laihat, mitä ootte syöny tänään?
Itsellä tänään mennyt mahaan 3 kaurakeksiä, 5 geishakarkkia, kurkkua, tomaattia ja ehkä noin 5 tacosipsiä :D
161cm ja 45 kg
Kommentit (89)
proteiinijauhepirtelö
tomaatti tuorejuustolla täytettynä
vihersmoothie kurkusta, selleristä yms
4 dl vähähiilarista vadelmakeittoa tölkistä
purkki rahkaa
1 dl quorn
pala kurkkua
toinen tomaatti
rucolaa
mozzarellajuustopallero
kurkkua
2 suklaadonitsia
4 lidlin yksittäispakattua suklaavohvelia
1 dl kauramakaronia
2 viipaletta ruisleipää voilla
puoli purkkia maitoa
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:23"]
Hirveää luettavaa. "Vartaloni ansaitsee vain parasta" ja sitten et anna sille ruokaa? Ei tuolla ruokamäärälläkään jaksa tehokkaasti treenata, energian ja proteiinin saanti on aivan liian vähäistä!
Niin oli muillakin ketjussa, mutta sinä olet ainoa joka mainostaa "oikein" syömistään. [quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:12"]
Ihmeellisesti te syötte! Minä söin tänään marja-avokadosmoothien aamupalaksi, lounaaksi söin uunissa paistettuja munakoiso-tomaatti-viipaleita, välipalaksi pähkinöitä, päivälliseksi ihanaa papu-kvinoasalaattia ja iltapalaksi hieman banaania ja luonnonjogurttia. Samaa söivät lapset 1,9kk ja 7kk.
Uskon, että vartaloni ansaitsee vain parasta. Samoin lasteni vartalot. Enkä minä ainakaan jaksaisi treenata minkään keksin voimalla. Tänään meni 7km juoksulenkki ja 1,5h salilla.
170cm/57kg
[/quote]
[/quote]
:D ei, kyllä minä saan aivan varmasti oikean määrän ravinteita. Myös proteiinia. mm. päivällissalaatissani oli esim. neljää erilaista papua, kikeherneitä ja vieläpä vuohenjuustoa. Laskin äsken huvikseni kalorit, joita en yleensä laske, ja kyllä päivän ruoistani tuli arviolta 1800-1900 kcal. Joskus tulee reippaasti yli 2500kcal, ei se minua huoleta. En vain oikeasti ymmärrä, miksi pitäisi syödä suurin osa päivän kaloreista pelkkiä keksejä yms.
Enkä ole ortorektikko, uskon vain terveellisiin elämäntapoihin ja kohtuuseen myös elämän nautinnoissa. Pelottavaa, että se on teille sellainen tabu :(. En koe jääväni mistään paitsi, kyllä minäkin syön karkkia ja joskus jopa pizzaa.
Meidän perheessä ei vain eletä sillä tavalla, että söisimme pääasiassa eineksiä ja emme liikkuisi perheenä. Me uskomme hyvänmakuiseen ja ravitsevaan ruokaan ja yhdessä liikkumiseen.
Kai minut vain yllätti, että näin moni hoikkakin ihminen syö aika tavalla epäterveellisesti.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:23"]
Tiedättekö mikä mua ärsyttää ylikaiken? Mua harva asia ärsyttää, olen lauhkea lammas.
Mutta yksi on karvoja nostattava asia ja se on tuollaiset itsenä ylentäjät. Esim. nämä pähkinöitä mussuttavat raakaruokailijat. "Katsokaa miten hienosti ja trendikkäästi minä syön! Kyllä minä olen sitten hieno ja parempi ihminen!"
Vastenmielistä.
[/quote]
Missä sanoin olevani hieno ja parempi ihminen? Jos syön mielestäni terveellisesti, ja näen tulokset omassa hyvinvoinnissani, niin mitä pahaa siinä on? En minä katso syöväni trendikkäästi, vaan katson pitäväni itsestäni ja perheestäni huolta parhaiten nykytiedon puitteissa ja ennen kaikkea meidän perheellemme sopivasti. Miksi se on "itsensä ylentämistä"? En usko, ettetkö esim. sinä voisi syödä niin, jos haluaisit. Sinulla on aivan varmasti syyt, ettet valitse syödä niin. Se on sinun asiasi.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:24"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:20"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:16"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:12"]
Ihmeellisesti te syötte! Minä söin tänään marja-avokadosmoothien aamupalaksi, lounaaksi söin uunissa paistettuja munakoiso-tomaatti-viipaleita, välipalaksi pähkinöitä, päivälliseksi ihanaa papu-kvinoasalaattia ja iltapalaksi hieman banaania ja luonnonjogurttia. Samaa söivät lapset 1,9kk ja 7kk.
Uskon, että vartaloni ansaitsee vain parasta. Samoin lasteni vartalot. Enkä minä ainakaan jaksaisi treenata minkään keksin voimalla. Tänään meni 7km juoksulenkki ja 1,5h salilla.
170cm/57kg
[/quote]
Kuvitteletko sinä, että kaikki tässä triidissä kirjoittaneet syövät aina kuten tänään?
[/quote]
No nyt kun kysyit, niin en taida kuvitella. Mutta mitä sitten? Ei tulisi mieleenikään syödä tuolla lailla yhtenäkään päivänä. Kyllä minäkin herkuttelen, mutta yleensä jollain terveellisellä, kuten raakasuklaalla tai tuoreilla marjoilla. Ja jos joskus syön keksiä yms niin syön kyllä ihan ravitsevaa ravintoa lisäksi.
[/quote] Voi, mahtaa sinulla olla tylsä ja rajoittunut elämä, kun pitää kytätä kaikki mitä suuhun laittaa. :) Ei kai sinulla ole ortoreksia?
[/quote]
No en minä oikeastaan kytännyt, kunhan muistelin mitä tänään söin. Minulla on oikein ihana ja nautinnollinen elämä, myös maukkaan ravinnon puolesta. Se papu-kvinoasalaatti oli ihan älyttömän herkullista ja uskallan sanoa, että sinäkin olisit samaa mieltä, jos olisit sitä maistanut. ;)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:37"]
Hehheh :D "Uskon että minun vartaloni ansaitsee vain parasta! En ymmärrä, miten kukaan itseään kunnioittava henkilö voisi syödä keksejä! Terveisiä Afrikkaan!" Saatanan individualistit...
[/quote]
Huoh. Kyse oli siitä, että en söisi itse kekseillä suurinta osaa päivän kaloritarpeesta. Se kyllä löytyy teksistäni, jos vaikka luet sen uudestaan ilman asennevammaa. Ja olen jopa asunut Afrikassa. Oletko sinä? Kyllä, joissain osissa maailmaa on hirvittävä pula ruoasta, siksi en kai ymmärräkään, miksei voi syödä terveellisesti kun siihen on ihan aito mahdollisuus? Toki söisin mitä vaan, nälänhädässä, mutta tällä hetkellä länsimaissa on ihan oikea valinnanmahdollisuus. Oliko sinulla jotain aiheeseen liittyvää?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:39"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 00:20"]
No nyt kun kysyit, niin en taida kuvitella. Mutta mitä sitten? Ei tulisi mieleenikään syödä tuolla lailla yhtenäkään päivänä. Kyllä minäkin herkuttelen, mutta yleensä jollain terveellisellä, kuten raakasuklaalla tai tuoreilla marjoilla. Ja jos joskus syön keksiä yms niin syön kyllä ihan ravitsevaa ravintoa lisäksi.
[/quote]
Et sinä ole parempi kuin muut ihmiset vaikka niin luuletkin.
[/quote] Ortorektikot luulevat olevansa muita parempia ihmisiä ja pyrkivät tuputtamaan terveellisiä syömistapojaan muille ihmisille häiritsevyyteen asti. Ortorektikolla kuluu iso osa päivästä ruoan suunnittelemiseen ja valmisteluihin, ruokatavoista poikkeaminen tuottaa ortorektikolle suunnatonta ahdistusta ja rajoittaa sosiaalista kanssakäymistä. :/ Sääliksi käy.
[/quote]
Niinhän he voivat tehdä. Mutta minä en ole ortorektikko, enkä edes tuputtanut. Ketjussa kun kysyttiin, mitä olet syönyt tänään ja vastasin. Totesin siinä sivussa hämmästyneenä, että ihmeen epäravitsevaa ruokaa ihmiset syövät. Ja heti keittiöpsykologit tekivät (virheellisen vieläpä) diagnoosinsa. Jotkut meistä elävät terveellisesti, elämä on. Turhaa minua säälitte, mutta syömishäiriöisten elämä on oikeasti melko karua. Meillä ei mittailla kaloreita sen kummemmin, eikä vahdita annoskokoja, pääperiaatteena pidetään, että pääosa syödystä ruoasta on oikeasti ravitsevaa. Juuri eilen kävimme ihan jäätelökioskilla :O
En väittänyt olevani sen parempi tai kummempi ihminen, mielestäni ravinnolla on melko vähän merkitystä sen suhteen. Jotkut ihmiset ovat oikeasti parempia kuin toiset, mutten laske itseäni siihen parempaan kategoriaan, kyllä se vaatii jo vähän isompia humanitäärisiä tekoja kuin minun tekemäni.
Pari leipää.
2 perunaa ja jauhelihakastiketta, lisukkeena tummaa makaronia ja porkkanaa.
Edellispäivän hedelmäsalaattia.
suklaapatukan.
Kolme kuppia maitokahvia, pikku lusikallinen kookosrasvaa sekaan.
Paljon vettä.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 01:11"]
Kai minut vain yllätti, että näin moni hoikkakin ihminen syö aika tavalla epäterveellisesti.
[/quote]
Edelleenkään sinulle ei tunnu menevän perille, että tämän päivä oli yksi niistä vuoden 365:sta päivästä, ei kaikki 365 päivää. 1/365, EI 365/365, ymmärrätkö?
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 01:27"]
Juuri eilen kävimme ihan jäätelökioskilla :O
[/quote]
No sehän se on terveellistä niin ja menee ristiin noiden sun aikasempien kirjoitustesi kanssa.
Haha, alkaa varajeesuksenkin sädekehä valua pois päästä.
160cm, 47kg.
Puuroa, vanukasta, banaanin, smoothien, leipää, palan pizzaaa, cherry-colaa, kahvia.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 01:33"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 01:27"]
Juuri eilen kävimme ihan jäätelökioskilla :O
[/quote]
No sehän se on terveellistä niin ja menee ristiin noiden sun aikasempien kirjoitustesi kanssa.
Haha, alkaa varajeesuksenkin sädekehä valua pois päästä.
[/quote]
Näytötkö vielä minkä kohdan kanssa se on ristiriitainen? Totesin, että pysin herkuttelemaan terveellisillä asioilla, se "pyrin" on siinä aika tähdellinen sana, kos ymmärrät. Edelleen, kyllä minäkin syön välillä karkkia yms, mutta poikkeuksellisesti, enkä koskaan pääosaa kaloreista.
Olen katkera :D Painan 83 kg, pituutta on 174 cm ja ikää 20. Olen kolme kuukautta syönyt terveellisesti (ykköstyypin diabeetikkona vähän pakkokin) ja liikkunut paljon. Päivän ruoat menevät tähän malliin
Aamupala klo 7.00 Kaksi kananmunan valkuaista pannulla paistettuna kahden 100 % ruisleivän päällä, sipaisu voita, kaksi tomaattiviipaletta ja salaatinlehteä leivillä myös. Lasi maitoa.
Välipala klo 11: Omena ja vettä
Lounas klo 13.30 Broilerikastiketta ja tummaa riisiä, lisukkeena salaattia, vettä
Välipala klo 15.30: Naposteluporkkanoita, maitoa
Päivällinen klo 17.30: Wokkia, ruisleivän pala voilla ja vettä
Välipala klo 19 Kirsikkatomaatteja rasiallinen, vettä
Iltapala klo 21 Salaatti ilman kastiketta, hapankorppu juustoviipaleella.
Tällä tavalla syön joka päivä, raaka-aineita tietysti vaihdellen. Kävelen joka päivä vähintään 9 kilometriä, kahvakuulassa käyn kahdesti viikossa ja lisäksi käyn zumbassa. Ei mitään vaikutusta, ei mitään. Paino on noussut kilolla ja maha pömpöttää kuin tynnyri. Vaikka terveellinen ruoka on ihan hyvää ja energiaa on paljon enemmän, niin jos tulos on tismalleen sama tai jopa kilon enemmän, niin kyllä minä joka päivä jotakin herkkua kaipaan :D
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 01:30"]
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 01:11"]
[/quote]
Edelleenkään sinulle ei tunnu menevän perille, että tämän päivä oli yksi niistä vuoden 365:sta päivästä, ei kaikki 365 päivää. 1/365, EI 365/365, ymmärrätkö?
[/quote]
Ymmärrän, mutten miksei sinulle edelleenkään tunnu menevän perille se, että minusta on typerää syödä edes yhtenä päivänä suurinta osaa kaloritarpeestaan jotain keksiä tai sipsiä? Ja se on juuri minun mielipiteeni, ei ilmeisestikään sinun. Ymmärrätkö? Minä en söisi noin edes 1/10 000. Mutta se on minun valintani, sinun ilmeisesti on toisenlainen.
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 01:41"]
Olen katkera :D Painan 83 kg, pituutta on 174 cm ja ikää 20. Olen kolme kuukautta syönyt terveellisesti (ykköstyypin diabeetikkona vähän pakkokin) ja liikkunut paljon. Päivän ruoat menevät tähän malliin
Aamupala klo 7.00 Kaksi kananmunan valkuaista pannulla paistettuna kahden 100 % ruisleivän päällä, sipaisu voita, kaksi tomaattiviipaletta ja salaatinlehteä leivillä myös. Lasi maitoa.
Lounas klo 13.30 Broilerikastiketta ja tummaa riisiä, lisukkeena salaattia, vettä
Tällä tavalla syön joka päivä, raaka-aineita tietysti vaihdellen. Kävelen joka päivä vähintään 9 kilometriä, kahvakuulassa käyn kahdesti viikossa ja lisäksi käyn zumbassa. Ei mitään vaikutusta, ei mitään. Paino on noussut kilolla ja maha pömpöttää kuin tynnyri. Vaikka terveellinen ruoka on ihan hyvää ja energiaa on paljon enemmän, niin jos tulos on tismalleen sama tai jopa kilon enemmän, niin kyllä minä joka päivä jotakin herkkua kaipaan :D
[/quote]
Mahtavaa! sanon minä (ortoreksikoksi täällä jo diagnosoitu :D) Toivon, että miettisit painon olevan loppujen lopuksi toissijainen ja terveytesi ja olosi olevan se paras mittari. Terveellinen ruoka on oikeasti maittavaa, kun sitä opettelee tekemään. On vaikeampi löytää terveellisiä ruokareseptejä, jotka ovat oikeasti maukkaita, kuin sellaisia joissa kaikki kuorrutetaan voilla ja kermalla, mutta kun muutaman hyvän löytää, oppii nopeasti soveltamaan!
Teet suunnattoman palveluksen itsellesi, pitämällä itsestäsi huolta, sanoi täällä kuka mitä hyvänsä. Sinä ansaitset sen. Ansaitset toki myös herkkuja, mutta on olemassa myös hyvää tekeviä herkkuja, kuten vaikkapa omat herkkuni, raakasuklaa tai tuoreet ihanat marjat!
Onko leipä sinulle todella tärkeää, vai voisitko kuvitella korvaavasi sen jollain ravitsevammalla?
Kolme kuukautta on jo hyvä aika, nyt on turha enää luovuttaa, vaikka repsahduksia sattuisikin. Onneksi olkoon mahtavasta päätöksestä, ottaa elämäsi omiin käsiisi :)
[quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 01:55"][quote author="Vierailija" time="27.05.2014 klo 01:41"]
[/quote]
Mahtavaa! sanon minä (ortoreksikoksi täällä jo diagnosoitu :D) Toivon, että miettisit painon olevan loppujen lopuksi toissijainen ja terveytesi ja olosi olevan se paras mittari. Terveellinen ruoka on oikeasti maittavaa, kun sitä opettelee tekemään. On vaikeampi löytää terveellisiä ruokareseptejä, jotka ovat oikeasti maukkaita, kuin sellaisia joissa kaikki kuorrutetaan voilla ja kermalla, mutta kun muutaman hyvän löytää, oppii nopeasti soveltamaan!
Teet suunnattoman palveluksen itsellesi, pitämällä itsestäsi huolta, sanoi täällä kuka mitä hyvänsä. Sinä ansaitset sen. Ansaitset toki myös herkkuja, mutta on olemassa myös hyvää tekeviä herkkuja, kuten vaikkapa omat herkkuni, raakasuklaa tai tuoreet ihanat marjat!
Onko leipä sinulle todella tärkeää, vai voisitko kuvitella korvaavasi sen jollain ravitsevammalla?
Kolme kuukautta on jo hyvä aika, nyt on turha enää luovuttaa, vaikka repsahduksia sattuisikin. Onneksi olkoon mahtavasta päätöksestä, ottaa elämäsi omiin käsiisi :)
[/quote]
Kiitos! Tuo leipä on minulle se henkireikä ruokavaliossani, vielä en ole päässyt esim. jäätelönhimostani eroon mutta pitäydyn niistä silti. Leipä on kuitenkin niin iso juttu että en halua korvata sitä millään, lisäksi siitä saa nopeasti hiilihydraatteja joita diabeetikkona tarvitsen, pitää nälkää hyvin, on edullista ja sitä saa ostettua leipomosta ihan kilsan päästä. Kaikki vaaleat leivät ja Ruispalat sun muut "muka"ruisleivät olen jättänyt kokonaan, niitä olisin voinut ahmia 10 kerralla kun olivat niin höttöä mutta nämä 100% leivät ovat jo niin ytyä että niistä saavat hampaatkin työtä!
180cm/70kg
olen paastolla joten
aamu: lasillinen granaattiomenaluomumehua, kuppi valkoista teetä, lusikallinen Molkosania
päivä: n 2 litraa vettä ja lisää granaattiomenamehua
ilta: Froosh-smoothie ja n litra vissyä
paasto tekee ihmeitä, kantsii kokeilla (muutama päivä siis)
itse aattelin kolmea päivää
heippa katkera, jätä wokki pois ja vaihda kävely kunnon pyörälenkkeihin niin laihdut, ei tolla menolla mihinkään laihdu vaan pysyy samoissa lukemissa
terveisin treenaaja
167cm & 52kg : energiajuoma, paahtoleipä, nuudelia, suklaapatukka
Normaalipainoisen eilinen:
- rasvaton marjasmoothie ja maitokahvi aamulla
- lounaaksi kasviskeittoa 2,5 dl ja maitokahvi
- välipala muutama pähkinä
- päivällinen feta-tonnikalasalaatti
- iltapala ruisleipä juustosiivulla ja maitokahvi
lisäksi 2 palaa maraboun salmiakkisuklaata
Tänään ruokalistalla:
- sama aamiainen
- lounas itsetehty sämpylä suolalilhalla ja maustekurkulla, pala mustikkapiirakkaa, maitokahvia
- päivällinen siivu vasikkaa ja pala tortillaa (jäi viikonlopusta), salaattia
- iltapala jäätelö ja 2 palaa suklaata
Aamupala: ruisleipäpala margariinilla ja kurkulla, mustaherukkamehua, hedelmämysliä ja soijamaitoa
Lounas: Perunamuusia, papupihvejä, kermakastiketta, salaattia
Välipala: soijajogurtti, kourallinen cashewpähkinöitä, appelsiini
Välipala 2: vajaa pussi lakua
Illallinen : kikherne-varhaiskaali-pastasalaattia
Iltapala: soijamaitoon keitettyä kaurapuuroa, mustikoita