Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te gluteenille allergiset syötte?

Vierailija
27.05.2014 |

Mä olen huomannut, että mun olis paljon parempi olla ilman vehnää, makarona ja perunaa. Mutta rakastan noita kaikkia, joten elämä gluteenittomana kaatuu aina siihen, että alan ahmimaan pakkasesta leipää tjms.

Gluteenittomat leivät on mun mielestä lähinnä pahoja, kaikki missä on jotain siemeniä jäävät kauppaan.

Olen yrittänyt leipoa jos jonkinlaista gluteenitonta leivonnaista, ostin jopa sitä "sidosainetta", mutta aina ne epäonnistuvat eivätkä maistu hyvälle. Olen miettinyt, että kai sekin on tavallaan tottumiskysymys, mutta nyt se tuntuu kurjalta.

Maha on pallona koko ajan ja nyt on pari viikkoa ollut migreeni päivittäin päällä, ruokavaliomuutokset olisivat siis paikallaan.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva juttu, että tärkkelyksestä tietävät jo 10 vuotiaat. =)

Mä olen pihalla kaikesta, mutta mitä väliä sillä on loppujen lopuksi, jos sanoo olevansa gluteenille allerginen? Tai ostaa KALLIITA gluteenittomia tuotteita, vaikkei tiedä mitä gluteeni on? Eikö ole pääasia, että löytää syyn omaan pahaan oloon ja tuotteita mitä voi syödä ilman ongelmia?

Mä olen vasta havainnut kyseisen helpotuksen, joten pyydän syvästi anteeksi etten tiennyt kyseisiä asioita. Onneksi sä neuvoit kivasti ja olit ystävällinen!

ap

Vierailija
22/24 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tosiaan tiedä onko mulla oikeasti keliakia tai vilja-allergia, mutta tämä kaikki alkoi vuosia sitten ruisleivästä. Sain siitä aivan mielettömiä vatsakipuja ja ilmaa vatsaan. Välttelin sitä ja söin vaaleita leipiä eikä mitään ongelmia. Nyt sitten ongelmat paisuivat siinä määrin, että aloin karsimaan tuotteita ruokavaliostani ja huomasin, että ilman vehnää, makaronia ja perunaa mun ongelmat katosivat.

Kiitos todella paljon asiallisista vastauksista! Olen tehnyt muistiinpanoja (helvetin pihalla kun olen) ja nyt alan tosissaan hakemaan tietoa sekä uusia herkkuja kaupoista! =)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä mulla ärtyneellä suolella turpoaa maha perunamuusista, vaikka keitettyä perunaa voin syödä.

Ap:n kuvauksesta epäilen että ärtyneestä suolesta voisi hänelläkin olla kysymys.Ap voisi tutustua sen oireisiin. Jos tuntuu tutulta, sitten voisi katsella mikä on FODMAP-ruokavalio.

Vierailija
24/24 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:55"]

Ap:n ongelma on se, että se on aivan helvetin pihalla ihan kaikesta, se ostaa kalliita gluteenittomia tuotteita, vaikkei sillä ole mitään käsitystä edes mitä gluteeni on. Ohi on nähtävästi mennyt sekin, ettei gluteenille voi edes olla allerginen. Tärkkelyksestä puhutaan lapseni peruskoulun 3. luokan kirjoissa, joten sekin vähän niinku olis yleistietoa.

[/quote]

jaa, kyllä mulla ainakin on ihan verikokeella todettu gluteeniallergia (myös maissigluteeni)...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän