Huolissani tuttavan vauvasta
Poika on nyt pian 6 kk. Kotona on aina tv auki ja vauva tuijottaa tv:tä sitterissä huumaantuneena. Ottaa kyllä kontaktia, seuraa ihmisiä jne, mutta kun tv on auki, tuijottaa sitä. Ei juurikaan liiku vielä, ei juuri edes yritä. Minusta vauvojen ei tarvitsisi katsoa tv:tä ollenkaan vaan virikkeiksi liittää normaali kotielämä. Lapsen äiti on niin omapäinen ja kaikkitietävä, että hänelle on turha asiasta puhua. Tuntuu pahalta lapsen puolesta.. :(
Kommentit (22)
Olen ottanut vauvan mukaani eri virastoihin ja ihan aina keskittynyt siihen keskusteluun toisen aikuisen kanssa enkä kamalasti vauvaan (jolla on kyllä jotain omaa puuhaa samalla sivussa). Tästä on motkotettu minulle. Hei jospa asia olisikin niin, että haluan "alta pois" ne virastokäynnit, ja sitä ennen + sen jälkeen olen intensiivisesti vauvan kanssa..?
Uskon, että telkkaria katseleva vauva ei tee sitä koko päivää.
Vanhemmat ovat siis suoraan ja avoimesti kertoneet että vauva on paljon telkkarin edessä ja ihmetelleet miten vauva tykkää ja jaksaakin sitä seurata. Siitä sen tiedän. Kai he ajattelevat että se on vauvalle hyvää ajanvietettä. Ei ole mitenkään vaikeahoitoinen, se siis ei ole syy. Ja aina kun sinne menee, vauva on sitterissä telkkarin edessä jos ei ole nukkumassa. Meillä kun ovat kylässä ja vauvalle yrittää jutella, kääntää pään heti telkkaria kohti, jos tv on auki. Se tosin taitaa olla aika normaalia. No, en jatka tästä enempää. En tietenkään voi tietää 24/7 tapahtumia. Toinpa esille huoleni. Minusta lähes puolivuotiaan pitäisi jo osata/haluta vähän liikkua, tavoitella esineitä jne. Mutta se siitä ja piste, kiitos ja hyvää illanjatkoa!