Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokailu (teini)perheessä??!!

Vierailija
26.05.2014 |

En kestä tätä tilannetta enää. Kuten yleensäkin ongelmissa, tässäkin on tilanne riistäytynyt käsistä pikkuhiljaa.

Meillä kolme kouluikäistä lasta. Kaksi tosi nirsoja, yksi 'normaali'. Kun vanhin tuli teini-ikään alkoi ruuan kuljettaminen omaan huoneseen, eikä useinkaan ehtinyt pöytään muiden kanssa yhtäaikaa.

Nyt ruoka-aikaan yksi on juuri syönyt, yksi ei tykkää tästä ja syö vain riisiä, toinen ei tykkää tosta ja haluaa keittää itselleen pastaa ja kolmas ei halua syödä lihaa. Iltapalalla sitten kuluisi leipää ja vaikka mitä. Päälle sotien vielä minä, koska haluaisin pudottaa muutaman kilon läskiä ja vältän pastaa, perunaa ja kastikkeita.

Viikonloppuisin vikat ovat suuri syöneet mahansa täyteen aamupalaan, kun ekat ho odottavat lounasta.

En kertakaikkiaan enää keksi ruokaa, joka miellyttäisi kaikkia ja olisi terveellistä ja maistuvaa. Ja vielä edullista.

Mitä tehdä, jotta päästään palamaan normaaliin ruokarytmiin tyyliin kaikille sama ruoka samaan aikaan?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huh huh! Ensinnäkin lopetat itse sen "parin kilon" pudotuksen. Jos äidin malli on sairas, sairastuu lapsetkin.

Teet tasan yhden (normaalin) ruoan, se syödään yhdessä PÖYDÄN ääressä samaan kellonaikaan. Joka ei silloin saavu paikalle jää ilman, voi voi elämä on.

Iltapalaksi yksi siivu leipää per nenä, ei enempää.

Jos joku teini kehtaa valittaa ruoasta, menköön itse kauppaan ja tehköön ruoan sinä päivänä kaikille teille siivoten itse omat jälkensä.

Pikkuisen taitaa olla ap:lla auktoriteetti hakusessa, uskoisin että syöminen on pienin ongelmistanne?

Teillä taas kuulostaa olevan ihme armeija-meno. Pakolla lusikka suuhun tahdissa muiden kanssa, hienoo hei.

Vierailija
22/24 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät huolen että kotona on aina salaattia, hedelmiä ja proteiininlähde. Näkkäriä ja puurohiutaleita kaappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ap:n ongelma ole viidessä vuodessa jo helpottanut? Nuorinkin teini lienee nyt 18v.

Vierailija
24/24 |
14.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama ongelma, yhtäkkiä teinipoika ei pidäkään enää lihapullista eikä bolognese kastikkeesta. Tein sit mausteisen murekkeen kanan jauhelihasta, ei ollut koskenutkaan koska ei tykkää kanamurekkeestakaan kuulemma.

Siskonsa ei halua syödä lihaa, mutta nyrpistelee tekemilleni kasvisruuille. Perjantaina mulla oli pitkä työpäivä ja laitoin vaan pakastepizzoja, ne sai arvostelua koska eineksiä...

Ahdistus täyttää mielen kun mietin seuraavan viikon ruokia. Kokkailu ei innosta yhtään ja yhtäkkiä mikään ei kelpaakaan. Joskus tekevät itse ruokaa, mutta sekin rassaavaa, hirveästi eri aineksia jotka jäävät jääkaappiin mätänemään, kauhea sotku keittiössä ja usein ruokaa ei riitä kaikille.

Voi tätä hyvinvointiyhteiskuntaa. Luvalla sanottuna sinulla itselläsi on peiliin katsomisen paikka, että olet päästänyt tilanteen tommoiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan