Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähes kymmenen vuoden ystävyys ja ystävä lopetti yhteydenpidon.

Vierailija
27.05.2014 |

On kaikenlaista tapahtanut, tosi raskaitakin juttuja, mistä menin lukkoon, enkä itse pitänyt muutamaan kuukauteen yhteyttä. Ei kyllä hänkään ja se olin minä joka viimeisen tekstarin lähetin.

Olen yrittänyt soittaa hänelle, mutta ei vastaa. Ei soita takaisin. Toivottavasti hänellä on kuitenkin kaikki hyvin. Meidän ystävyys on kuitenkin aiemmin kestänyt pidemmänkin ajan ilman yhteydenpitoa. Kyse on siis oltava jostain muusta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse katkaisin yhteydet pitkäaikaiseen ystävääni, koska hänen elämänsä oli minusta jo pelottavaa. Hän alkoi käyttää aineita, viettää aikaa epäilyttävien tyyppien kanssa jne. En halunnut joutua tilanteeseen, että hän kiristää minulta lainaksi rahaa huumevelkoihin tai ilmaantuu kotiovelleni asunnottomana tjms. En tietenkään usko sinun olevan tuollaisessa tilanteessa, mutta ehkä jokin elämäntyylissäsi ei miellyttänyt häntä.

Vierailija
2/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän piti ystävyyttänne yksipuolisena, sinä vain puhuit asioitasi ja hän ei omiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä, jos hänellä on nyt joku kriisi päällä, eikä jaksa sen vuoksi ottaa yhteyttä? Siis tavallaan samat perussyy kuin sinulla. Annatko sinä hänelleKIN oikeuden olla omissa oloissaan, kuten hän antoi sinulle?

Vierailija
4/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus vanha ystävyys on kahle, se tukehduttaa. On pakko katkaista rajoittava ja hallitseva side, jotta pystyy itse kasvamaan ja oppimaan uusia asioita. Suunnanmuutos on ollut tarpeen. Olen tehnyt juuri niin. En pidä takertujista.

Vierailija
5/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:49"]

Joskus vanha ystävyys on kahle, se tukehduttaa. On pakko katkaista rajoittava ja hallitseva side, jotta pystyy itse kasvamaan ja oppimaan uusia asioita. Suunnanmuutos on ollut tarpeen. Olen tehnyt juuri niin. En pidä takertujista.

[/quote]

Millainen on sinusta rajoittava ja hallitseva ystävyys? Etkö kykene asettamaan rajojasi muulla tavalla kuin panemalla välit poikki? Aika karua meininkiä. Hyvä ystävä kannustaa, ei rajoita tai tukahduta, ja jos ihmisellä on "takertujia" ystävänä, panee miettimään ko. ihmisen omia sosiaalisia taitoja.

ihmettelee nelonen

Vierailija
6/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein saman, koska en kyennyt hyväksymään ystäväni elämässään tekemiä valintoja. Jos ja kun joku meni pieleen, minä olin olkapäänä lohduttamassa.

Uikoot yksin sopassaan, kun sen keitti. Tekemillään pätöksillään ex-ystävääni kohtaan tuntema kunnioitus on kadonnut, enkä kerta kaikkiaan halua enää nähdä häntä silmissäni.

Vierailija
7/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon katkaissut välit seuraavista asioista sen kummemmin selittämättä toiselle osapuolelle, jos joku osuisi kohdalle:

-Ystäväni kertoi todella henkilökohtaisia asioitani eteenpäin, ja näiden tietojen leviämisestä oli minulle konkreettista haittaa elämässäni.

-Ystävä piikitteli, ja yritti saada minut kokemaan elämäni huonona kun hänellä itsellään meni huonosti. Ymmärrän väliaikaisesti tällaista, mutta kukaan ei jaksa loputtomiin heittää itsetuntoaan alttiiksi vain koska toisella on paha olla.

-Ystävä alkoi liikkua huumeidenkäyttäjien ja rikollisten kanssa, sekä suunnitteli lapsen hankintaa tällaiseksi lukeutuvan poikaystävänsä kanssa. Mulla ei ymmärrys riittänyt.

Voi olla kyllä, että kaverillasi on omia ongelmia ja jostain syystä ei sen vuoksi koe sinua hyväksi ystäväksi nyt. Eli sinussa ei välttämättä ole vikaa, vaan hänellä itsellään on jotain nyt meneillään jonka vuoksi näkee asiat "väärin".

Vierailija
8/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lopetin yhteydnpidon 20 vuotta tuntemaani ihmiseen,koska hän alkoi liikaa tuomaan mielipiteitään esiin ja muutenkin koin ettei ystävyytemme ollut tasapuolista ja aitoa.

Vierailija
9/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 17:49"]

[/quote]

Millainen on sinusta rajoittava ja hallitseva ystävyys? Etkö kykene asettamaan rajojasi muulla tavalla kuin panemalla välit poikki? Aika karua meininkiä. Hyvä ystävä kannustaa, ei rajoita tai tukahduta, ja jos ihmisellä on "takertujia" ystävänä, panee miettimään ko. ihmisen omia sosiaalisia taitoja.

ihmettelee nelonen

[/quote]

Yrityksistä huolimatta se ei onnistunut. Puhe ei auttanut, sama menemisten, tulemisten ja ajankäytön kontrolli jatkui. Ystävä ei kunnioittanut minun yksityisyyttäni ja elämääni. Lopulta se meni ihan hulluksi, en enää kestänyt.

Oli pakko ottaa etäisyyttä ja tehdä irti-otto.  En väitä, että se olisi ollut helpooa, se vaan oli tehtävä, jotta pystyn jatkamaan tasapainoisesti omaa elämääni.

Ystävän käytös muuttui parin viimeisen vuoden aikana, en pidä läheisriippuvaisista ihmisistä. Se oli todella ahdistavaa. Irtautuminen oli helpotus.

-5

Vierailija
10/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnitin huomiota kohtaan että ystävyytenne on kestänyt pitkiäkin aikoja hiljaisuutta. Se voi tuntua toiselle siltä ja toiselle siltä että toista ei vaan kiinnosta. Minä kyllästyin olemaan aloitteen tekijä kun ystävä ei ikinä oma-aloitteisesti ota yhteyttä ja unohtaa lupauksensa. Minä olen ollut tukena mutta vastoin ei tapahdu. Annan ystävyyden kuolla ja unohdan itsekin.

Vierailija
11/11 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä lopette yhteydenpidon, mutte lopetti sen kaikkiin yhteisiin tuttaviin, kun aikuinen lapsi kuoli .- sammui humalassa hankeen ja oli ilmeisesti jotain nuoresta iästä huolimatta päihdeongelmaa jo ennenkin. Ei ollut isoja uutisjuttuja, kun löytyi aika nopeasti ja siitä on jonkin verran aikaa. Liian rankkaa jaettavaksi kenenkään kanssa, ilmeisesti.