"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?
Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.
Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?
Kommentit (1397)
Geokätköily. Uskomattoman tylsää puuhaa...ja suurin osa kätköistä käyty vielä tuhoamassa.
Virkistyspäivät!!! Kaiken huippu, kun meidät raahattiin täpötäydelle OnniBussilla Porvooseen. Käveltiin ympäriinsä, syötiin huono ruoka, käveltiin lisää, pari pakollista ”ryhmätehtävää”. 20.00 aikaa takaisin Helsingissä, siitä kaikki vielä koteihinsa (oma matka 45min) ja aamulla tietysti takaisin töihin. Työaika loppui myös virkistyspäivänä klo 16.00, loppu oli ”vapaaehtoista” ja omakustanteista. Jatkossa oon aina kipeenä virkistyspäivinä!!
Uuden vuoden ilotulitukset kun olisi pakko raahautua raketeille pimeään ja usein märkään tai muutenepämiellyttävään säähän juomaan kylmää skumppaa muovipikarista kun oikeasti haluaisi vaan mennä nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Some, joulu, luokkakokous
Joulun jätän pois kun rakastan joulua, mutta some ja luokkakokous, kyllä!!!
- Alkeellisissa oloissa lomailu (mökit, ulkomaanmatkat); Miksi lähtisin 'rentoutumaan' jonnekin, jossa ei ole mukavuuksia?
- Kännääminen
- Yökyläilyt kumminkaan päin
- Tuttavaporukalla samassa mökissä lomailut
- Pakkoleikit tai muut pakko-osallistumiset juhlissa; kieltäydyn automaattisesti, ottakoot nokkiinsa.
- Tuttujen somepäivitykset, joissa jaetaan kirjaimellisesti koko oma elämä muiden 'iloksi'
- Vauvojen tuputtaminen syliin, vaikka pitäisi nähdä jo olemuksesta, ettei kiinnosta.
Helle.
Ja ne saakelin pösilöt, jotka hehkuttaa 'että kyllä tätä on odotettu'. Argggh!
Näytellä onnellista kun täyttää vuosia. Järkyttävää teatteria. Eihän kukaan halua vanheta, Aika menee tosi pian.
Oopperassa lauluosuudet on piinallisia. Näyttelisivät vaan kuten teatteriesityksissä. Monet keikat tai lauluesityksen on myös todella tylsiä. Ei tietenkään kaikki.
Lapsen juttujen kuunteleminen. Häntä kiinnostaa vain pelaaminen, Marvel-hahmot, koripallo. Minua moinen EI kiinnosta. Mutta naamari päässä leikin että juujuu, on hirmu kiinnostavaa. 🤯
Hiihtäminen. Isäni vouhotti joka vuosi miten pitää päästä hiihtämään. Olen joka vuosi kiitollinen kun lumet lähtee ja pääsee siitä hössötyksestä.
Johonkin myyjäisiin (koulu, harrastukset) leipominen.
EI kiinnosta vääntää jotakin saakutin mokkapaloja ja pakkailla ja kuljetella niitä. Muutenkin aivan typerää tekokivaa koko rahankerjuu myymällä ja ostamalla väkisin jtn kakkaa. Paljon helpommalla pääsisi kaikki, jos annettaisiin tilinumero ja rahat sinne.
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäminen. Isäni vouhotti joka vuosi miten pitää päästä hiihtämään. Olen joka vuosi kiitollinen kun lumet lähtee ja pääsee siitä hössötyksestä.
JOOO! Ja vain Suomessa viranomainen nimeltä neuvola kyselee, ”joko lapsi on oppinut hiihtämään?” Mitä väliä? Varmaan 80% maailman väestöstä ei hiihdä koko elämänsä aikana. Miksi meillä jollakin laudoilla laahustaminen on muka tärkeä osa lapsen liikunnallista kehitystä?
Etelä-Suomessa ei aina edes ole kunnon talvea, joten suksien hommaaminen on aivan turhaa rahan ja luonnon kulutusta.
Lapseni kanssa juttelu. En jaksa kuunnella hänen juttujaan, eikä meillä ole mitään yhteistä puhuttavaa.
Kavereiden näkeminen. Nyt erakoituneena koronan takia ei enää kiinnosta pätkääkään nähdä ketään.
Kesäloma perheen kanssa
Vierailija kirjoitti:
Lapseni kanssa juttelu. En jaksa kuunnella hänen juttujaan, eikä meillä ole mitään yhteistä puhuttavaa.
Kavereiden näkeminen. Nyt erakoituneena koronan takia ei enää kiinnosta pätkääkään nähdä ketään.
Kesäloma perheen kanssa
Odotahan kun lapsesi ehtii siihen ikään että alkaa valaisemaan sua tyttö/poikaystävistä ja seksihommista. Silloin et haluakaan enää kuunnella enempää...
Laskettelu. Huhhuh, en voi kuvitella kamalampaa kuin loma jossain Alpeilla.
Häihin osallistuminen, varsinkin isot häät joissa paljon "hauskoja" leikkejä.
Vierailija kirjoitti:
Kampaajalla käynti. Olen ainoa tuntemani ihminen, joka venyttää käyntivälejä siksi, että se ei ole mukavaa. Ensinnäkin pelkään, ettei lopputulos miellytä (koska niinkin on käynyt monta kertaa). Ja toiseksi en pidä kampaamoiden tuoleista, niskaa painavista pesualtaista, hiostavista suojaviitoista ja hiusten kiskomisesta leikattaessa.
Mulla sama. Venytän kampaamokäyntien välit aina mahdollisimman pitkiksi, koska kampaajalla istuminen ja jonkun roikkuminen hiuksissa kiinni on niin tylsää ja epämiellyttävää. Lisäksi pieleen menee yleensä.
Marjastus ja sienestys.
Ehkä nämä ei olekaan nuorille kaupunkilaisille tavallisia tekemisiä, mutta tällaiselle maalaiskaupungissa asuvalle perheenäidille ovat. Aivan kaikki sosiaaliseen viiteryhmääni kuuluvat naiset (osa miehistäkin) intoilevat syksyisin saaliistaan.
Vihaan noukkimista, perkaamista, säilömistä ja loppuviimein niiden sienten syömistäkin.
Et ole ainoa. Sen vuoksi leikkaan ja värjään hiukseni itse. En voi ymmärtää että joku nauttii noista sinun mainitsemistasi asioista.