Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ottaa päähän. Olen perhepäivähoitaja, eikä voida mennä ulos.

Vierailija
27.05.2014 |

Syy: asteita on +6, on luvattu mahdollisesti pientä sadetta (maa on märkä, yöllä satoi) ja lapsi tuotiin hoitoon päällään t-paita, ohut neule, kesätakki (kastuu heti, jos sataa), puuvillaiset kesähousut, lenkkarit. Ei pipoa, ei hanskoja, ei ulkohousuja, ei kumisaappaita.

Sanoin tästä eilen. Sanoin, että muistattehan tuoda varmasti lämpimiä vaatteita huomenna, on KYLMÄ. On luvattu reippaasti alle 10 astetta. On oikeasti kylmä. On luvattu sadetta. Tuokaa sadevarusteet. Sanoin tämän hyvin selvästi. 

Lapsi tuli samaan aikaan kuin toinen lapsi, enkä ehtinyt tarkastaa, mitä repussa oli. Jotenkin tyhmästi kuvittelin, että repussa olisi lisää vaatteita. Mitä vielä, pelkkiä pehmoleluja koko reppu täynnä!

Menee niin hermo. Koska olen perhepäivähoitaja, ei yhtä vaillinaisesti pukeutunutta voi jättää jonkun toisen huomaan sisälle ja mennä hyvin varustautuneiden lasten kanssa ulos. Pakko olla koko ryhmän kanssa sisällä.

Omat lapseni ovat jo yläasteella ja lukiossa, joten meillä ei ole mitään varavaatteita jäänyt kaappeihin. Olen pyytänyt lasten perheitä tuomaan varavaatteita, mutta niitä ei koskaan tuoda takaisin, jos joudun niitä kesken päivän pukemaan päälle.

Ihan oikeasti. Lopetan kohta tämän työn, josta tykkään tosi paljon, koska vanhemmat ovat niin välinpitämättömiä. 

Tai sitten teen tänään niin, että äiti saa tulla hakemaan pienessä tihkusateessa tyttärensä, jolla on jalat märät, kesähousut kurassa, märät ja likaiset, kesätakki kastunut, on päästä ja käsistä kylmä. Tätähän vanhemmat halusivat, niinkö?

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin lapsen huoltajille että joudun viemään puutteellisen, lapsen terveyttä vaarantavan vaatetusasian esimiehilleni, ellei muutosta tapahdu seuraavaksi päiväksi.

Vanhemmat ja vain vanhemmat ovat vastuussa siitä että lapsi on asiallisesti vaatetettu.

Joku raja se on aikuisen hoivaamisessa ja muistuttelujen määrässä. Vaatetus kotoa lähtiessö ei ole hoitajan vastuulla

Mikäli lapsen huoltaja on niin" kädetön" että lapsi kärsii, niin voi aivan huoleti viedä asian eteenpäin, sensijaan että hyysää vanhempia.

Eiköjän tuo viestien määrä kotiin kerro että hoitaja on vastuullinen?

Mites ko.lapsen huoltajat?

Eivät ole.

Vierailija
62/67 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran kommentoin tähän, että ainakaan meillä päin yksikään pph ei ole mikään erakko joka möllöttää vaan yksinään ilman aikuiskontakteja päivästä toiseen. Heillä on oma yhdistyksensä mihin kuuluvat ja tekevät retkiä porukalla ja tavallisia puistotapaamisia ym on harva se päivä. Puutteellinen varustus on kyllä ihan yleistä päiväkodeissakin, siellä kyllä tosin on yleensä varavaatteita jonkin verran. Pph:lla ei toki ola mikään velvoite pitää varavaatevarastoa, mutta ehkäpä käytännön syistä voisi olla helpompaa jos olisi varalla vaikka muutamat hanskat ja kurapöksyt. Voihan joskus käydä niin että vanhemmilta kerta kaikkiaan vain unohtuu vaikkapa kurahousut.. Eihän se lapsen vika ole jos vanhemmat on hajamielisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaltaisesi huonot perhepäivähoitajat ovat saaneet minulla aikaan kammon koko hoitomuotoa kohtaan. Ilman mitään kontrollia pph:t voivat olla juuri ap:n kaltaisia. Hyi, tekisi mieleni tutkituttaa ip-osoitteesi ja saada lapset pois sinun "hoidostasi" eli suomeksi armoiltasi.

Vierailija
64/67 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 09:10"]

No oisko se ihan kamalaa käyttää vaikka noin 10 e kirpparilla että hommaisit varavaatteita? Tai kyselisit luotettavilta aikuisilta pieneksi jääneitä kamppeita.  Tai pomoltasi (päivähoidon ohjaaja), päiväkodeissa on usein ylimääräistä vaihtovaatekamaa. Tai paikalliselta MLL:lta. Tai jotain. Vittuuntumisen ja turhan hermojenmenetyksen sijaan kehottaisin toimimaan. On lapsillakin kivempaa kun ei hoitotäti kulje naama norsunv*lla koko päivän, ja vain sen takia kun yhdellä lapsella ei ole just nyt sopivaa varustusta.

Ota rennosti ja keksikää jotain sadepäivän puuhaa sisällä. Leipokaa, askarrelkaa, jne.

[/quote]

VOI LUOJA! Ihanko oikeasti vanhempien välinpitämättömyyden takia perhepäivähoitajan pitäisi OMISTA rahoistaan ostaa hoitolapsille varavaatteita?? Miten joku aikuinen ihminen pystyy edes ajattelemaan tällaista saati kirjoittamaan sellaista? 

Huhhuh.

[/quote]

Niin ja edelleen totuttaa niitä uusavuttomia vanhempia siihen, että itse ei tarvitse välittää ja huolehtia oman lapsensa tarpeista, kyllä _joku muu_ huolehtii.

Vierailija
65/67 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:26"]

Kaltaisesi huonot perhepäivähoitajat ovat saaneet minulla aikaan kammon koko hoitomuotoa kohtaan. Ilman mitään kontrollia pph:t voivat olla juuri ap:n kaltaisia. Hyi, tekisi mieleni tutkituttaa ip-osoitteesi ja saada lapset pois sinun "hoidostasi" eli suomeksi armoiltasi.

[/quote]

Voisitko vähän perustella tuota kantaasi, miksi ap on sinusta huono?

Itse antaisin ap:n kaltaiselle välittävälle aikuiselle koska tahansa lapseni hoitoon.

Vierailija
66/67 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 10:26"]

[/quote]

Kerropa mikä ap:n hoitotavoissa on sellaista, jota kammoat? Huolehtiminen? 

Vierailija
67/67 |
28.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas ajattelemattomia vanhempia. Minä pakkaan aina lapselle vaatetta mukaan, ehkä joskus liikaakin ja monenlaiseen säähän. Enhän voi edellisenä iltana tietää miten sää vaihtelee aamupäivän ulkoilusta iltapäivän ulkoiluun. Säätiedotukseenkaan ei aina voi luottaa. Mutta ehkä osaankin tämän varautumisen, koska teen itse ulkotöitä ja tiedän kuinka ikävää on kun varpaat tai sormet palelee. Tsemppiä teille kaikki pph:t jotka jaksatte työtänne ajattelemattomista vanhemmista huolimatta. Teette tärkeää työtä.