Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?

Vierailija
26.12.2020 |

Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.

Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?

Kommentit (1397)

Vierailija
101/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien pyhien pakonomainen juhliminen ja sukuloiminen. Nykyään olen tehnyt selväksi, että haluan istua yksin omassa kodissani joulut, pääsiäiset, uudetvuodet, itsenäisyyspäivät, pyhäinpäivät jne jne.

Ja sitten se turha sääli, jota saa osakseen siitä yksinolosta. Kukaan ei sääli, jos joutuu väkisin "juhlimaan" porukassa.

Vierailija
102/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. juhliminen on hyvin rasittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolituttujen tervehtiminen halaamalla. Haluan halata kunnolla ja esim. mummon tai avopuolison halaaminen on aina kivaa. Puolituttujen kanssa sen sijaan aina halataan vain nojaamalla kiusallisesti toista kohti, tulee mieleen surkea, löllö kädenpuristus.

Vierailija
104/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häät

Samaa mieltä. Mikä ihme siinä on, että häät on niin usein tylsiä ja "pakkopullan"tuntuisia? Vaikka olisi jonkun läheisen ja rakkaan ihmisen häät kyseessä. Mulla on ollut hauskempaa jopa hautajaisten muistotilaisuudessa, kun surun keskellä on yhtäkkiä tullut jonkun kanssa jotain hulvattomia muisteloita vainajasta. No, tää voi kyllä kertoa enemmän mun luonteesta kuin yleisesti häistä ;) 

Täsmälleen! Ennen häitä mainostetaan, että nyt on hauskat ja rennot bileet tiedossa. No ei ole.

Ei ole ikinä. Jokaisissa häissä on jotain patsastelua (mm. kättelyjono) ja ihme näytelmää (koska näin kuuluu häissä tehdä), on kuuma ja joutuu odottelemaan ja jonottamaan ja tuskastumaan. Nuorisoseurantalot ja rento ei myöskään sovi samaan lauseeseen..

Rennot häät on jossain hiekkarannalla, ilman ohjelmaa ja kankeita juhlavaatteita. Nuotiossa paistuu ruoat ja rantabaarista saa hakea juomaa.

Vierailija
105/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-festarit (sillipurkkifiilis)

-kampaajakäynnit (koskaan ei ole varma lopputuloksesta)

-elokuvissa käynti

-tyhypäivät

-työpaikan pikkujoulut

-tatuoinnit

-facebook

Vierailija
106/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikanaan useat päiväkodin joulujuhlat. Karseita esityksiä. Isät tuijotteli vain nuorimman lastenhoitajan tissejä,

Aikanaan useat alakoulun joulujuhlat. Karseita esityksiä. Äidit tuijottelevat vain nuoren miesopettajan housujen etumusta.

Vierailija
107/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskettelu. Kerran olen käynyt ja se riitti. Ehkä lapsena/nuorena ois jaksanut enemmän kiinnostaa.

Vierailija
108/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluun ajoittuvat pakkokyläilyt. Ihan yhtä pakkopullaa tuleeko meille joku vai mennäänkö itse johonkin.

Siis että olisi pakko kiitää yhteen jos toiseenkin suuntaan, koska jouluna nyt vaan pitää. Jos et on toimi, sinua paheksutaan. Miksi jouluna ei ole oikeutta rauhoittua ja miksi näitä kyläilyjä ei voi hoitaa muulloin?

Muina aikoina kyläilyt puolin ja toisin on nimittäin mukavia.

Vierailija
109/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kavereiden näkeminen. Tai siis se tapaamisen sopiminen ja sinne meneminen. Tapaamisen sopiminen on rasittavaa, kun pitää sovittaa yhteen menot ja joskus joudutaan vekslaamaan kunnolla että saadaan sovittua joku aika. Sitten kun se kahville meno on saatu sovittua tiistaiksi klo 18, niin joka kerta ärsyttää että pitää lähteä tai että joku tulee kylään eikä saa olla iltaa rauhassa kotona. Tämä kiukku joka kerta, mutta kun sitten istutellaan ja kahvitellaan niin kivaahan se kuitenkin on.

Ei varmaan ihme, että parhaat kaverini asuvat kaukana joten toista tulee nähtyä kerran vuodessa, toista ei edes sen vertaa koska hän on samanlainen kuin minä. Näiden kanssa viestitellään ja soitellaan, puhelintreffit on paljon helpompi sopia eikä kummankaan tarvitse lähteä minnekään.

Sama kokemus tästä. Kavereita on ihana nähdä ja meillä on kivaa yhdessä mutta se säätäminen ennalta on rasittavaa ja ne lähtötilanteet jostain syystä sellaisia että tekisi vain mieli jäädä kotiin.

Olen joskus jäänytkin, toki ilmoittanut ajoissa, mutta ei ole harmittanut. Enemmän viihdyn perheeni kanssa.

Vierailija
110/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään jouluna sukuloida mummoloissa yms. Kiva kun lapset näkee serkkujaan. Ja se että ollaan joulunpyhät oman perheen kesken kotona ^rentoutumassa^ joopa joo... kyllä siitä on rentoutuminen kaukana pikkulasten kanssa Kiva lähteä välillä johonkin ja päästä valmiiseen ruokapöytään.

Tässä on tosi hyvä esimerkki siitä, kuinka erilaisia ihmisiä on. Ymmärrän hyvin tuon sun ajatuksen valmiiseen pöytään pääsemisestä mutta omasta mielestä kotoilu usean pienen lapsen kanssa on just rentoa vaikka itse joutuukin laittamaan sen pöydän :D

Mutta tämä avarsi vähän nyt tätä näkökulmaa siitä, miksi osa ihan oikeasti haluaa kyläillä jouluna ja joulun aikaan. (Kun olen tätä miettinyt, itse siis haluan mieluiten olla kotona ja rauhassa :D)

Vierailija
111/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisilla yöpyminen monen pienen lapsen kanssa.

Ja jos et jää yöksi ja viikonlopuksi niin tietysti tästä joku vetää herneen nenäänsä.

Kotona on vain helpompaa.

Vierailija
112/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minulta pois jos moni ei halua nähdä ystäviä tai sukulaisia. Ihmettelen vaan. Niin paljon on yksinäisyyttä. Se on sellainen asia mitä ei niin vain korjatakaan. Kitinä siitä että joutuu vaikkapa jouluna kyläilemään on aika pientä kun miettii että moni yksinäinen olisi tosi onnellinen kun joku edes joskus tulisi kylään tai soittaisi.

Toinen mitä ihmettelen on jokakesäiset jutut mökkivieraista. Olisi niin kiva saada vieraita mökille!

Vierailija
113/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäville, sukulaisille tai kenelle tahansa soittaminen. Inhoan puhelimessa puhumista. Siskoille soitan silloin tällöin, mutta se ahdistaa jo etukäteen. Siis tykkään heistä, mutta en puheluista.

Myös kun puhelin soi, v...ttaa ankarasti ja mieluiten olisin vastaamatta.

Vierailija
114/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkomaanmatkailu: olen viimeksi käynyt Suomen rajojen ulkopuolella 2004, passi umpeutui kesällä enkä enää ole millään kartalla siitä, mitä saa pakata käsimatkatavaroihin tai miten lentokentän sen seitsemässä selvityksessä toimitaan. Eipä kyllä ole enää varaa tai haluakaan. Pelkään noloja tilanteita, paniikkikohtausta, koronaa ja muistan WTC-iskut liian hyvin.

Saunominen: tätä tarjotaan taivaanlahjana kaikissa työantajan järjestämissä kissanristiäisissä. Jos joku muu pesee, kuivaa, föönaa ja muutenkin puunaa minut kenenkään näkemättä, niin mikä ettei. Muuten - juu ei.

Makkaranpaisto hevonkorvessa jollain laavulla: viittaan edelliseen työnantajan "taivaanlahjaan". Menitpä miten kauas tahansa nuotiosta, se s**tanan savunhaju viipyilee sieraimissa vielä viikon jälkikäteen. Syksyisin on kiva noukkia hirvikärpäsiä hiuksista ja alusvaatteiden alta, talvella jänskättää, tippuvatko pakkasen sinermät varpaat itsestään vai pitääkö ne käydä amputoimassa (mikä tietenkin olisi palkatonta työaikaa, josta täytyy nykyisin itse tehdä sähköinen poissaoloilmoitus. En osaa eikä kukaan enää jaksa auttaa.)

Joulunvietto: Tulisi romaani tai väitöskirja, joten... kyllähän te tiedätte.

Hieronta: Sietämätön ajatus antaa kenenkään koskea edes ammatillisessa mielessä rumaan ja rapistuvaan "sielun temppeliini", jota häpeän ja vihaan päivä päivältä enemmän. 

Halaaminen: Ks. edellinen. Tässä tapauksessa kiitän koronaa hyvästä tekosyystä välttää inhonilmeitä omalla ja sen pakkohalaajan kasvoilla.

Kotoilu, askartelu, kokkailu, meditaatio:  Harrastin ennen. Kun näistä tuli ikäänkuin pakollisia kunnon ihmisen mittareita, sisäinen vastarannankiiskeni sanoi, että kukaan ei tule minulle kertomaan, millaisilla makkaroilla minun tulisi villasukissa ja reikäisessä yöpaidassa kulkea. Myin kaikki keittiövälineet ja nakkasin suitsukkeet ja kynttilät mäkeen. Enää en muista, miten päin vasaraa pidetään.

Lumityöt: Tulkaapa hehkuttamaan, miten kiva on saada punaiset posket tässä hyötyliikunnassa; saatatte saada lapiosta "vahingossa" otsaluuhun tai puoli kuutiota lunta hymykuoppianne viilentämään. Kiva se on hihkua miten "talvea pukkaa", muttei ikinä tarjoutua auttamaan.

Vierailija
115/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

työpaikan yhteiset lounastauot

Vierailija
116/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Videopuhelut.

Vierailija
117/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jouluun ajoittuvat pakkokyläilyt. Ihan yhtä pakkopullaa tuleeko meille joku vai mennäänkö itse johonkin.

Siis että olisi pakko kiitää yhteen jos toiseenkin suuntaan, koska jouluna nyt vaan pitää. Jos et on toimi, sinua paheksutaan. Miksi jouluna ei ole oikeutta rauhoittua ja miksi näitä kyläilyjä ei voi hoitaa muulloin?

Muina aikoina kyläilyt puolin ja toisin on nimittäin mukavia.

Kyse on vallankäytöstä. Niin kauan olet mukava, kun tanssit muiden pillin mukaan mutta js et sitä tee, oletkin ikävä tunnelmanpilaaja. Itsellä on narsistinen sisko, joka pompottaa mielellään meitä muita sisaruksia mutta nyt joulun aikaan, kun en suostunutkaan erääseen hänen temppuunsa, alkoi mykkäkoulu.

Vierailija
118/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teatteri-ilta tai museoiden kiertely, vaikka olenkin keski-ikäinen nainen niin ei vaan kiinnosta.

Vierailija
119/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulumusiikki ja joulukonsertit, mietin onko näitä kappaleita joku 15 kappaletta olemassa kun kaikki artistit vetää samat biisit joka ikinen joulu?

Vierailija
120/1397 |
26.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ja muut keinotekoiset juhlimiset. Kaikki yleisötapahtumat, festarit, pikkujoulut, sukujuhlat ym. Seksi. Matkailu.