Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Miksi sinulle tehtiin sektio?

Vierailija
28.05.2014 |

Minä aloitan. Vedet menivät rv26+, jouduin sairaalaan osastolle välittömästi. Rv29+ alkoi minun tulehdusarvot nousemaan nopeasti ja suurin epäilys oli kohtutulehdus. Ultratesssa vauva oli poikittain ja pienikokoinen. Tästä syystä kiireellinen sektio samana päivänä.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysaikainen ensimmäinen lapsi, painoa melkein 4,2 kg, juuttui päästään, eikä synnytys edennyt/kohdunsuu auennut, vauva alkoi laskettaa sydänääniä ja hapetuskin kiikunkaakun - kiireellinen sektio. Apgar-pisteet 6/8/8, joten onneksi mentiin sektioon =)

Vierailija
2/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perätila, ensimmäinen raskaus. En halunnut lähteä kokeilemaan alakautta vaan lapsi syntyi suunnitellusti sektiolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etinen istukka, kiireellinen sektio, sovittu oli kyllä sektiopäivä valmiiksi mutta alkaneen verenvuodon (ties monennenko raskausaikana, tosin pahimman...) takia kiireellinen sektio. Kaikki meni onneksi hyvin ja ihana prinsessa syntyi, kuukauden etuajassa ollen kuitenkin reilu kolmikiloinen.

Vierailija
4/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla 42+ käynnistettiin synnytys, mutta lapsen sydänäänet laskivat ja huomattiin, että se on tulossa virhetarjonnassa. Kiireellinen sektio. Alatiesynnytyksessä olisi vauvan niskat katkenneet tai se olisi juuttunut kanavaan, joten olen onnellinen, että tarjonta havaittiin ajoissa. Terve lapsi syntyi kakan peitossa.

Vierailija
5/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 08:58"]

Perätila, ensimmäinen raskaus. En halunnut lähteä kokeilemaan alakautta vaan lapsi syntyi suunnitellusti sektiolla.

[/quote]

Sama täällä. Kaksi muuta sektiota tuli omasta tahdosta (ei pelkopolin lähetteellä, täällä ei sellaisia ole), en halunnut synnyttää alateitse.

Vierailija
6/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hapetusarvot ja sydänäänet romahtivat, joten juuri ennen ponnistusvaihetta vietiin kiireelliseen sektioon. Lapsi syntyi terveenä, alatiesynnytyksessä olisi vähintään vammautunut pahasti, ellei jopa kuollut.

Vierailija
7/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen sydänäänet tippui supistuksilla, kohdunsuu ei auennut riittävän nopeasti - kiireellinen sektio. Oli kyllä sitten nelikiloinen ja isopäinen että tiedä häntä olisiko tullutkaan normaalisti.

Vierailija
8/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla istukka irtosi osittain ja tilannetta seurattiin tovi, kunnes päädyttiin tekemään kiireellinen sektio. Aika pahalta tuo silloin tuntui, mutta paras ratkaisu varmasti.

Vierailija
9/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkittynyt ponnistusvaihe, lapsi oli jumissa synnytyskanavassa (siihen mennessä synnytys oli kestänyt jo melkein pari vrk), tulehdusarvot nousivat ja sykkeet romahtivat pariin kertaan. Lääkepöllyssä mut kärrättiin kiireelliseen sektioon. Ilman sitä ei oltais kumpikaan hengissä selvitty. Elämäni pelottavin kokemus, sen jälkeen äityiteen totuttelu vei aikaa kun piti ensin selvitä henkisesti synnytyksestä (siis siitä kun joutui kohtaamaan tavallaan kuoleman mahdollisuuden ja kovan kivun vaikka olin menossa synnyttämään tervettä lasta alakautta). Sektion aikana tuli niin voimakkaita supistuksia että lääkäri joutui tekemään lisäviillon ettei lapsi kuristunut... joten vaikka synnytystapana oli sektio, olen kokenut synnytyskivut ja päälle leikkauksen. Kaksinkertainen ikävyys kun en saanut kokea luonnollista synnytystä ja sitä kun saan lapseni heti syliini. Siitä yli pääseminen kesti kauan, kun lapsi vietiin pois ja minut heräämöön...

Vierailija
10/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireellinen sektio. Synnytystä kesti 15h ja kätilö käski vaan ponnistaa portatiivilla. Kivut kovat, lapsi ei laskeudu. Verta valuu ja mikään kipulääke ei auta. Kätilö tiuskii ja huutaa. Aamulla tuli uusi hoitaja joka kutsui saman tien lääkärin --> lapsi väärässä asennossa ja heti leikkuriin.

Vierailija
11/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausmyrkytys. Muutamia päiviä arvuuteltiin josko jo tänään vai vasta huomenna, että kattotaan nyy...kyl sää vielä jaksat. itse olin sitä mieltä että saisivat kiskoa ipanan ulos, että pääsisin kotiin. Siiten kun en enää jaksanut olla asiasta mitään mieltä niin aamulla päätettivät, että samana iltapäivänä sektio tehdään. Rv 31.

Eli olisi pitänyt esittää nuutuneempaa ja huonokuntoisempaa, olisi selvinnyt pari päivää lyhyemmällä sairaalareissulla :)

Vierailija
12/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha toksemia ja kaksosia ei käynnistetä. Ei minun verenpaineet ja munuaiset olisi käynnistystä kestäneetkään. Tilani oli hyvin vakava eikä parantunut synnytyksellä.

Vierailija
13/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etinen istukka (istukka ihan kohdunsuulla). Sektio oli suunniteltu, mutta aikaistettiin parilla viikolla.

Vierailija
14/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva lakkasi kasvamasta rv 35. Kaksi viikkoa myöhemmin alettiin käynnistää. Kuuden päivän kuluttua ei edelleenkään edes yhtä supistusta joten lopulta kiireellinen sektio.

Vierailija
15/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistukset 5-15min välein 72h, ponnistusvaihetta 1,5h kohtu ei enää jaksanut työntää lasta ulos. Sektio päätös oli todella helpotus!

Vierailija
16/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysähtynyt synnytys. Neljän päivän supistuksilla aukesin 4cm. Vauva ei laskeutunut ollenkaan ja pääkin oli vinossa. Ei auttanut maksimimäärät oksitosiiniäkään. Luojan kiitos oli epiduraali, muuten olisin seonnut. Sektio oli lopulta suuri helpotus.

Vierailija
17/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että perimmäinen syy oli se, että en jaksanut pukata vauvaa ulos.

Ponnistusvaihe kesti reilun tunnin eikä vauva ollut liikkunut juurikaan.

Vierailija
18/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sektion, kun ilmoitin, että en suostu synnyttämään alakautta. Suunnitellusti rv 38. Kätilö aikansa ällitteli, että pitää yrittää, en suostunut. Mieluummin terveet lapset kuin kätilön virheellisten ohjeiden mukaan toimiminen - väitti esim. vauvan peppua pääksi ja sanoi, että on kiinnittynyt hyvin.

Vierailija
19/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvotarjonta ei tullu ulos. Ja toisessa raskaudessa istukka kohdunsuun edessä.

Vierailija
20/26 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suunniteltua sektiota synnytyspelon vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän