Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oman hiusvärin kasvattaminen ja homssuinen look

Vierailija
27.05.2014 |

Olen aloittanut noin 3kk sitten oman hiusvärini takaisin kasvattamisen. Olen värjännyt aiemmin tummanruskealla, joka on sopinut minulle ihan hyvin, koska silmät ja kulmat ovat tummat. Oma hiusvärini ei ole vaalea, eikä tumma, vaan aika perinteinen suomalainen harmaa (ainakin tätä ruskeaa vasten). Kyllästyin kuitenkin siihen, että värjäyksen jälkeen tukka oli hädin tuskin kaksi viikkoa hyvännäköinen, kun taas sai olla värjäämässä.

Kampaajan kanssa oli puhetta, että yritän nyt kasvattaa tätä niin paljon kuin suinkin maltan, ja sitten voimme laittaa päähän vaikka vaaleita raitoja kontrastia tasoittamaan.

Juurikasvu on nyt noin 3-4cm ja näytän todella homssuiselta koko ajan! Vaikka kuinka meikkaisi ja pukeutuisi huolitellusti, niin tuo juurikasvu aiheuttaa sen, että näytän epäsiistiltä.

Onko kukaan muu ryhtynyt vastaavaan projektiin? Miten toteutitte? Kauan meni yhteensä, että lopputulos oli toivotun lainen? Kiusaus olisi kova laittaa väri päähän, taidan kuitenkin varata ajan kampaajalle ja laitattaa niitä raitoja.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu meneillään, otin kiharat niin ei ole niin paha enää

Vierailija
2/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kasvatin oman värin takaisin ja kyllähän se juurikasvun näkyminen ahdisti mutta sitten lopetin välittämästä. Nautin siitä kun värjätyn ja käsitellyn tukan tilalle alkoi pikkuhiljaa ilmestymään terve ja kiiltävä hius. Laitatin raidat tasoittamaan värieroa kun oli tärkeät juhlat tiedossa ja niiden jälkeen on tullut 5 cm lisää pituutta. Nyt on enää latvoissa vähän vanhaa väriä ja kunhan raha-asiat tässä helpottaa niin varaan ajan parturille joka saa vihdoin leikata viimeiset kuivat pois. Välillä kyllä iski kasvatuksen aikana hinku värjätä mutta maltoin mieleni. Pisin motivaatiota yllä ajatuksella tulevista häistä ja kuinka ihanaa olisi että on terveet ja kauniit hiukset silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana 4kk kasvatusta, onneksi minulla sävuero on suht huomaamaton ja niin päin että latvat ovat vaaleammat kuin tyvi. Oma väri on tuhkanvaalea ja pidän siitä päivä päivältä enemmän. Jos sulla on tosi iso sävyero niin melkein teettäisin ne raidat jo nyt. Jos kuitenkin aiot laittaa raitoja niin mieluummin ennemmin kuin myöhemmin. Muita vinkkejä en valitettavasti osaa antaa.

Vierailija
4/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys, mutta saatko värjättyä niitä aiemmin värjättyjä hiuksia lähelle omaa väriä?

Vierailija
5/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne raidat on parempi kuin väri? Kysyy idiootti. Samalla tavalla ne raidat on eri väriä kuin sun oma. Itse sävyttäisin pikku hiljaa omaa väriä kohti.

Vierailija
6/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Olen itse kampaaja ja nyt äitiyslomalla. Viimieksi värjäsin hiuksiani 1,5 vuotta sitten. Vanha tummempi ruskea väri haalistui ajan mittaan ja käytin välillä tummempaa ruskeaa vaahtoväriä tyveen (lähtee parissa pesussa pois) homssuisen lookin välttämiseksi, esim juhlissa tai muualla jos halusin olla vähän freesimpi. Nyt mulla on ihan oman värinen pitkä tukka ja eipä tämä olekaan yhtään huono, vaan kaunis luonnollinen, vähän hippimäinen. Itseasiassa jopa trendikäs. En varmaan värjää hiuksiani ainakaan ennen töihinpaluuta, ties vaikka tykästyn niin paljon, että vain sävytän silloin tällöin. :)

Asiakkailla vastaavassa tilanteessa olen laittanut raitoja (jos sävyero suuri) ja raitojen päälle jonkun vaaleanruskean, lähellä omaa väriä olevan kevytvärin. Tämän lisäksi myynyt asiakkalle kotiin sen saman sävyisen vaahtovärin. On tullut aina todella kiva, ei mitään tuskaa asiakkaalla kasvattaa väriä pois. :)

Vierailija
7/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leikkasin lyhyeksi. Tosi lyhyt se oli, mutta kasvoi kyllä superhyväkuntoisena. Nyt mulla on jo tosi pitkä tukka. Ja en tiennytkään että se on hauskasti kaksivärinen. Vaaleita raitoja ihan luonnostaan.

Näytti muuten harmaalta värjätyn vieressä, mut mun tukka on todella kivan värinen.

Vierailija
8/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaaleaksi värjätyt hiukset ja omaa väriä yritän kasvattaa. Maantien väristä juurikasvua näkyy useampi sentti ja mulla sama tunne eli vaikka meikkaan ja laitan hiukset niin tuon juurikasvun takia tunnen oloni epäsiistiksi. Mulla on pitkät hiukset ja kun kampaan hiukset edestä taakse ja laitan ponkkarille niin ei ihan niin pahan näköinen. Tarkoitus olis jossain välissä kampaajalla värjätä mahdollisimman lähelle omaa väriä ja jättää vaaleita raitoja.

Vierailija
9/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäsin eka lähelle omaa tukkaväriä (vaalea) ja sitten annoin mennä. Vetelin välillä pari raitaa, jotka eivät oikeastaan näkyneet. Rajaa oman värin ja värjätyn välillä ei juuri nähnyt.

Vierailija
10/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ihanalla kampaajalla, joka katsoi juurikasvustani (jota oli tuolloin vajaa pari senttiä) oman värini ja värjäsi sitten varmaan viidestä eri väristä miksaten värin, joka oli hämmästyttävän lähellä omaani. Tuon jälkeen juurikasvu ei enää ottanut silmää, ja kun haluan joskus raikastaa väriä, käytän sävyttävää hoitoainetta.

Vierailija
11/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:33"]

Sama juttu meneillään, otin kiharat niin ei ole niin paha enää

[/quote]

Minäkin tein tämän. Hyvin toimi! Mulla on vaan niin paljon jo harmaita hiuksia ikääni nähden että on ollut pakko aloittaa hiusten värjääminen uudelleen. Mutta nykyisin käytän Cutrinin jotain demipermanent puolipeittävää väriä joka näyttää todella luonnolliselta! Ei ärsytä lainkaan päänahkaa kuten normaalit värit. Ja mikä parasta, tyvikasvua ei juurikaan näytä olevan vaikka värjäysväli olisi 4 kk.

Suosittelen kokeilemaan tuota Cutrinin puolipeittävää väriä kasvatusoperaation ajaksi!

Vierailija
12/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman värin kasvattaminen kesti 2-3 vuotta (pitkät hiukset). Aloitin kasvattamisen siitä, että värjäsin tukan vaaleanruskealla mahdollisimman lähelle omaa sävyäni, mutta tietenkään purkista ei saa sellaista harmaanruskeaa mitä suomalainen hius usein on. Sävyero ei kuitenkaan näyttänyt pahalta, ja kriittisen vaiheen pidin tukkaa usein kiinni, eli silloin kun omaa juurikasvua oli 5-15 cm.

Vierailija
13/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin vaan kasvaa, nyt vuoden kasvatellut. Oranssista maantienväriseen. Oli aika karsea mutta olin raskaana, joten ajattelin, että ihmiset ymmärtää. Lyhensin välillä polkaksi, että olis lähtenyt mahd paljon sitä oranssia pois. Sitten leikkautin kaikki pois eli lyhyen mallin. Se on nyt oman värinen, mutta harmi vaan että näytän ihan Mikko Alatalolta maantienvärisessä lyhyessä tukassa. Tekis mieli blondata!

Vierailija
14/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän samaa, viimeksi hiukset värjätty jouluna. Mun hiukset kasvaa vaan tosi hitaasti ja latvat kuivuu nopeasti, joten en uskalla leikata, kun haluan kuitenkin pitää nämä puolipitkät hiukset. Ajattelin nyt kesällä antaa olla ihan näin, kun kesällä muutenkin voi olla vähän "homssuinen" (esim sekaiset beachy curlsit nätit). Syksyllä sitten, kun hiukset on toivottavasti kasvaneet vielä muutaman sentin, niin saatan ehkä käydä kampaajalla, jos ne saisi vaalennettua latvoja lähemmäs tätä omaa sävyä tai laittaisi niitä raitoja.

Lisäks näin kesällä teen huivikampauksia, eli joku nuttura ja juurikasvun päälle pannaksi huivi solmuun. Ja isoilla korviksilla tms yritän vetää katsetta niihin mieluummin kuin hiuksiin.

Vierailija
15/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama projekti menossa, nyt takana vuosi ja kaksi viikkoa. Hiukseni ovat kerroksittain leikatut, eli lyhimmät on leukaan asti ja pisimmät puoleen selkään. Oma väri on vaaleanruskea ja olen värjännyt vuosikausia mustanruskeaksi. Aluksi oli todella outoa ja tuli monta kertaa mieleen että värjään juuret, mutta tiesin että se on vain hetkellistä, enkä halua menettää jo kasvatettuja senttejä. Viimeksi 8kk kohdalla sorruin ja samoihin aikoihin se tuli nytkin.

Mun kampaaja ehdotti myös noita raitoja, mutta mä en halua niitä, koska haluan ne oman väriset hiukset, en vaaleita tai muitakaan raitoja.

Olen itse oppinut jopa tykkäämään tästä ja ombrethan on muotia....

Ja se ero mikä on kunnossa noihin värjäämättömiin vs. värjättyihin on kyllä todella huomattava! Eikä todellakaan näytä homssuiselta, koska hiuksissa on hyvä leikkaus ja käytän aina suoristusrautaa/kiharrinta.

Vierailija
16/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tempaisin ensin keinovärin pois vain keinoväriä poistavalla Colour B4 aineella, sen jälkeen kävi helposti, vaikkei silläkään ihan 100% oman värinen tullut. Mutta siis kun ennen oli musta + maantienvaalea tyvikasvu, sen jälkeen oli aavistuksen kellertävä hyvin vaaleanruskea + maantienvaalea tyvikasvu, mikä oli ihan siedettävä jo. 

Vierailija
17/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku on jo vastannut tämän niin pahoittelen,

mutta koita syväpuhdistavaa shampoota naamiona (ihan vaikka Herbina). Siis että laitat paljon shampoota kuiviin hiuksiin, vähän vettä niin että vaahtoaa ja päälle kelmu. Anna olla pari tuntia. Toista käsittely monta kertaa viikossa. Omalle värille tämä ei tee mitään mutta kuluttaa jonkin verran värjäystä. Kannattaa muuten samalla myös ostaa hyvä ja todella kosteuttava hoitoaine :) Sitruunaa ovat jotkut koittaneet myös..

Vierailija
18/20 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama proggis täällä myös! Mulla vaan vaaleasta luonnolliseen ja luonnollinen väri mulla on sellanen hiirenharmaa-ruskea. Tukka näyttää todella "likaiselta", mutta mua helpottaa kun näen kokoajan juurikasvusta miten paljon hiukset on kasvaneet. Mulla nimittäin oli sellainen superlyhyt polkka ja tahtoisin piiiiiiitkästä aikaa kauniit pitkät hiukset. Ennen on ollut malttamattomuus ongelmana mutta nyt tuo juurikasvun näkeminen kannustaa kasvatuksessa. Lisäksi auttaa kun näen miten surkeaan kuntoon blondaaminen on saanut mun latvat. Ei tarvi kuin vilkaista niitä niin muistan miksen värjää enää.

Vierailija
19/20 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä meneillään, tuntuisi olevan muotia nyt ihan oma TERVE tukka. :) Tsemppiä kasvattajille, huivit yms kehiin ja onneksi pipokausi jo lähestyy! ;)

Vierailija
20/20 |
28.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on viitisen vuotta ollut lyhyehkö tukka, nyt viimeinen vaalennusväri laitettiin heinäkuussa. Sen jälkeen en ole värjännyt, mutta leikkasin vielä lyhyemmäksi. Nyt mulla on poikatukka jossa on ehkä puolet vaaleaa ja loput omaa "harmaata." Olen tehnyt tämän ennenkin, ja tiedän oman värini olevan oikeasti vaaleanruskean ja harmaan sävyinen, mutta ei jaksa rassata liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi