Käyttäisitkö toppahaalareita, jos ne olisi muotia kuten oli joskus 90-luvulla (aikuisilla naisillakin siis)?
Kommentit (74)
Käytänkin. Minulla on jotkut miesten talvityöhaalarit.. Voin kauppaankin laittaa, jos täältä lähden pyörällä 15 km reissua pyöräilemään talvella.
Vierailija kirjoitti:
Käytän edelleen niitä samoja mitkä ostin 1993. Oli vähän parempaa laatua ja edelleen ehjät.
Mikä väri? :) Neonvihreä? Neonpunainen? Neonkeltainen?
Ei oo mitään väliä onko muotia. Jos vaan olisi tarpeeksi kylmä hankkisin kyllä. Käteviä ovat.
Meinasin ostaa viime vuonna sellaisen hiihtohaalarin, muttei ollut lunta, niin olisi hassulta näyttänyt. Lisäksi ne on aika kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia minä olen miettinyt, että voisi ostaa. Koko 164 todennäköisesti sopisi. Näyttää kivan sporttisilta eikä miltään pilkki- tai vauvahaalareilta.
Hyvän näköiset ja onneksi muitakin värejä kuin täysmusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei oo mitään väliä onko muotia. Jos vaan olisi tarpeeksi kylmä hankkisin kyllä. Käteviä ovat.
Joo mutta kun ei ole muotia, ei niitä myöskään myydä missään!
Mulla on tosi lämpimät pilkkihaalarit.
T-paita ja legginsit sisällä päällä ja ulos lähtiessä vain hyppää haalareihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisia minä olen miettinyt, että voisi ostaa. Koko 164 todennäköisesti sopisi. Näyttää kivan sporttisilta eikä miltään pilkki- tai vauvahaalareilta.
Hyvän näköiset ja onneksi muitakin värejä kuin täysmusta.
Jännä, kun noissa kaksivärisissä värikkään ja mustan raja menee ikään kuin housujen kohdalla niin ei näytä haalarilta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä NIIN haluisin kasarin toppahaalarit. Olen nyt 45v ja käytin siis ”aikuisten” päheitä toppahaalareita sekä kasarilla että neonvärisenä laskettelupukuna ysärillä. Tuo sana ”aikuisten” tarkoittaa sitä että ne oli siis aikuistyylin haalareita, ei sellaisia kuin lapsilla.
Mitä eroa niillä on muuta kuin koko?
No, lasten haalarit on löysät ja pussittavat. Nämä kasarin ja ysärin olivat aikuisen mallisia, siis myötäilevät, istuvat, ei kuitenkaan siis ikävällä lailla kireät. Oli tehosteita, esim hienoja neonvärisiä tehosteraitoja eri väreillä. Ja esim oli lasketteluhaalarissa sellainen ommeltu läpinäkyvä muovitasku hissi-kausikortille :D
Ne oli niin hyvät! Täytyypä tutkia olisiko zalandolla, ulkomailta saattaa vaikka löytyä.
Jos jotain toivon uudestaan muotiin niin ne on nämä, eli ”toivon uudelleen muotiin” listani olisi:
-kokopukutoppahaalari
- haaremihousut (”haarat roikkuu” housut)
-moni-neonväriset vaatteet
-sametti ja vakosametti vaatteissa
Ja joo tiedän, monelle kauhistus :)
1994. Ainakin nuorille oli tollasia ihan karseita kuoseja!
https://3.bp.blogspot.com/-g578Z43c9vI/WlSLJ1SJODI/AAAAAAAASXk/Myzy6q_w…
Vierailija kirjoitti:
Meinasin ostaa viime vuonna sellaisen hiihtohaalarin, muttei ollut lunta, niin olisi hassulta näyttänyt. Lisäksi ne on aika kalliita.
Hiihtohaalari? Eihän hiihtäessä voi olla mitään paksua vaatetta. MIllainen on hiihtohaalari?
Joo, mä olen muutenkin harkinnut jonkin pilkkihaalarin ostamista ihan vain siksi, että ärsyttää kylmyys ja pukeutuminen sitä varten. Eihän se esteettistä ole, mutta en jaksa välittää, olisi helpompaa vain pujahtaa haalariin ulos mennessä.
Vihaan talvea :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtohaalari? Eihän hiihtäessä voi olla mitään paksua vaatetta. MIllainen on hiihtohaalari?
Sellainen tyköistuvampi haalari, sanotaanko sitten vaikka lasketteluhaalari. Sellainen oli esim. Paris Hiltonilla joskus Aspenin reissulla.
Tyylikkään, mutta vähän kasarin näköinen. Vyö kuuluu tähän asuun olennaisesti, joten ei välttämättä sovi kuin kapeauumaisille tämä malli.
Pilkkihaalarit meinaan ostaa, jos tulee kovia pakkasia, ihan sitä tarkoitusta varten ja sitten voi maalla pitää muutenkin kun siellä on käyntiä. En minä täällä kaupungissa pitäisi, muotia tai ei. Nyt vaan ei ole ollut edes jäitä tarpeeksi että voisi mennä pilkille. Viime talvena mies kävi kerran, mä en ehtinyt silloin mukaan, sen enempää ei riittänyt kelejä.
Ihminen on kasvanut aikuiseksi siinä vaiheessa, kun voi käyttää käytännöllisiä järkeviä vaatteita (kuten haalaria) ilman, että tuntuu nololta tai lapselliselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtohaalari? Eihän hiihtäessä voi olla mitään paksua vaatetta. MIllainenp on hiihtohaalari?
Sellainen tyköistuvampi haalari, sanotaanko sitten vaikka lasketteluhaalari. Sellainen oli esim. Paris Hiltonilla joskus Aspenin reissulla.
Tyylikkään, mutta vähän kasarin näköinen. Vyö kuuluu tähän asuun olennaisesti, joten ei välttämättä sovi kuin kapeauumaisille tämä malli.
Eli tuollainen kuin tuossa yllä blogspot-linkin kuvassa?
Käytän edelleen niitä samoja mitkä ostin 1993. Oli vähän parempaa laatua ja edelleen ehjät.