Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen epäonnistunut elämässäni

Vierailija
27.05.2014 |

En tajua miten olen joutunut tähän tilanteeseen. Minulla on todella paljon velkaa. Ei ole mitään töitä kesäksi. Opiskelen arvostetussa korkeakoulussa, mutta valmistumiseen on vielä vuosikausia aikaa. En tiedä miten maksan ensi kuun vuokran tai miten ostan edes ruokaa ensi viikolla. Kaikki raha vaan on loppu eikä minulla ole töitä tai mitään valmistumistani edistäviä opintoja joita voisiin kesällä tehdä. 

Opiskelijat todellakin ovat yhteiskunnan pohjasakkaa, en kelvannut edes työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi, koska olen opiskelija. Kuulemma ne palvelut on tarkoitettu pitkäaikaistyöttömien tarpeisiin, vaikka pitkäaikaistyötön on usein oikeutettu toimeentulotukeen, työmarkkinatukeen tai johonkin muuhun yhteiskunnalliseen etuuteen. Opiskelija ei saa opintotukea tai mitään tukea kesällä. Jos ei ole töitä, niin miten minä maksan tämän vuokran? Tiedän hyvän dyykkauspaikan, joten todennäköisesti en nälkään kuole, mutta luottotiedot kyllä taitaa mennä ja pysyvästi, laskujakin yli 300 euroa maksamatta :(

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 20:58"]

Jännä, että kaikki mun pk seudulla asuvat ja asuneet opiskelleet kaverit on pärjänny ihan opintotuilla ja koulun ohella työskentelemällä osa-aikaisesti. Harva on edes nostellut hirveenä lainoja tai saatika tappiin saakka. Ihan itse pitää ne talousasiat hoitaa ja elää niinkuin opiskelijat elää.

[/quote]

Millä vuosikymmenellä? Tällä hetkellä on todella vaikea löytää mitään töitä, ihan oikeasti! 

Vierailija
2/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, että kaikki mun pk seudulla asuvat ja asuneet opiskelleet kaverit on pärjänny ihan opintotuilla ja koulun ohella työskentelemällä osa-aikaisesti. Harva on edes nostellut hirveenä lainoja tai saatika tappiin saakka. Ihan itse pitää ne talousasiat hoitaa ja elää niinkuin opiskelijat elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossuun vaan...

Vierailija
4/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole epäonnistunut todellakaan koko elämässäsi siksi, että sinulla on nyt nuorena opiskelijana tuollainen tilanne. Monella on rahavaikeuksia nuorena. 

Mutta kyllä opiskelijakin tukea saa. Sossusta, jos ei mistään muualta. Ei tässä maassa ketään nälkään kuolemaan jätetä. Ne jotka voivat, toki usein tukeutuvat ensin vanhempiinsa ja sitä ne toivovatkin, mutta kaikilla ei vanhemmat voi/halua auttaa.

Vierailija
5/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossusta saat varmasti toimeentulotukea. ihan turha pelätä sen hakemista, se kuuluu sinulle tuossa tilanteessa.  tulevaisuudessa kun valmistut, olet taas toimeentuleva veronmaksaja.

Vierailija
6/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:33"]

Sossuun vaan...

[/quote]

Ei sossu ole mikään pankki. Vittuilevat vaan opiskelijoille, vaikka tietävät että taloustilanne on aivan surkea. 

Harkitsen vakavissani opiskeluiden lopettamista, siitäkiin huolimatta että koulustani valmistuneiden työllistymisprosentti on ensimmäisen vuoden jälkeen ollut yli 95%, sillä perheenikään ei voi auttaa taloudellisesti. 

Vierailija
7/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:34"]

sossusta saat varmasti toimeentulotukea. ihan turha pelätä sen hakemista, se kuuluu sinulle tuossa tilanteessa.  tulevaisuudessa kun valmistut, olet taas toimeentuleva veronmaksaja.

[/quote]

Kyllä minä maksan veroja opintotuestanikin, teen töitä opintojen ohella ja palkasta menee luonnollisesti myös verot. Opintolaina on ainoastaan verotonta tuloa, mutta kun se lainakin on loppu. Hitto näitä pääkaupunkiseudun vuokria... Kaupungiltakaan ei saa halpaa asuntoa, kun ne menee sossupummeille eikä opiskelijoille. 

Vierailija
8/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:37"]

Sossuun vaan...

[/quote]

Ei sossu ole mikään pankki. Vittuilevat vaan opiskelijoille, vaikka tietävät että taloustilanne on aivan surkea. 

Harkitsen vakavissani opiskeluiden lopettamista, siitäkiin huolimatta että koulustani valmistuneiden työllistymisprosentti on ensimmäisen vuoden jälkeen ollut yli 95%, sillä perheenikään ei voi auttaa taloudellisesti. 

[/quote]

Eikä vittuile, kun tekee selväksi että oikeasti on hätä pystyä maksamaan vuokra ja saada ruokaa, ja että ei ole mahdollisuuksia esim. vanhempien apuun. Olen itsekin joutunut aikanaan opiskelijana sossusta hakemaan toimeentulotukea ja kyllä sitä sain. Ja tiedän monen muunkin saaneen. 

Vierailija
9/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun yritin saada sossuilta apua käskivät pyytää perheen apua. Vaikka olen aikuinen, vuosikausia omillani elänyt ihminen. Sen lisäksi perheeni ei ihan oikeasti pysty auttamaan, eivät itsekään ole mitään rikkaita. 

Vierailija
10/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossulla voi olla sinulle työpaikka tarjottavana. Menin opiskelijana valittamaan rahanpuutetta ja sain 1000 € työsopimuksen. Kysy!

Vierailija
11/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae Hesburgeriin tms. niissä on hyvin töitä!

Vierailija
12/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:52"]

Sossulla voi olla sinulle työpaikka tarjottavana. Menin opiskelijana valittamaan rahanpuutetta ja sain 1000 € työsopimuksen. Kysy!

[/quote]

Olen kysynyt sossuiltakin, voisinko saada jonkun työnvälityksen tms kautta paikan. Ei ole mitään tarjolla. Kaupunki on vähentänyt opiskelijoiden työpaikat minimiin :(

Vierailija
13/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:54"]

[/quote]

Niihin on aika hiton paljon hakijoita, ei niitä paikkoja noin vain saa. 

Vierailija
14/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:51"]

Viimeksi kun yritin saada sossuilta apua käskivät pyytää perheen apua. Vaikka olen aikuinen, vuosikausia omillani elänyt ihminen. Sen lisäksi perheeni ei ihan oikeasti pysty auttamaan, eivät itsekään ole mitään rikkaita. 

[/quote]

Tuohon vastaukseen ei pidä suostua. Kyllä minullekin noin sanottiin alkuun, että pyydä vanhemmilta apua. Mutta kun selitin itku kurkussa tilanteen, että miksi heiltä en kerta kaikkiaan voi apua saada, ja että oikeasti on hätä että menee katto pään päältä niin kyllä sitä apua järjestyi lopulta. 

Vierailija
15/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olet velkaa ottamalla hankkinut vaikeutesi, kuten sanoit, niin mitään myötätuntoa ei sinulle heru ainakaan minulta. MIksi jonkin holtittoman opiskelijanplantun hankaluudet pitäisi työkkäriä enemmän edes huolettaa kuin joidenkin oikeasti ongelmissa olevien pitkäaikaistyöttömien?

Vierailija
16/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:37"]

Sossuun vaan...

[/quote]

[/quote]

Kyllä kuuluu saada sielt jos et kerta muualta saa. Kokemus lähipiirissä.

Vierailija
17/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tavarataloon ja kysy hyllyjenjärjestelijän tms työtä. Sano, että tarvitset välttämättä töitä edes viikoksi.

Vierailija
18/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:54"]

[/quote]

Ihan oikeasti, jokaista työpaikkaa kohden on 100 hakijaa. Töitä ei saa edes hesestä! Puhelinpaskaa provikalla taas en suostu tekemään, siinä menee minunkin raja. 

Vierailija
19/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 15:59"]

jos olet velkaa ottamalla hankkinut vaikeutesi, kuten sanoit, niin mitään myötätuntoa ei sinulle heru ainakaan minulta. MIksi jonkin holtittoman opiskelijanplantun hankaluudet pitäisi työkkäriä enemmän edes huolettaa kuin joidenkin oikeasti ongelmissa olevien pitkäaikaistyöttömien?

[/quote]

Opiskelijan on pakko ottaa velkaa. Oletko kuullut opintolainasta? Oletko tietoinen miten käsittämättömän pieni opintotuki oikeasti on? 

Vierailija
20/55 |
27.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi ottaa kesäksi jotain sivuaineopintoja tai vapaavalintaisia opintoja? Avoimen yliopiston kurssit on ilmaisia opiskelijoille kesäisin. Tai edes jotain ei niin tutkintoa hyödyttäviä opintoja, mutta muuten kiinnostavia? Siis jos ei töitä löydy tarpeeksi. Saisit ainakin kesäopintotuen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme