Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti valvoo yöt tietokoneella - lastensuojeluilmoitus?

Vierailija
27.05.2014 |

Pitäisikö tehdä lastensuojeluilmoitus äidistä, joka valvoo kaiket yöt tietokoneella? Näkyy onlinessa eri paikoissa ja kommentoi facessa läpi yön. Muut ajat myös näyttävät tällä toimistotyöntekijällä menevän kiinteästi tietokoneella. Mikään kummoinen kodinhoitaja ei ole ja ruoka on vahvasti einespitoista. Lapset tietysti hoitavat toisiaan päiväkodin ja koulun ulkopuolella. Mietin vaan, jos tuo säännöllinen yövalvominen säännöllisen päivätyön tekijällä on merkki jostain mielenterveyden häiriöstä ja lastensuojeluilmoituksella äiti saisi apua.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se miten kukin yönsä viettää, ei ole ulkopuolisten asia. Se taas on, jos lapset on heitteillä. Voit tehdä ilmoituksen jos lapset haahuilevat keskenään ilman että kukaan kaipaa, ilman asianmukaisia vaatteita ja nälissään, mutta äidin valvomisesta et. 

Jos kyseessä on kaveri, etkö voisi kysellä, mitä hänelle kuuluu? Lastensuojelu ei ensisijaisesti auta äitiä vaan lapsia, joten esimerkiksi ystävän kehoitus hakeutua lääkäriin unettomuuden vuoksi voisi auttaa nopeammin.

Vierailija
42/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Einekset ei ole myrkkyä. Jos lapsien pukeutumisessa olisi häikkää niin koulusta olisi kyllä otettu yhteyttä kotiin tai tehty se ilmoitus. Ap haluaa vain olla ilkeä.

Ihme nuuskupoliiseja on Suomi täynnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään usein eineksiä, jopa niitä ranskalaisia ja hanskat on hukassa - vaikka menen joka ilta viikolla nukkumaan viimeistään klo 23. Ja toi alakoululainen saa viihdyttää ihan itse itseään,  on usein jopa yksin kotona kun olen illalla jumpassa tai lenkillä. Mies on usein toistakin viikkoa putkeen töissä. 

Ls-ilmon paikka? :) 

Vierailija
44/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän varsinainen stalkkeri oot.

Vierailija
45/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:58"]

Tämä on uskomaton aloitus. Miten tämä ap voi tietää mitä ruokaa tällä perheellä on. Jos joskus on ranskanperunoista niin ei se sitä tarkoita, että aina on.

Ap itse notkuu tietokoneella jatkuvasti, mikään vuorotyö ei ole veruke. Vuorotyöläisetkin tarvitsevat unta.

Pienten lasten vanhemmat joskus joutuvat valvomaan ja heräilemään yöllä. Itselleni jäi lapsen vauva ajasta päälle se, että herään ainakin kerran yössä ja joskus uni ei enää ole tullut vaan olen mennyt tietokoneelle.

[/quote]

Lapseni on hänen lapsensa kaveri ja satun tietämään yhtä ja toista. Meillä myös yhteinen koulutausta äidin kanssa.

Vierailija
46/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tosiaan kuulostaa jumittuneelta stalkkerilta. Toivottavasti hänellä ei ole lapsia, ne varmasti jäävät ilman kaikkea, kun äiti elää muiden aikataulujen mukaan ja niitä kytäten. 

Voiko meininki enää säälittävämmäksi mennä. Sitten joku siiderivalas sossussa kirjaa la-ilmoituksen ja "käärii hiat". 

Monetkaan eivät kirjaudu ulos palveluista. Toisekseen moniin viesteihin kirjautuu tietokoneen aika, jonka voi itse asetttaa tai se voi aikavyöhykkeeltä toiselle siirryttäessä olla eri. 

Omalla poikaystävälläni oli juuri näin. Hänen viestit näyttivät tulleen ihmeellisiin aikoihin. 

Vierailija
47/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli et edes tunne äitiä nykyään kunnolla enää., siinäpä se. Juorupiiri pyörii ja ollaan niiiin huolissaan vaikka kukaan ei tee mitään asialle eli tietää ettei ylitä kynnystä, auttaa kun ei itse myöskään voi kun se juoruaminen on niin kivaa

Vierailija
48/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:15"]

Eli et edes tunne äitiä nykyään kunnolla enää., siinäpä se. Juorupiiri pyörii ja ollaan niiiin huolissaan vaikka kukaan ei tee mitään asialle eli tietää ettei ylitä kynnystä, auttaa kun ei itse myöskään voi kun se juoruaminen on niin kivaa

[/quote]

Hei, sellaista elämä on.

Vierailija
49/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:18"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:15"]

[/quote]

Hei, sellaista elämä on.

[/quote]

Joillain on, se on säälittävää se

Vierailija
50/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:26"]

Miksi sinä olet netissä yöllä ja päivällä jos hänet näet aina onlinessa? Facebook näyttää onlinessa vaikka olisi vain yöllä katsonut puhelimesta kelloa. Näin tiedoksi.

[/quote]

Itse teen kolmivuorotyötä ja olen ollut näkemässä. Samoin näen, mihin kellonaikoihin on kommentoitu ja lähetetty viestejä. Lisäksi olen keskustellut asiasta yhteisten tuttavien kanssa ja he myös jakavat huolen äidin terveydestä ja jaksamisesta.

[/quote]

Oletko sinä joku stalkkeri tai vainoaja. Tiesithän että se on nykyään Suomessa rangaistava teko.

Vierailija
51/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:19"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 21:26"]

Miksi sinä olet netissä yöllä ja päivällä jos hänet näet aina onlinessa? Facebook näyttää onlinessa vaikka olisi vain yöllä katsonut puhelimesta kelloa. Näin tiedoksi.

[/quote]

Itse teen kolmivuorotyötä ja olen ollut näkemässä. Samoin näen, mihin kellonaikoihin on kommentoitu ja lähetetty viestejä. Lisäksi olen keskustellut asiasta yhteisten tuttavien kanssa ja he myös jakavat huolen äidin terveydestä ja jaksamisesta.

[/quote]

Oletko sinä joku stalkkeri tai vainoaja. Tiesithän että se on nykyään Suomessa rangaistava teko.

[/quote]

Vääntäkää vääntäkää. Tutustukaa myös tutkimuksiin, mitä jatkuva valvominen tekee terveydelle.

Vierailija
52/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vääntäkää vääntäkää. Tutustukaa myös tutkimuksiin, mitä jatkuva valvominen tekee terveydelle.

[/quote]

Tutustu sinäkin siihen miten toisten vainoaminen ja pahan tahtominen vaikuttaa psyykkeeseen.

Vierailija
53/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:23"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tutustu sinäkin siihen miten toisten vainoaminen ja pahan tahtominen vaikuttaa psyykkeeseen.

[/quote]

Olisiko sinusta oikein mukavaa kuolla elävänä tulipaloon, jonka on sytyttänyt pitkään valvonut ja sitä myötä mielenterveytensä menettänyt, hallusinaatioita näkevä ihminen? Vai toivotko, että joku olisi sen verran vainonnut, että tämä ihminen olisi saatu ajoissa hoitoon?

Vierailija
54/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tietolähteesi on siis lapsesi? Minkä ikäinen?

Einekset eivät ole syy ls- ilmoitukseen vaikka kuinka paheksuisit.

Toiset pärjäävät vähemmällä unella kuin toiset.

Päiväkoti-ikäisen yksin olo on tuossa se huolestuttavin asia jos on totta.

Vierailija
55/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:27"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olisiko sinusta oikein mukavaa kuolla elävänä tulipaloon, jonka on sytyttänyt pitkään valvonut ja sitä myötä mielenterveytensä menettänyt, hallusinaatioita näkevä ihminen? Vai toivotko, että joku olisi sen verran vainonnut, että tämä ihminen olisi saatu ajoissa hoitoon?

[/quote]

Mä en oikein ymmärrä näitä sun tekstejä ja mulle jää fiilis että et sinäkään käy aivan täysillä nyt.

Vierailija
56/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:27"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote] Tää oli ihan sun omaa mielikuvitustasi. Huomenna voit jäädä auton alle. Mitäs sitten? Tai joku hullu murhaaja tunkeutuu sun kotiin ja tappaa sun perheen. Entäs sitten? Kaikkia mahdollisia kauhuskenaarioita ei voida estää. Ja mitä sä ees kyselet täällä tosta ilmoituksesta, jos olet jo päättänyt tehdä sen. Tee sitten.

Vierailija
57/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

:D:D voi että,nyt ap n ystävä näkee jo hallusinaatioita :Dd kerro ap kuinka monta tuntia tämä kaverisi on hereillä vuorokaudesta ja kuinka monta nukkuu? Ja mielelläni kuulisin myös mistä sinä tämän tiedät?

Vierailija
58/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ne väheksy ongelmaa jos oikeasti lapset eivät saa vihanneksia koskaan. Lapset joutuvat pieninä olemaan aivan yksin ja äiti olisi psykoosissa valvomisen takia. Tuo sun juttusi kuullostaa liikaa vain juoruamiselta vailla oikeaa tietoa.

Vierailija
59/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä facebook päällä 24/7 koska puhelimessa fb viestisovellus, jonka kautta helppo ja nopea viestitellä ilmaiseksi kun on kiinteä netti. Olen siis vuorokauden ympäri onlinessa, vaikka käytänkin itse fb:tä ainoastaan viestittelyyn ja samaan tapaan kuin tavallistakin puhelimen viestisysteemiä.

Vierailija
60/70 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 22:36"]

Itse ne väheksy ongelmaa jos oikeasti lapset eivät saa vihanneksia koskaan. Lapset joutuvat pieninä olemaan aivan yksin ja äiti olisi psykoosissa valvomisen takia. Tuo sun juttusi kuullostaa liikaa vain juoruamiselta vailla oikeaa tietoa.

[/quote]

Eihän ne einekset sulje pois pois vihanneksi, hedelmiä tms. Joo, meillä syödään aika paljon eineksiä mutta kyllä siitä lautaselta löytyy aina vihanneksia tai kasviksia. Hedelmiäkin on aina saatavilla.

Eikä se, että valvoo paljon, kerro mistään mielenterveysongelmista saati sitten psykoosista. Ihmiset ovat erilaisia unentarpeen osaltakin. Jotkut tarvitsevat 12 tuntia yöunia, toiset selviävät kolmella tunnilla.

Samaa mieltä olen kuitenkin siitä, että ap:n "faktat" perustuvat vain ja ainoastaan juoruiluun.