Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko välttänyt gluteeniviljoja alle 1-vuotiaan vauvan ruokavaliossa?

Vierailija
26.05.2014 |

Itse en ole antanut vielä mitään gluteeniviljoja 9 kk ikäiselle vauvalleni. Kauraa on saanut muutaman kerran.

Muuten tattaria, hirssiä, riisiä ym.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen 6 kk ikää pitäisi aloittaa gluteeniviljat, jotta keliakiariski pienenisi. Olen itse keliaakikko, ja todellakin noudatin tuota suositusta, jotta voisin edes hieman vähentää lapseni keliakiariskiä. Keliaakikon lapsella se on yleensä 10% luokkaa. Toivottavasti lapsi tältä välttyisi... Äidinmaidon kauttahan hän ei ole lainkaan saanut altistusta.

Vierailija
22/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliaakikkojen lapsille suositetaan tosiaan gluteenialtistusta ennen 6 kk ikää, koska se vähentää keliakian puhkeamisen todennäköisyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissahan oli ollut järkyttävät seuraukset, kun viljojen aloitussuositusta myöhennettiin. Vilja-allergioiden määrä räjähti käsiin. Itsehän päätät, mitä syötät mutta näin kaikesta huolimatta vilja-allergisen äitinä sanon, että ei ole kyllä kivaa tämäkään, varsinkin kun lapsi siinä iässä, että tajuaa jo, ettei saa samaa kuin muut esim. synttäreillä yms

Vierailija
24/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö jo se, että puhutaan altistamisesta viljoille, kerro että viljat ovat EPÄTERVEELLISIÄ?! Puhutaanko altistamisesta vaikka mustikalle ja avokadolle? Niinpä.

Vierailija
25/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 20:32"]

Eikö jo se, että puhutaan altistamisesta viljoille, kerro että viljat ovat EPÄTERVEELLISIÄ?! Puhutaanko altistamisesta vaikka mustikalle ja avokadolle? Niinpä.

[/quote]

No ei se mitään sellaista kerro. Ja voidaan puhua myös altistamisesta mustikalle ja avocadolle.

Vierailija
26/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 20:37"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 20:32"]

[/quote]

No ei se mitään sellaista kerro. Ja voidaan puhua myös altistamisesta mustikalle ja avocadolle.

[/quote]

Kertoopas. Ja kyllä vain viljat ja lehmänmaitotuotteet etenkin käsiteltyinä ja rasvattomina ovat EPÄTERVEELLISIÄ

Vierailija
27/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa Suomeen vaikka sota tai muu kriisi niin loppuisi nää älyttömät höpöhöpö -jutut. Että voi jotkut tehdään omasta ja lapsiensa elämästä erityistä.

Vierailija
28/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 20:40"]Tulispa Suomeen vaikka sota tai muu kriisi niin loppuisi nää älyttömät höpöhöpö -jutut. Että voi jotkut tehdään omasta ja lapsiensa elämästä erityistä.

[/quote]

Vtun idiootti. Ootko läski?

Vierailija
29/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kohteliaisuudesta! Pidän itseäni rembrandtilaisen rehevänä, jotta minulla on vararavintoa, jos vaikka öljy loppuu. Pratar också svenska.

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 20:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 20:40"]Tulispa Suomeen vaikka sota tai muu kriisi niin loppuisi nää älyttömät höpöhöpö -jutut. Että voi jotkut tehdään omasta ja lapsiensa elämästä erityistä.

[/quote]

Vtun idiootti. Ootko läski?

[/quote]

Vierailija
30/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen antanut viljoja jostain 8 kk iästä asti.  Vasta silloin koska täysimetin 6kk ikään.

Keliakia ei ole allergia, eikä välttely viljojen suhteen sen pouhkeamista estä.

Vierailija
31/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 7 kk iässä meilläkin aloitettiin, aakkosjärjestyksessä.

Vierailija
32/32 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa hassu. Altistat lapsesi allergioille (siis Ap). On tutkittu ja todettu, että varhainen 4-6 kk altistus mm.viljoille, mielellään imetyksen ollessa vielä kesken, suojaa lasta allergioiden puhkeamiselta (maito, viljat, muna).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan