Aikooko kukaan muu lähteä kauppaan hamstraamaan nyt halpoja kinkkuja ja laatikoita pakkaseen?
Itse ajattelin niin säästyy ruokarahoissa pitkä penni.
Kommentit (32)
Mutta onko tuo nyt ihan normaalia, että aikuinen menee nukkumaan jo klo 20 vaikka herääkin kuudelta?
En todellakaan. Meillä syödään kinkkua 24-26.12 ja laatikoita 25-26.12. ja sen jälkeen siirrytään muihin ruokiin taas vuodeksi.
Nyt saisi vantaalla ja lähimaastossa ri kalliset laatikot hellarien ruoka avuista laatikkoja. En vaan oo maisemissa
Mahtaako kinkkua olla enää kaupassa? Kun etukäteen ilmoitettiin, että loppuu kesken.
En syö kinkkua koska se närästää ja valmislaatikoita en veisi edes leipäjonoon.
Meillä on 8 kg kinkusta enää vähän jäljellä. On niin hyvää, että voisi tehdä uuden!
Vierailija kirjoitti:
En syö kinkkua koska se närästää ja valmislaatikoita en veisi edes leipäjonoon.
Meillä oli tänä jouluna sekä kotona tehtyjä että valmislaatikoita. Eipä niissä juuri eroa huomaa. Itse tehdyssä maksalaatikossa oli enemmän maksaa. Mutta ne on sen verran yksinkertaista ruokaa, että on aika sama, onko se juuresmuusi itse vai muualla tehtyä.
En varmasti hamstraa mitään.
Porkkanalaatikko on ainoa ns. jouluruoka, josta tykkään.
Mulle se ei ole jouluruoka, teen sitä aika usein, vaikka vappunakin😁
Tarkoitus olis löytää pienehkö Tammisen luomu kinkku pääsiäiseksi. Ja ajattelin hakea kaikki juuressoseet mitä löydän, niistä saa kätevästi sosekeittoa, rieskoja, lettuja. Sit jos jostain löytäis juurespusseja ja karjalanpaistilihoja edullisesti. Olis lopputalvi pitkälti pelastettu.
Jouluruoka noin muuten kyllä jo tökkii, onneksi kaikki on nyt syöty mitä ostettiin.
Ostin porkkanoita 3x 2kg. Yhteensä 1,5 e Lanttuja 1x2kg 50 centtiä.
S-marketista.
Mä voisin oikeasti tehdä nyt noin ekaa kertaa. Paistaisin kinkun ja pakastaisin osissa. Sitten aina eri tarkoitukseen, esim. hernekeittoon, teriyaki-possuun, pulled pork-burgereihin, mihin vaan.
En lähde, en syö pakastettua pas###a.