Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on mukava juhlia meidän perheen ensimmäistä ylioppilasta

Vierailija
28.05.2014 |

Tosin hän valmistui jo ennen joulua merkonomiksi. Minä, mies, mun sisarukset ja äiti ollaan kaikki käyty vain kauppis.

Sinänsä ei tuo ylioppilaaksi pääsy niin kauhean iso juttu ole, mutta onhan se ihan hauska järjestää taas juhlat, enemmän olen siitä iloinen että tänään tytär sai tietää että pääsi haluamaansa kouluun, haki sinne merkonomin papereilla jotka oli todella hyvät. Kirjoitukset eivät menneet ihan nappiin, tytär ei jaksanut lukea juuri ollenkaan, mutta ihan suht hyvät arvosanat tuli silti, ompahan sekin koulu käytynä.

Asiat on tällä hetkellä hyvin, kun lapsilla on kaikki hyvin, toivottavasti menee jatkossakin niin että lapset saavat elämältä sen mistä haaveilevat :)

Tätä palstaa haukutaan usein siitä että on vaan negatiivisia aiheita, joten laitan nyt positiivisen, ja laittakaa muutkin, ei ole kylmää ja pimeää, paras kesä on vielä edessä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ylioppilaalle sekä vanhemmille!   :)

Vierailija
2/6 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea, ei se ihan pilipalikoulu ole vieläkään, vaikka ainahan ennen oli paremmin ;) Meillä oli vanhemmilla tavoite saada kaikki lapset ylioppilaiksi, kun heillä itsellään ei aikanaan ollut mahdollisuutta opiskella. Näin myös kävi ja äiti on tavattoman ylpeä lyyrarivistään rintapielessä.

Meillä ei ole tänä kevään valmistujaisia, mutta ensi keväänä vielä yksi ylioppilas sekäammattiin valmistuja tässä syksyllä. Vähitellen lapset alkavat olla siivillään.

Tänään olen ihan eritysesti iloinen siitä, että kesä on niin lähellä. Vielä vähän pitää jaksaa odottaa, mutta kohta pääsee aurinkoon ja uimarannalle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuin omat vanhempanikin koululle juhliin, vaikka kotona juhlat vasta seuraavana päivänä, ajattelin että kun he eivät ole sellaisiin osallistuneet omiinsa tai lastensa, niin nyt kun ensimmäinen lapsenlapsi on kyseessä, niin ehkä se on kiva kokemus. Saa nähdä sitten mitä muista lapsenlapsista tulee, mutta eihän sitä koskaan tiedä ollaanko kaikki hengissäkään kun seuraava tilaisuus tulee. Minä en osaa ehkä olla ylpeä lyyristä, mutta minä olen ylpeä siitä että lapseni on jaksanut neljä vuotta koulua peruskoulun päälle, lähtee vuodeksi ulkomaille au pairiksi, ja jatkaa sitten seuraavassa koulussa, elämä on ainakin yritetty kartoittaa aika pitkälle tulevaisuuteen. Vaikka tytär elää omaa elämäänsä omillaan, on kuitenkin sellainen olo, että minä olen tehnyt nyt parhaani, ja kunnialla suoriutunut kasvatustehtävästä, tämä luku elämästä on täytetty joka alkoi Kätilöopistolla liki 20 vuotta sitten. Vielä kaksi keskeneräistä, ja  nyt luotan että onnistun loppujenkin kanssa, en voi olla ihan surkea uuden ihmisen kasvattaja tähänastisista tuloksista päätellen ;)

ap

Vierailija
4/6 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavia juhlia! :)

Vierailija
5/6 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 16:08"]

"...Sinänsä ei tuo ylioppilaaksi pääsy niin kauhean iso juttu ole..."

Tätä palstaa haukutaan usein siitä että on vaan negatiivisia aiheita, joten laitan nyt positiivisen

[/quote]

ok. Yritä nyt jo päättää onko hieno juttu vai ei. Ja jos oikeesti olet sitä mieltä, ettei 'tuo ylioppilaaksi pääsy niin kauhean iso juttu ole' niin pidä se ihan omana tietonasi, älä ainakaan sano sitä tyttärellesi.

Vierailija
6/6 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 19:22"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 16:08"]

"...Sinänsä ei tuo ylioppilaaksi pääsy niin kauhean iso juttu ole..."

Tätä palstaa haukutaan usein siitä että on vaan negatiivisia aiheita, joten laitan nyt positiivisen

[/quote]

ok. Yritä nyt jo päättää onko hieno juttu vai ei. Ja jos oikeesti olet sitä mieltä, ettei 'tuo ylioppilaaksi pääsy niin kauhean iso juttu ole' niin pidä se ihan omana tietonasi, älä ainakaan sano sitä tyttärellesi.

[/quote]

Tarkoitin sitä, että en ole mitenkään erityisen onnellinen että lapseni pääsi ylioppilaaksi, olen ylpeä siitä että hän on merkonomi, ylioppilasjuhlat on kiva kokemus, mutta en arvosta sitä mitenkään ylitse muiden opintojen. Kyllä minulla tuli tippa linssiin kun oltiin siellä juhlassa missä valmistui merkonomiksi, mua vaan häiritsi se, että vain ylioppilaaksi valmistuneille piti heidän oma rehtorinsa puheen. Ylioppilastutkinto nyt on sellainen välikoulu, kun siitä ei saa edes ammattia, vaan paperin jolla voi sitten hakea johonkin muuhun kouluun, mielestäni se on isompi juttu että valmistuu ammattiin, se on jo lopullinen paperi jolla voi hakea töitä, ennen pystyi ylioppilastodistuksella hakea töitä, mutta nykyään ei sellaisia töitä enää ole.

Nämä ylioppilasjuhlat nyt kuitenkin päättävät tyttäreni neljän vuoden opiskelun, niin siinä mielessä on isomman juhlan paikka, seuraava kerta on sitten taas monen vuoden päästä, ja silloin juhlitaan varmasti myös.

ap