6v söi aamuin illoin vain annoksen mikropuuroa :(
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288694217793.html
Miten kukaan nainen voi olla noin julma?????
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:52"]
39:lle: oli mikä tahansa lapsen aliravitsemuksen taustalla, vanhempien olisi pitänyt viedä hänet lääkärille! Onko sun vaikea tajuta tätä? Vaikka lapsi oksentaisi, valehtelisi, ei söisi tms., huoltajan on vietävä hänet lääkärille! Ja nyt ei ollut kyse edes laihduttamisesta, vaan aliravitsemuksesta.
Tätä et millään voi laittaa lapsen syyksi, vaikka niin kovasti jostain syystä haluaisit - ja tätä minä en ymmärrä.
Lapsi oli ollut kuukausia aliravittu, eikä kukaan tehnyt mitään!
Hemmetti, mä hoidan kissojankin paremmin. Jos ei ruoka tai juoma maistu, kyttään mikä olo kisuilla muuten on, onko kipeän oloinen, onko kuumetta jne. ja vielä tarvittaessa aina eläinlääkärille. Tätä tyttöä ei auttanut kukaan, vaikka hän laihtui huomattavasti!!
[/quote]
Ei ole vaikea tajuta , ja niinhän minä sanoinkin että vanhempien olisi pitänyt tehdä jotain, johtui aliravitsemus sitten ihan mistä tahansa. Sen asian huomiotta jättäminen on puhtaasti vanhempien syy ja rikos.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:42"]
Mun mielestä jos lasta ei viedä neuvolaan kuukausiin pitäisi tehdä automaattisesti kotikäynti.
[/quote]
Tuon ikäisillä on neuvolatarkastus kerran vuodessa.
[/quote]
ja sekin on vapaaehtoista. ei neuvolan täit sille mitään maha josperhe päättää neuvolan palveluista kieltäytyä, laki suo sen mahdollisuuden.
Oksettavaa ihmissaastaa nämä vanhemmat. Vihaksi pistää!
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:55"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:41"]
Minua ihmetytti artikkelissa lause, jossa mainittiin, että lapsi joutui kysymään luvan mm. kavereilla käymiseen, videoiden katseluun tai ulos menoon. Kyllä meilläkin alle kouluikäinen tekee noita vain vanhempien luvalla, vaikka ihan hyvin lapsista huolehditaankin (ja annetaan ruokaa ihan reilusti). Olisiko se jotenkin parempi, jos päiväkoti-ikäinen saisi lähteä kaverilleen kysymättä ensin lupaa?
[/quote]
Ihmettelin samaa asiaa.Kyllä meiläkin nuo asiat on luvanvaraisia vielä alakouluikäiselläkin, ei lapset nyt ihan vapaasti voi päättää kulkemisiaan kodin ulkopuolella. Samoin tv, videot ja pelaaminen soisivat varmaan koko päivän, jos sitä ei rajoittaisi!
Minä uskon että totuus on jossain tuossa lapsen kertoman ja vanhempien version puolivälissä. On ihan mahdollista sekin, että ruokaa on tarjottu kyllä, mutta jos lapsi oireilee muuten uusperhekuvion pikaisesta tulosta elämäänsä, on voinut itse huomion kerjäämiseksi tms temppuilla mm. ruokailuissa? Jotenkin tuossa vain puuroa ja sekin eristettynä-jutussa ei vaan ole tolkkua, en vaan osaa kuv
itelllakaan tuollaista tilannetta tahallaan vanhemman tekemäksi. Kai olen sitten ikuinen optimisti ja haluan uskoa rakkauteen omaa lasta kohtaan(onhan silllä lapsella ollut isäkin siellä). Mutta toivottavasti selviää suuntaan mihin tahansa, ja lapsi saa apua. Joko tuohon itse kertomaansa tositilanteeseen tai sitten omaan mielenterveyteen, joka siinä tapauksessa saa nyt epäterveitä piirteitä huomionhakuisuudella ja valehtelulla.Lapsetkin osaavat valehdella todella vakuuttavasti!
[/quote]
??? Sulla ei taida olla yhtään muumia laaksossa? Isänsä ja äitipuolensa tappama Eerikakin oli varmaan ihan itse "temppuillut" ja mennyt pressun alle makaamaan kädet nippusiteillä kiinnitettyinä. Kun sinähän et osaa kuvitella sellaista...
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:23"]
Minua ihmetytti artikkelissa lause, jossa mainittiin, että lapsi joutui kysymään luvan mm. kavereilla käymiseen, videoiden katseluun tai ulos menoon. Kyllä meilläkin alle kouluikäinen tekee noita vain vanhempien luvalla, vaikka ihan hyvin lapsista huolehditaankin (ja annetaan ruokaa ihan reilusti). Olisiko se jotenkin parempi, jos päiväkoti-ikäinen saisi lähteä kaverilleen kysymättä ensin lupaa?
[/quote]
Ihmettelin samaa asiaa.Kyllä meiläkin nuo asiat on luvanvaraisia vielä alakouluikäiselläkin, ei lapset nyt ihan vapaasti voi päättää kulkemisiaan kodin ulkopuolella. Samoin tv, videot ja pelaaminen soisivat varmaan koko päivän, jos sitä ei rajoittaisi!
Minä uskon että totuus on jossain tuossa lapsen kertoman ja vanhempien version puolivälissä. On ihan mahdollista sekin, että ruokaa on tarjottu kyllä, mutta jos lapsi oireilee muuten uusperhekuvion pikaisesta tulosta elämäänsä, on voinut itse huomion kerjäämiseksi tms temppuilla mm. ruokailuissa? Jotenkin tuossa vain puuroa ja sekin eristettynä-jutussa ei vaan ole tolkkua, en vaan osaa kuv
itelllakaan tuollaista tilannetta tahallaan vanhemman tekemäksi. Kai olen sitten ikuinen optimisti ja haluan uskoa rakkauteen omaa lasta kohtaan(onhan silllä lapsella ollut isäkin siellä). Mutta toivottavasti selviää suuntaan mihin tahansa, ja lapsi saa apua. Joko tuohon itse kertomaansa tositilanteeseen tai sitten omaan mielenterveyteen, joka siinä tapauksessa saa nyt epäterveitä piirteitä huomionhakuisuudella ja valehtelulla.Lapsetkin osaavat valehdella todella vakuuttavasti!
[/quote]
??? Sulla ei taida olla yhtään muumia laaksossa? Isänsä ja äitipuolensa tappama Eerikakin oli varmaan ihan itse "temppuillut" ja mennyt pressun alle makaamaan kädet nippusiteillä kiinnitettyinä. Kun sinähän et osaa kuvitella sellaista...
[/quote]
asiat ei ole ikinä täysin mustavalkoisia, ja tuskinpa tämäkään. Tässä ei ole kyseessä eerika, emmekä me kukaan täällä tunne koko tarinaa kummastakaan tapauksesta. Syitä voi olla vaikka mitä puoleen ja toiseen, ja osa on varmasti vielä kertomatta. Meillä on käsissä vaan se jonka media kertoo, ja se on jo tuominnut vanhemmat täysin kyseenalaistamatta mitään. Kuten jo sanottu, hyvä että lapsi saa tukea nyt. Silti uskon pääpiirteittäin rakkauteen lasta kohtaan, ja nämä hirviötarinat ovat onneksi todella harvinaisia. Niin naiivi en silti ole, ettenkö tietäisi niitäkin kamaluuksia olevan. Lapsen puolesta toivon viimeiseen asti, että tässä ei olisi kokonaisuudessaan kyse sellaisesta painajaisesta.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
asiat ei ole ikinä täysin mustavalkoisia, ja tuskinpa tämäkään. Tässä ei ole kyseessä eerika, emmekä me kukaan täällä tunne koko tarinaa kummastakaan tapauksesta. Syitä voi olla vaikka mitä puoleen ja toiseen, ja osa on varmasti vielä kertomatta. Meillä on käsissä vaan se jonka media kertoo, ja se on jo tuominnut vanhemmat täysin kyseenalaistamatta mitään. Kuten jo sanottu, hyvä että lapsi saa tukea nyt. Silti uskon pääpiirteittäin rakkauteen lasta kohtaan, ja nämä hirviötarinat ovat onneksi todella harvinaisia. Niin naiivi en silti ole, ettenkö tietäisi niitäkin kamaluuksia olevan. Lapsen puolesta toivon viimeiseen asti, että tässä ei olisi kokonaisuudessaan kyse sellaisesta painajaisesta.
[/quote]
No kylllä se vaan on erittäin mustavalkoista tällaisessa asiassa. Lapsi laihtui eikä häntä viety hoitoon (oletetaan nyt sinun kuvitelmien mukaan että lapsi "temppuili"). Huomasithan että lapsi oli 5v, ei suinkaan teini-ikäinen joilla syömishäiriöitä useimmiten esiintyy. Mutta pistä toki pää pensaaseen...
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 11:30"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sä olet kyllä vieläkin tyhmempi kuin aiempien viestien perusteella oletin. Olen sanaton.
t. 38
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:30"]
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288694217793.html
Miten kukaan nainen voi olla noin julma?????
[/quote]
Lapsen isä oli lapsen huoltaja ja PÄÄVASTUUSSA omasta lapsestaan. Empatiakyky näkyy olleen tasan nolla, kuten Erikan yh-iskälläkin.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 09:45"]
Onneksi on olemassa sijaisperheitä.
[/quote]
Joista on huutava pula. Sijaisperhettä ei löydy kaikille niitä tarvitseville.
[/quote]
Sijaisperheeksi ryhtymisen vaatimukset ovat osittain järjettömät. Jos on normaali perhe, jossa molemmat vanhemmat käyvät töissä, sijaisperheeksi ei pääse -sen työssäkäynnin takia. Vaikka ottaisi koluikäisen sijoituslapsen! Eli jomman kumman vanhemman on sitouduttava kotona oloon 24h7. Tässä ei ole mitään järkeä, sillä näin moni normaali perhe karsiutuu ulos. Eli juuri ne tasa-arvoiset, tasapainoiset, työssäkäyvät perheet, jotka olisivat hyvä esimerkki sijoituslapsille. Jäljelle jäävät perheet, joissa on ihan ok se, että toinen vanhempi jää sossurahoille vuosikausiksi kotiin. Valitettavan usein näissä perheissä on pitkäaikaistyöttömyyttä, sairautta, alkoholismia. Eli lapsi joutuu ojasta allikkoon, tunnen monia tapauksia jossa lapsi on sijoitettu huonoista oloista sijaisperheeseen, jossa onkin ollut alkoholismia tai pahaa mielenterveysongelmaa ja lapsi vaan kärsinyt lisää :( Toki näitä pyritään välttämään haastatteluissa ja valmennuksissa skriinaamaan tällaiset perheet pois, mutta kun sijaisperheiksi hakeutuvia ei ole paljon, ei taida hirveästi olla sossuilla valinnanvaraa.
Siis tyttöähän pidettiin tarkoituksella nälässä ja isäpuoli otti tytön päiväkodista pois.
Miksiköhän? Eipä silloin kukaan nähnyt sitä riutumista.
Lisäksi kylmät suihkut ym.
Muistuttaa Eerikan tapausta paitsi sitomiset puuttuu.
Eikö neuvola olekaan pakollinen????????
Olen mielenterveysongelmainen ja pidän mielestäni hyvää huolta lapsestani. Itkettää ajatuskin, että hän saisi heikkolaatuista ruokaa päivittäin, tai hampaita ei harjattaisi tai kukaan ei sylittelisi...ihan kauheita juttuja!
Tehkää rohkeasti ilmoitus ja vaatikaa sossua puuttumaan touhuun, jos tuntuu että joku laiminlyö lapsiaan! Sellainen suomalainen mahdollistamisen kulttuuri on liikaa esillä näissä keskusteluissa, eli ajatellaan että lapsen paras on kotona jne. ja muut sivulliset sitten suunnilleen ruokkivat ja huoltavat lapsen, kun tämän omista vanhemmista ei siihen ole...