Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arabia on tahrannut Toven muiston ja pilannut tuotemerkkinsä

Vierailija
28.05.2014 |

Harmi, että tekivät sen niin kevytmielisesti.

Toivoisin, että kys. firmalle ja varsinkin niiden rillimukien trokaajille tehtäisiin verotarkastus. Olen varma, että aikamoisia määriä trokaamistuloa jää verottajalle ilmoittamatta.

Lisäksi epäilen, että joku tai jotkut Arabian henkilökuntaan kuuluvat hyötyvät suuresta rillimukipuhalluksesta. Tai sitten siellä on todella aivottomia tuotteistajia töissä.

Mulla loppui muumimukien kerääminen tähän. Paskan maku jäi suuhun, muutenkaan ei enää Arabia/Iittalan tuotteet kiinnosta, on niitä muitakin tuotemerkkejä.

Nyt riitti.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi! En ole tiennytkään että olen joutunut tällaisen kansallisen huijauksen uhriksi. Rillimukin o(mi)staminen on oikeuteni, nyt alan taistella sen puolesta. Arabia alas, oikeutta muumimukien keräilijöille!

Vierailija
2/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika.. oon ostanu ihan käyttöastioiksi ja oman silmän iloksi muumimukeja vuosia, mutta tää rillimuki vei hommasta kyllä maun. Meille ei enää uusia muumimukeja osteta. Eihän ne trokaajatkaan hamstrais niitä mukeja ellei joku niitä ostaisi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihmiset, ne on vain mukeja. Pelkästään mukeja. Herätys nyt, ei ole maailmanloppu tuo asia. Pallo pyörii, huominen tulee yhtä varmasti kuin meneekin. Keskittykää katkeruutenne sijaan läheisiinne ja tehkää jotain kivaa yhdessä. 

Vierailija
4/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:34"]

Mielestäni nää uudet muumimukit on hirmu rumia! Ite "keräilen" muumimukeja sen verran, että jos sattuu löytymään kivan näköinen niin ostan sen. Meillä ne on kuitenkin kaikki ihan käytössä ja tarroja ei olla säästelty. Mielestäni aiemmin olleet kivan näköisiä ja sopivan kokoisia mukeja. Mutta näitä uusimpia mukeja en ole ostanut kun ne on ihan kamalia varsinkin nää uusimmat sininen muumipappa ja keltainen muumimamma, hyi :( Max. hinta mitä olen koskaan maksanut muumimukista taitaa olla 18 e. Sitä enempää en ikinä laittas. Muki on vaan muki.

[/quote]

Minunkin mielestäni uusimmat muumimukit ovat jotenkin rumia. Siis mamma, pappa ja uusin sesonkimuki ja aiemmista esim. muki, jossa Myy puhaltaa saippuakuplia. En osaa selittää hyvin, mutta jotenkin se kuvaus on vaan rumaa, siitä puuttuu sellainen "tovemaisuus" mitä monissa aiemmissa mukeissa oli. Uudet ovat jotenkin "yksinkertaisia", niin kuin ne henkilöhahmot yritettäisiin kuvata mahdollisimman helposti, ei mitää säihkyviä silmiä kuten rakkausmukissa tms. persoonallista.

Vierailija
5/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:00"]

Miettikää kuinka paljon tulee tappiota? Kaupat eivät ota lisää rillimukeja eikä kukaan osta niitä, kun niissä ei ole rillejä. Varmaan loppuvuodesta rillimukeja riittää kaikille halukkaille alennettuun hintaan.

Nyt jos olisivat järkeviä, niin alkaisivat painamaan kaikkii mukeihin rillejä, niin ne menisivät todennäköisesti kaupaksi.

[/quote]

Just näin. Tulee ihan uskomattoman iso persnetto Arabialle. Aivan todella heikko strategia näiden kanssa. Oon katsellut kun jo kuukausitolkulla samat rillittömät mukit pölyttyy markettien hyllyissä kun kukaan ei osta niitä, kun odottavat uusia rillimukeja. Niitä ei tietenkään kauppaan ole tulossakaan, koska hyllyt notkuvat entisistä myymättömistä mukeista.

Aika sääli, sillä muki on kaunis ja olisi tehnyt todella hyvin kauppansa ellei Arabia olisi ruvennut harjoittamaan tällaista trokausta ruokkivaa kikkailua.

Vierailija
6/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen keräillyt vuosia muumimukeja. Ostanut kaupasta ainoastaan, en halua yhtäkään mukia niin paljon, että trokarilta ostaisin. Joitakin puuttuu, mutta ei haittaa. Kaikki on käyttöä varten ostettu. Tämä rillitön mukikin löytyy, rillimukia en ole onnistunut löytämään, ja olen jo lakannut etsimästä. Tämän tempauksen myötä meni maku koko keräilyyn ja Arabiaan. Pitäköön mukinsa, minä en osta enää yhtäkään Thaimaassa halpatuontantona tehtyä mukia. En myöskään näitä uusimpia, jotka todellakin ovat älyttömän rumia. Siis nämä uudet keltaiset ym. muumimammat ja papat.

En todellakaan usko, että Arabia välittää tippaakaan meikäläisen boikotista, mutta tiedän olevan monia muitakin, jotka ovat päättäneet lopettaa muumimukien keräilyn tämän rillifiaskon jälkeen. Että miten lie käy jatkossa...

Vierailija
7/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että menivät tuolla tavalla turaamaan. Aijai Arabia, mitä tuli tehtyä.

Toisaalta, ehkä ihmiset voivat nyt keskittyä muihin asioihin kuin muumimukeihin ja sinänsä yhteiskunta rullaa paremmin =)

Tove on ollut ihan terävä täti, tuskin olisi edes olkiaan kohauttanut moiselle.Klovharu on kumminkin vielä ihan kunnossa ja sensellaista.

Vierailija
8/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin myös muumimukien oston tuon Thaimaa jutun jälkeen. Ja tarkastan kaikkien muidenkin Arabian tuotteiden valmistusmaan ennen ostoa. Valitettavasti tämä taitaa enenevässä määrin karsia ko. firman tuotteita pois. Paska juttu :( 

Vierailija
9/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edelleenkään ole ihan selvillä mistä on kyse. Tekivät jotain mukia pienen erikoiserän ja se meni heti?

Vierailija
10/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 12:00"]

Miettikää kuinka paljon tulee tappiota? Kaupat eivät ota lisää rillimukeja eikä kukaan osta niitä, kun niissä ei ole rillejä. Varmaan loppuvuodesta rillimukeja riittää kaikille halukkaille alennettuun hintaan.

Nyt jos olisivat järkeviä, niin alkaisivat painamaan kaikkii mukeihin rillejä, niin ne menisivät todennäköisesti kaupaksi.

[/quote]

Just näin. Tulee ihan uskomattoman iso persnetto Arabialle. Aivan todella heikko strategia näiden kanssa. Oon katsellut kun jo kuukausitolkulla samat rillittömät mukit pölyttyy markettien hyllyissä kun kukaan ei osta niitä, kun odottavat uusia rillimukeja. Niitä ei tietenkään kauppaan ole tulossakaan, koska hyllyt notkuvat entisistä myymättömistä mukeista.

Aika sääli, sillä muki on kaunis ja olisi tehnyt todella hyvin kauppansa ellei Arabia olisi ruvennut harjoittamaan tällaista trokausta ruokkivaa kikkailua.

[/quote]

Olen huomannut saman: rillittömiä mukeja on hirveät määrät myynnissä, rillillisiä en ole koskaan nähnytkään (onko ne ratsattu myyjien toimesta pois jo ennenkuin ehtivät hyllyyn). Muumimukeja tuotetaan muutenkin nykyään ihan liukuhihnameiningillä: joka vuosi kesä- ja talvimuki ja siihen päälle uudistetut mukit. Ja kuten aiemmin jo todettu, suurin osa uusista mukeista on niin rumia etten osta.

Vierailija
11/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:32"]

En edelleenkään ole ihan selvillä mistä on kyse. Tekivät jotain mukia pienen erikoiserän ja se meni heti?

[/quote]

Tekivät Toven juhla (Tove Janssonin syntymästä 100 v) muumimukin.

Kuvittelivat, että on vitsikästä ja hauskaa, jos laittavat joka 6. mukiin rillikuvion sisälle (mukin satuaiheen mukaisesti). Nyt on käynyt niin, että ne rillilliset mukit on vedetty sieltä välistä ja niitä trokataan hurjaan hintaan esim. tori.fi:ssa ja huutiksessa. Ja tietty näitä tuloja ei ilmoiteta verottajalle, vaikka muistuttaa rikollista toimintaa.

Tosikerääjät ovat suuttuneet ja monet uhkaavat heittää homman sikseen. Ei kovin fiksua Arabialta.

Mukeja valmistetaan kuulemma 30.11. asti kysynnän mukaan, mutta joku vetää trokaustarkoituksessa ne rillilliset mukit välistä, kaupoissa (edes nettikaupoissa) niitä ei ole näkynyt, vaikka tilaisi 6 mukin pakkauksen.

Mutta kuten sanottu, se on vain muki. Ja nyt on hyvä tilaisuus hankkia itselleen muuta ajateltavaa, koska Arabia on niin rankasti munannut ja muumimukeista on mennyt koko idis. =)

Vierailija
12/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mukit välistä, kaupoissa (edes nettikaupoissa) niitä ei ole näkynyt, vaikka tilaisi 6 mukin pakkauksen."

Sallikaa mun nauraa. Kyllä mielikuvitus nyt jollain laukkaa.

Vierailija
13/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vittu mikä haloo joistain mukeista! Käsittämättömän typerää!

Vierailija
14/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 17:54"]"mukit välistä, kaupoissa (edes nettikaupoissa) niitä ei ole näkynyt, vaikka tilaisi 6 mukin pakkauksen."

Sallikaa mun nauraa. Kyllä mielikuvitus nyt jollain laukkaa.

[/quote]7

Vierailija
15/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ottaa mukien keräilyn hieeeman liian tosissaan.

Vierailija
16/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalastoresta kun tilaa niin on 1/6 mahdollisuus saada rillimuki. Ehkä ainoa satavarma paikka jossa ei edes ole mahdollisuutta trokaamiseen.

Vierailija
17/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä toisella palstalla eräs henkilö, riemuitsi, kuinka olivat miehensä kanssa kiertäneet monta kauppaa ja haetuttaneet myyjillä varastosta kaikki rillimukit silloin ekäna päivänä. Ja sitten ei millään ymmärtänyt, kun joku mainitsi sanan trokaus. Puolusteli, että piti tehdä kovat työt mukien eteen, niin miksi kaikki ovat kateellisia.

Vierailija
18/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eräs nettiputiikin pitäjä, joka myy muumituotteita, tilasi siis tukkuhintaan Iittalasta mukeja myyntiin, mutta ei myy rillimukeja ollenkaan. Paitsi huutonetissä.No, ihan laillistahan se on. Mutta hiukan menee överiksi, jos uusi nettikauppa pykätään pystyyn sitä varten, että voi itselle tilata tukkuhintaan muumikamaa :D

Vierailija
19/57 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha mukista mukista.

Vierailija
20/57 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rillit rulettaa, siis sen Susannan

auta armias mikä soppa yksistä rilleistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi