"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?
Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.
Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?
Kommentit (1397)
Leffassa käynti. Takapuoli puutuu, pää tulee kipeäksi, niskat jumiutuu, tulee pissahätä kesken leffan, lopulta vain ajattelee, että loppuis nyt jo tää leffa niin pääsisi pois. Ja vielä maksaa tuollaisesta! Katson leffani mieluummin kotona kuin teatterissa.
Toinen on festarit. Kivoja bändejä joo, mutta helteisessä paahteessa seistä puolihumalaisten keskellä korvia särkevässä metelissä. Juoman jos haluat niin jonotat puoli tuntia ja maksa siitä 12€/olut. Edes kännejä et voi vetää, koska ei omia juomia sallittu ja tiskiltä et jonojen takia saa tarpeeksi nopeaan juomista. Näin ollen juot sen 3-4 mitä ehdit/jaksat jonottaa, et saa känniä vaan typerän kesähelleväsymys-pöhnän ja jälleen pissahädän ja sitten jonotat vessoihin. Sitten tekeekin jo mieli grilliruokaa ja eikun jonottamaan. Tästä koko paketista maksat sitten kaikkineen helposti 120€+ ja mitä jää käteen, ei juuri mitään. No nestehukka ehkä.
Onnellisen avioliiton salaisuus on erilliset makuuhuoneet! Ensi alkuun yritimme nukkua samassa sängyssä, mutta kun toinen kährää tai kuorsaa tai muuten vaan on erilainen nukkumisrytmi, eihän siitä tule yhtään mitään. Itse luen kirjaa myöhään yöhön ja mies haluaa nukkua aiemmin, niin tämä on molemmille sopuratkaisu. Rakkautta se ei vähennä yhtään, aamulla on mukava mennä "vieraisille" oman kullan kainaloon. Sitäpaitsi, meillä ei harrasteta seksiä yöllä kun päivälläkin on aikaa.
Elokuvien/sarjojen katsominen...ei kiinnosta pätkääkään. Samoin kuuntelen musiikkini mieluummin kotona kuin jossain festareilla tai konserteissa.
Vierailija kirjoitti:
Lastenlasten hoitaminen. Joskus on pakko auttaa vanhempia, työjuttujen tai muiden menojen takia. Odotan vaan että lähtisivät pois huutamasta ja sotkemast182a.
Minä toivon salaa, etten saa koskaan lapsenlapsia. Tai jos saan, ne toiset isovanhemmat saavat puolestani olla se kiva mummola.
Hoidin omat kaksi lastani käytännössä yksin 24/7 ja ahdistaa ajatuskin, että olisin taas sidottu johonkin vauvaan tai taaperoon, edes päiväksi.
Italia.
Ärsyttävä maa, ja Rooma on kauhea. Taskuvarkaita, rasittavan aggressiivisia ihmisiä, hengenvaarallinen liikenne.
Vierailija kirjoitti:
Odotan esikoistani ja vaikkakin ilmaisu hirveän vastenmielinen on ehkä vähän liikaa, mutta kaikki vauvajutut, vaunut, tavararat, kuka on ketäkin imettänyt ja kuinka kauan, kuka p a s k a n tanut synnyttäessä sen pöydän täyteen jne.
Olen innoissani vauvasta, vauvaa yritettiin hetki ja miehen kanssa jutellaan paljonkin millaista mikäkin sitten tulee olemaan. Luulin aikoinani että kun itse rupean odottamaan mielelläni jaksan kuunnella aikaisemmin niin puuduttavia vauvajuttuja tai vauvaan liittyviä ostoksia, mutta ei, ei se kyllä ole muuttunut.
Edelleen ihan hel ve tin tylsää kuunneltavaa, horinat imetyksestä, lässytyksestä, otas tämä nyt syliin niin saat vähän treeniä jne. on vain rasittavia.
Oma lapsi ja sen kehittyminen kiinnostaa, muiden lapset ja lasten asiat ei vieläkään.
Eikö tuo nyt ole ihan normi ja luonnollistakin, että oma lapsi kiinnostaa ihan eri tasolla kuin muiden lapset, vaikka kivoja nekin voivat olla.
Vierailija kirjoitti:
Leffassa käynti. Takapuoli puutuu, pää tulee kipeäksi, niskat jumiutuu, tulee pissahätä kesken leffan, lopulta vain ajattelee, että loppuis nyt jo tää leffa niin pääsisi pois. Ja vielä maksaa tuollaisesta! Katson leffani mieluummin kotona kuin teatterissa.
Toinen on festarit. Kivoja bändejä joo, mutta helteisessä paahteessa seistä puolihumalaisten keskellä korvia särkevässä metelissä. Juoman jos haluat niin jonotat puoli tuntia ja maksa siitä 12€/olut. Edes kännejä et voi vetää, koska ei omia juomia sallittu ja tiskiltä et jonojen takia saa tarpeeksi nopeaan juomista. Näin ollen juot sen 3-4 mitä ehdit/jaksat jonottaa, et saa känniä vaan typerän kesähelleväsymys-pöhnän ja jälleen pissahädän ja sitten jonotat vessoihin. Sitten tekeekin jo mieli grilliruokaa ja eikun jonottamaan. Tästä koko paketista maksat sitten kaikkineen helposti 120€+ ja mitä jää käteen, ei juuri mitään. No nestehukka ehkä.
Kannattaa käydä pissillä vähän ennen kuin elokuva alkaa. Mutta se on totta että pitkässä leffassa voi alkaa penkki tuntua persuuksiin. Noita niskaongelmia en itse ole havainnut, voikohan istumapaikan valinnalla olla siihen iso vaikutus?
Äidin tapaaminen tai edes puhelu äidin kanssa. En pidä hänestä ihmisenä.
Ajanvietto ihmisten kanssa (paitsi ihan muutaman läheisen henkilön kanssa, joiden seura ei tunnu kuluttavalta)
Vierailija kirjoitti:
Sukulaislasten synttärit
Ylipäätään kaikki sukujuhlat, rippijuhlat, valmistujaiset, yo-juhlat, ristiäiset, häät hautajaiset...
Kaupungille tunkeminen kun on vappu tai jotkut markkinat jolloin siellä on tori täynnä porukkaa. Samoin retkeily ja makkaranpaisto jossain keinotekoisella luontopolulla muiden kaupunkilaisten seassa.
Mieluummin paistan makkarat omassa pihassa ja menen kaupungille silloin kun siellä ei pörrää tuhansia villakeriä massahuumassa kuola valuen.
Juhannus jossain mökillä. Tai noh, juhannus ylipäätään. Ja saunominen. Älyttömän tylsää ja epämukavaa.
Kylmä juhannus, märkä ruoho, kylmä vesi. On siinä nauttimista.. bonus hyttyset..
Itsellä mökkeilyt ja saunat todella mukavia - kunhan ei perheen lisäksi ketään muuta! Mutta sukujuhlista tai yleensäkään en juhlista tykkää kaikki pippalot on niin yäk että. Välttelen parhaani mukaan. Nytkin TAAS yhdet luvassa ja keksin tässä parhaillaan miten EN menisi niihin. Ts. Tekosyytä. Ei vain jaksa kiinnostaa. Tulee kulujakin ajella tunteja edestakas. Ja lahjat ja kaikki. Ei ne ilmaisia ole. Harmittaa, kun alunperin ne juhlat sovittiin ihan eri paikassa pidettäväksi. Olisi olleet mulle puolet lähempänä, kuin nyt. Pitäkää tunkkinne!
Vierailija kirjoitti:
Odotan esikoistani ja vaikkakin ilmaisu hirveän vastenmielinen on ehkä vähän liikaa, mutta kaikki vauvajutut, vaunut, tavararat, kuka on ketäkin imettänyt ja kuinka kauan, kuka p a s k a n tanut synnyttäessä sen pöydän täyteen jne.
Olen innoissani vauvasta, vauvaa yritettiin hetki ja miehen kanssa jutellaan paljonkin millaista mikäkin sitten tulee olemaan. Luulin aikoinani että kun itse rupean odottamaan mielelläni jaksan kuunnella aikaisemmin niin puuduttavia vauvajuttuja tai vauvaan liittyviä ostoksia, mutta ei, ei se kyllä ole muuttunut.
Edelleen ihan hel ve tin tylsää kuunneltavaa, horinat imetyksestä, lässytyksestä, otas tämä nyt syliin niin saat vähän treeniä jne. on vain rasittavia.
Oma lapsi ja sen kehittyminen kiinnostaa, muiden lapset ja lasten asiat ei vieläkään.
Suurella todennäköisyydella tuo muuttuu, kun se oma vauva syntyy. Kaikki niinkin tylsät asiat kuin vaikka kakkaamisen tiheys alkaa kiinnostaa, koska haluaa tietää onko sen oman vauvan toiminta normaalia. Synnytyskokemusten jakaminen on ihan eri tavalla mielenkiintoista kun on itsekin synnyttänyt.
Luulen että tässä on sama ilmiö kuin inttijutuissa. Perusnaista ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta toinen armeijan käynyt mies tai nainen tykkää kuunnella ja vaihtaa kuulumisia, koska on itsekin siinä maailmassa.
Eikä siinä ole mitään noloa jos vauvan tultua hurahtaa. Se on ihan normaalia ja monesti saa vahingossa hyviä vinkkejäkin sekä toki vertaistukea.
Grillaaminen. Jänteistä pihviä mihin on laitettu eksoottisen värinen jätemarinaadi ja nimeksi possupihville laitettu american xxl texas bbq megapihvi. Juntit onnessaan syö tätä sontaa.
Kai juntit pitää sitä eksoottisena, kun tehdään ruokaa ilman sähköä. Itse tykkään tehdä poroa tai Karjalan paistia puuhellalla.
Lautapelit. On ahdistavaa, kun muiden mielestä niiden pelaaminen on mukavaa yhteistä ajanvietettä. Mulle silkkaa tuskaa. Pesisin vessoja mieluummin tai kuuntelisin juoppojen jankutusta. En tiedä mikä siinä on, mutta muut ei ymmärrä ja pitää ilonpilaajana kun en pelaa.
Oma vastaukseni otsikon kysymykseen onkin: seksi, jos se on tuollaista rynkytystä.