"Kivoja" asioita mitkä sinun mielestäsi tuntuu hirveän vastenmieliseltä pakkopullalta?
Minulla tällaisia on esim. mökkeily ja joulu. Silti aina ihmiset yrittävät pakottaa kerta toisensa jälkeen mökkeilemään ja viettämään joulua.
Mitä on sinulla yleisesti kivaksi miellettyjä asioita mitä inhoat mutta aina tuntuu että niistä olisi "pakko" tykätä?
Kommentit (1397)
AY-toiminta kaikissa muodoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostaloon? Ei kiitos. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalossa asuminen. Verrattuna kerrostalossa asumiseen.
Tiedän mitä se on, koska asuin lapsuuteni omakotitalossa. Se on kaikkien riskien kantamista itse, se on töitä töitä töitä ja se on naapurien varomista ja naapureihin törmäämistä ulkona. Sitä ajattelisi kerrostalossa, että "muutanpa omakotitaloon, niin saan omaa rauhaa". Et saa, ellei talo ole ison tontin keskellä kaukana naapureista.
Eikä sekään välttämättä riitä.
Minulla taas on täysin päinvastoin. Olen asunut 35 ensimmäistä ikävuottani kerrostaloissa, enkä todellakaan enää kaipaa sitä tylsää asumismuotoa: taloyhtiöiden yhteisiä sääntöjä, pieniä huoneita, pieniä parvekkeita (jos sellaista ylipätään asunnossa edes on), yhteisiä postimerkin kokoisia piha-alueita, yhteisiä kellaritiloja pienine kopperoineen, yhteisiä pihatalkoita "pakollisine" grillauksineen jne., jne.
Varsinaista toisten ehdoilla asumista kaiken kaikkiaan.Kun reilu vuosikymmen sitten muutin omakotitaloon, muuttui elämä kertalaakista vapaaksi ja rauhalliseksi. Täällä on hyvä asua. Oma tupa, oma lupa.
Sama.
Kerrostalossa asuttiin 2vuotta kunnes saimme oman talon. Ei ikinä enää betonikoppiin nyhjöttämään.
Aina joudut lähtemään jonnekin pois kotoa jos jotain haluat tehdä. Nyt voi kotona ja pihalla puuhastella ihan mitä mieli tekee.Minä taas nautin kerrostaloasumisesta. Asuin elämäni ensimmäiset 22 vuotta omakotitalossa ja se oli kärsimystä. Naapurit kyyläsivät jatkuvasti aidan takana, kyselivät muka tuttavallisesti asioitani ”mites sun yo-kirjoitukset edistyy?” ja joka kesäsunnuntaiaamu piti jossain leikata nurmikkoa moottori huutaen tai naulata jotakin hemmetin terassia. Öisin autonrassaaja-junttien pilluralliautot mennä jumputti ja mopoilla kierrettiin ympyrää. Tuli pakkokutsuja pihajuhliin, naapurinpenskojen (ei kiinnosta) rippijuhliin, kyseltiin kukkienkastelijaksi matkoilla, myytiin joulukalentereita, tultiin väkisin virpomaan... Naapurustossa oli meneillään jatkuva vertailu: kenellä on minkäkinlainen grilli, auto, verhot, pihaistutukset, jouluvalot, onko piha hoidettu tai lumet kolattu, entä mitäs teidän lapset harrastaa ai meillä jääkiekkoa ja ratsastusta, - mitäs te hiihtolomalla -me mennään Lanzarotelle. Ihan syvältä koko naapurusto.
Kun pääsin asumaan kauniiseen kerrostalooni, olen niin nauttinut! Ei kyttääviä, meluisia ja puheliaita naapureita, saa elää omaa elämäänsä just kuinka tahtoo, voi tulla ja mennä. Kukaan ei tunge iholle ellei itse hakeudu. Tapahtumia ja viihdettä löytyy, kun menee kaupungille. Kauppaan on kävelymatka, töihin myös. Olen kai sitten urbaani ihminen.
No on sitä sitten kaikenlaista. Minä asun omakotitalossa, enkä ole ikinä joutunut tuollaisen kohteeksi. Ei täällä kukaan toisiaan kyttää eikä toisten pihoihin huudella eikä kysellä mitään. Ihan utopiaa mulle kaikki tuollainen.
Tästäkin on kauppaan kävelymatka.
Yksi naapuruston varhaisteini muutama vuosi sitten vähän päryytteli mopoaan, nyt sekin on kasvanut siitä yli.
Kun lähden koiran kanssa lenkille, en välttämättä näe koko aikana yhtään ihmistä. Ei täällä kukaan kenenkään iholle tule.
Olen asunut vielä enemmän maalaisympäristössä, omakotitalossa silloinkin. Lähin naapuri oli iso maatalo, isot pellot, metsät ja tilukset ympärillä. Täysin rauhassa sai elellä, vain lehmät kesäisin laitumilla töllötti.
Ja olen asunut kerrostalossakin. Se menetteli, kun olin nuori ja menevä. Mutta suututti, kun ei ollut omaa pihaa, missä olisi voinut mitään tehdä.
Kesähelteet, jos jatkuvat pitkään, siis yli 30 asteen helteet viikkotolkulla
Vierailija kirjoitti:
Kesähelteet, jos jatkuvat pitkään, siis yli 30 asteen helteet viikkotolkulla
Kyllä, neljä vuodenaikaa on hieno asia ja lumeton talvi ei ole mistään kotoisin.
Matkustelu. Jo ennen matkalle lähtöä toivoisin olevani jo takaisin kotona. Matkustaminen on rasittavaa ja väsyttävää. Niin uuvuttavaa. Haluan olla kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku on jo tämän sanonut, mutta SEKSI. En ole koskaan ymmärtänyt miksi siitä on tehty niin hypetetty asia? Ihmiset on valmiita tekemään kauheita asioita saadakseen vaan nussia ja varsinkin pillu pyörittää koko maailmaa!
Itselleni seksi oli parisuhteessa alusta asti pelkkää pakkopullaa. Miehen mieliksi suostuin. Nautin paljon enemmän kaikesta muusta mitä me yhdessä tehtiin, esimerkiksi kalastuksesta ja pitkistä kävelylenkeistä. Pussaaminenkin on ihan kivaa, mutta seksi on epämiellyttävää.
Haluan kuitenkin uuden parisuhteen, niin joutuu siihen seksiinkin taas suostumaan. Onneksi mun ikäisillä miehillä on usein jo seisokki vaikeutta. Mutta siihenkin ovat pirulaiset keksineet lääkkeen.Miten ihmeessä voi olla näin, onko sulla hormonit ihan OK vai onko lapsuustraumoja asian suhteen? Tykkäsitkö siitä edes teininä? Miten ylipäänsä päädyt parisuhteeseen, eikö sinua edes haluta pussailla sitä ihanaa uutta ihmistä? En ymmärrä. Minusta seksi oikeanlaisen ihmisen kanssa on ihanista ihaninta.
Veikkaan, että moni nainen ei ole oppinut nauttimaan seksistä. Se on mielestäni perustarve naisille siinä missä miehillekin, rentouttaa ja parantaa mielialaa. Mutta tämä vaatii että osaa heittäytyä sekä turvalliseen tunneyhteyteen toisen kanssa (tai kumppani sitä edes tarjoaa), ja että pystyy saavuttamaan orgasmin edes silloin tällöin, koska vasta silloin mielihyvähormonit astuvat kehiin. Seksiä ei kannata erottaa läheisyydestä, sitähän se on eri muodoissaan parhaassa tapauksessa. Seksistä nauttimista voi harjoitella, se on sinun seksielämäsi, ei jonkun muun jossa olet vierailemassa vastentahtoisesti. Tietysti jos ei ole oma juttu, sekin ihan ok, maailmassa on paljon muutakin tekemistä.
Baarit ja ravintolat. Opiskeluaikana oli kiusallista kun kieltäydyin, en halunnut osallistua baariporukoihin, koska en polttanut tupakkaa, en juonut kaljaa enkä halunnut istua savun keskellä eikä minulla ollut halua ns.parantaa maailmaa kapakoissa. Epäsiistit ympäristöt ja sitte olis vaatteet haissut. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Tyypilliset kaupunkilomat, joissa tehdään pikainen pakkovisiitti johonkin historialliseen nähtävyyteen vaikkei juurikaan olla kiinnostuneita, mutta täytyy saada selfie Colosseumin tms. edestä Instaan, sitten istutaan katukahviloissa ja shoppaillaan.
Mun ateistivanhemmat onnistui etsimään joka kaupungista kirkon ja niissähän sitten patsasteltiin suut auki katselemassa kattojen kaaria vaikka kuinka kauan. Jossain vaiheessa, kun kävelyllä tuli joku random kirkko vastaan ja muistaakseni olin 16, sanoin Roomassa, että minä menen nyt tuohon viereiseen wifiä mainostavaan kahvilaan, haette mut sitten sieltä, en suostu enää yhteenkään kirkkoon. Oli jotenki tosi tekopyhää mennä sinne ihastelemaan kuvia kaikesta mihin on kasvatettu olemaan uskomatta samalla kun joku oikeasti uskova koettaa rukoilla vieressä.
Häät. Aivan kauheita pakkojuhlia. En ole koskaan pakottanut muita juhlimaan avioliittoani.
Lähes kaikki, mutta olenkin vakavasti masentunut. Elokuvia jaksan katsoa ja pelata koska ne ovat aika passiivisia puuhia. Muuten elämä tuntuu täysin merkityksettömältä ja hirveältä suorittamiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vihaan talvea ja lunta sekä Lappia ja Lapin kuvia instassa. Nyt tällä hetkellä, kun pitää olla niin ilmastotrendikäs, niin samalla pitää myös RAKASTAA lunta ja kylmyyttä ja mennä sinne hiton Lappiin, vaikkei kiinnostaisi pätkääkään, koska se nyt vaan on niin hiton trendaavaa tällä hetkellä.
Oman kokemukseni mukaan talvea saa haukkua ihan vapaasti, mutta menepä sanoamaan että inhoat hellettä niin "eiks oo ihana kun on näin lämmintä"-sirkuttajat vetävät lähes tur paan.
Että mä inhoan niitä viikkojen helleputkia kesällä. Ennen oli juuri ja juuri +25 ja joskus pari päivää vielä lämpimämpää ja sitten sää vaihtui, nykyään ei edes ukkosta tule. Ei tuosta osaa enää nauttia, ja itselläni menee täysin tarmo kuumalla säällä. Pidän kyllä valosta.
Vierailija kirjoitti:
Seksi. Uskon, että meitä näin ajattelevia on paaaljon enemmän kuin yleisesti luullaan, koska seksinhän pitäisi olla elämän pääsisältö tai vähintään suola ja sokeri, muuten olet epänormaali.
En ole koskaan saanut orgasmia.
Ja anaalia en koskaan aio kokeilla.
N25
Elokuvien katsominen kumppanin kainalossa.
Ensinnäkin parasta on katsoa leffa yksin. Saa päättää mistä tykkää (olen nirso leffojen suhteen) , enkä jaksa keskittyä epäkiinnostaviin leffoihin.
Kainalossa oleilu on aika epämukavaa fyysisesti. Ei se ole niin ihanaa kuin luulisi.
Yhdessä urheilu. Sietämätöntä.
Rytmi ei koskaan ole sama sillä kaverilla. Aivan sama onko kyseessä juoksulenkki, kuntosalilikäynti, uiminen tai vaikka rullaluistelu. Toinen on puolikuollut kun toinen vasta lämmittelee, toinen haluaisi kotiin kun toinen vasta pääsee vauhtiin, keskustella ei voi kunnolla kun henki ei kulje ja hiki lentää, toisaalta taas pelkkä kevyt läpsyttely ei ole tehokasta kuntoilua ja nykyään kun aikaa on aina vähemmän kuin tarpeeksi, niin aivan varmasti haluan hyötykäyttöä maksimiteholla sille viikon ainoalle kunnon treenille. Jos kaverin kans ei edes seurustele, niin miksi edes yrittää lähteä yhdessä? Ohjatulle aikarajatulle tunnille vielä voi kaverin kanssa mennä, kun siinä on selkeä aikataulu (jos haluaa esim jakaa autokyydin jumppatunnille). Muuten urheilen mielelläni yksin, en ymmärrä yhteislenkkejä tai salikäyntejä kaverin kanssa. Kaverin kanssa mieluummin tekisin jotain aivan muuta. Ei koske yksittäistä tiettyä henkilöä, vaan kaikkia kavereita.
vuk juu kirjoitti:
"Mennään yhdessä syömään jonnekin ravintolaan"....Haluan syödä yksin! Haluan juoda myös about koko pullollisen sitä viiniä sen ruuan kanssa, jos ravintolaan mennään. Ärsyttää hienostella ja pidätellä ja suu kiinni pureksia ruoka....haluan haukkia ja ahmia, kun nälkä. Ja jälkkäriksi otan sen toisen pullollisen.
Mulla on ongelmana se, että aina tulee ravintolassa ruoan jälkeen paskahätä. Sitten istutaan kauan paskalla.
Vierailija kirjoitti:
Aurinkoinen pakkaspäivä!
VIHAAN hangelle loimottavaa aurinkoa! Kärsimysnäytelmä. Näinä päivinä odotan vain, että tulisipa ilta ja äkkiä. Muut ihastelevat niiiiin iihanaa ilmaa.
Vihdoinkin, joku muu on samaa mieltä. 😂 Aurinkoisista pakkaspäivistä tulee lähinnä päänsärky.
Asuntoautoilu ja -vaunuilu sekä leirintäalueella yöpyminen - inhottavan epämukavaa. Asuntoauton hinnalla saa hirveästi hotelliöitä miellyttävämmissä olosuhteissa.
Pikkukaupungissa tai maalla asuminen, en keksi tylsempää.
Tietokonepelit ja lautapelit
Vierailija kirjoitti:
Elokuvien katselu. Puuduttavan tylsää.
Katsoisit parempia elokuvia.
Matkustelu on ajatuksena on ihan kiva - on hauska tehdä suunnitelmia ja potea matkakuumetta. Mutta käytännössä sitten se kaikenmaailman säätäminen ja stressaaminen (koti-ikäväkin ehtii aina iskeä...)on uuvuttavaa. Tarvitsen aina lomaa loman jälkeen.