Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aion tehdä abortin vastoin miehen tahtoa

Vierailija
27.05.2014 |

Tilanne on aivan hirveä.

Olemme uusperhe, mies asunut kanssamme 11 vuotta. Lasteni isä on kuollut heidän ollessa ihan pikkuisia. Minun ei pitänyt enää saada lapsia lääkärin mukaan. Ja 13 vuotta menikin ilman ehkäisyä, mutta nyt kävi huonosti... Eli raskaana ollaan ja mies aivan haltioissaan (hänellä ei ole omia lapsia).

En kestä ajatusta kolmannesta lapsesta, en kerta kaikkiaan. Täysin yksin olen nämä kaksi kasvattanut ja hoitanut. Toki mies on auttanut jos on ollut pakottava tarve. Mitään ei kuitenkaan oma-aloitteisesti ole tehnyt, enkä luonnollisesti ole sitä häneltä edes odottanut. Omaa lastansa varmasti hoitaisikin, mutta mun mitta vauva, taapero, uhmaelämää on täysi.

Pelkkä ajatuskin saa ahdituksen aallon vyörymään. Mies luultavasti pettyy minuun niin pahasti, että laittaa "pillit pussiin" ja perheemme hajoaa. En vaan pysty toisen vuoksi lasta synnyttämään :(

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tämä http://adf.ly/oXHHN ennen kuin teet hätiköityjä päätöksiä.

Vierailija
62/70 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue tämä http://adf.ly/oXHHN ennen kuin teet hätiköityjä päätöksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on muutakin kuin biologiaa - tuolla perusteella jokainen mies pettäisi naistaan niin paljon kuin sielu sietää levittääkseen geenejään mahdollisimman tehokkaasti. "Toisen lasten ottaminen kuin omaksi on todella luonnotonta." - ei todellakaan ole ja järkikin se sanoo että en tarkoittanut että yrittäisi syrjäyttää biologisen vanhemman kokonaan puoliväkisin (sitäkin valitettavasti esiintyy) vaan ottaa omakseen rakkaaksi perheenjäseneksi josta kantaa huolta ja välittää ja jonka eteen on valmis antamaan resursseja. 

Kyllä uusioperheessä otetaan koko paketti eikä vain uutta puolisoa. 

Kommentin 43/50 isukki

Vierailija
64/70 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä kuin et rakastaisi tätä miestäsi?

Kuulostaa kuin se lapsi sitoisi sinut ikuisesti tähän mieheen ja sitä et halua?

Mitä sinä oikeastaan tältä mieheltä saat, jos hän hyppää vaan harrastuksissaan päivät pitkät?

Jos minä olisin sinä ja tietäisin että haluan olla miehen kanssa. Tekisin lapsen ja hoitaisin sen hyvin. 

Vierailija
65/70 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai mun miestä pidä jättää sen takia etten lasta halua. Ketään ei voi pakottaa parisuhteeseen, mies on täysin vapaa vaihtamaan kumppania jos hän niin haluaa. Ja minun kohdun tilanne meillä on ollut selvillä jo vuosia. Ärsyttävää kun kehoitetaan vapauttamaan mies ikäänkuin pitäisin häntä jossain kahleissa. ap

Vierailija
66/70 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kuuluu olla yhteinen päätös, ei vain naisen tai miehen. Tässä tapauksessa toimit täysin oikein. Mutta asioilla on aina seuraukset, kääntöpuoli. Pystyt vielä vaikuttamaan siihen.

Vierailija
67/70 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 19:20"]

"Ja 13 vuotta menikin ilman ehkäisyä, mutta nyt kävi huonosti..."

Mikä aikuisia ihmisiä oikein vaivaa? Tuntuu että näitä "yllätysraskaus" -aloituksia tulee joka tuutista! 

[/quote]

Mitä haluat sanoa tuolla, että ihmisiä joku vaivaa? En minäkään käyttänyt ehkäisyä, kun minun piti olla lapseton. Meni 10 vuotta ilman ehkäisyä pitkissä suhteissa kolmen miehen kanssa. Neljännen miehen kanssa sitten yllättäen tulinkin raskaaksi. Olisiko minun pitänyt käyttää ehkäisyä lapsettomuustuomiosta huolimatta? Syödä jotain pillereitä tai säätää aina kumin kanssa, vaikka tiedossa oli, etten varmasti raskaudu? Meille tuli sitten lopulta luomusti 3 lasta, jokainen oli yllätys ja ihme jopa lääkäreille.

Ap:lle sanoisin, että tee niin kuin oma olosi kertoo. Sinä sen lopulta päätät. Mutta minusta olisi reilua sitten päästää mies menemään, kun hän omia lapsia kuitenkin näköjään haluaa.

Vierailija
68/70 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta on, etten ole koskaan ollut äärettömän rakastunut avopuolisooni.

Koskaan en tule unohtamaan sitä rakkautta ja hullaantumista mitä tunsin lasteni isää kohtaan. Hänen paikkaa ei kukaan voi korvata. Ja mieheni kyllä tietää tämän. 

Meidän yhteiselo on ollut aika hyvää ja seesteistä, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin niin miehelle on omat menot ja harrastukset menneet aina perheen edelle. Hän vaan ei viihdy kotona. Nyt aikuisena naisena tuntuisi tyhmältä alkaa vinkumaan miehen perään kun lähtee rientoihinsa. Ja vaikka hän kuinka kovin vakuuttaa, että kaikki muuttuisi vauvan myötä, niin en vaan voi uskoa siihen. Ehkä muutama viikko menisi kunnes seinät kaatuisi päälle ja veri vetäisi metsälle, veneelle, kilpa-ajoihin, saunailtaan, auton ropaamiseen, baariin ja ylitöihin. Siinä sitten hilluisin yksin kotona huutavan vauvan kanssa.

ap

Vierailija
69/70 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 07:20"]

Totta on, etten ole koskaan ollut äärettömän rakastunut avopuolisooni.

Koskaan en tule unohtamaan sitä rakkautta ja hullaantumista mitä tunsin lasteni isää kohtaan. Hänen paikkaa ei kukaan voi korvata. Ja mieheni kyllä tietää tämän. 

Meidän yhteiselo on ollut aika hyvää ja seesteistä, mutta kuten jo aiemmin kirjoitin niin miehelle on omat menot ja harrastukset menneet aina perheen edelle. Hän vaan ei viihdy kotona. Nyt aikuisena naisena tuntuisi tyhmältä alkaa vinkumaan miehen perään kun lähtee rientoihinsa. Ja vaikka hän kuinka kovin vakuuttaa, että kaikki muuttuisi vauvan myötä, niin en vaan voi uskoa siihen. Ehkä muutama viikko menisi kunnes seinät kaatuisi päälle ja veri vetäisi metsälle, veneelle, kilpa-ajoihin, saunailtaan, auton ropaamiseen, baariin ja ylitöihin. Siinä sitten hilluisin yksin kotona huutavan vauvan kanssa.

ap

[/quote]

Ymmärrän. Se on sitten keskustelun paikka miehen kanssa ja hänenkin täytyy nyt olla rehellinen itselleen ja omille tavoilleen. Ihminen voi muutua tai sitten ei. Itse olin ennen lapsia työnarkomaani, nyt lapset ovat tärkeämmät kuin työ.

Sinä päätät. Jos tiedät, että miehesi ei kykene olemaan isä, niin sitten se saattaa olla niin. Mutta keskustelkaa kuitenkin kunnolla.

Olen pahoillani lastesi isän puolesta. Varmaan hän oli mahtava, mutta oletko päässyt hänestä yli? Et ehkä pysty antamaan tälle mahdollisuutta, jos vertaat heitä keskenään. 

Vierailija
70/70 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että tuli keskenmeno?

Ja totta helvetissä abortti ennemmin kuin ei-haluttu lapsi. Lapsi aistisi varmasti, että äiti suhtautuu häneen eri tavall kuin isä. Et pysty esittämään lapselle, että olisit hänet halunnut. Jos pidät lapsen, tulet aina kohtelemaan häntä etäisesti ja tietyllä tasolla kylmästi, puhtaasti siksi ettet lasta halunnut. Usko pois- lapsi myös huomaa sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi