Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies meni takaamaan lainan.

Vierailija
26.05.2014 |

Ärsyttää. Sanoin, että sillä ajatuksella sitten, että sinä maksat. Ei kuulemma usko joutuvansa maksajaksi. Mistä hitosta sen tietää?

Tein selväksi, että jos maksajaksi joutuu, täältä ei apua tule. Me jouduimme venyttämään asunnon ostoa, kun ei saatu takaajia eikä tämäkään ihminen suostunut; ei siinä mitään, mutta miten nyt ilkesi sitten pyytää oman asuntolainansa takaajaksi. Vähän ihmetyttää, kun heillä on kuitenkin myyntituloja entisestä, vaikka kalliimman ostivatkin, että miksi takaajaa yleensä tarvitaan. 

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana, nyt olette kusessa. Ikävä juttu.

Vierailija
2/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa tyhmä ukko. Kohta lähtee talo alta teiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi alkaa kätkeä irtaimistoa jo nyt.

Vierailija
4/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on niin tuon isoveljensä vietävissä, hyppäisi sillalta kivikkoon,  jos käskisi, mutta toisin päin ei kyllä tapahdu. Olen käsittänyt, että lapsesta asti on ollut samanlaista. Ikäero 5 vuotta. Ap.

Vierailija
5/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmän tempun meni tekemään. Nyt saatte vaan toivoa, että nuo lainanottajat ovat kunnon väkeä eivätkä joudu maksuvaikeuksiin. Tiedän sellaisia ihmisiä, jotka ovat ihan tahallaan jättäneet lainan maksamatta ja keplotelleet omat rahansa turvaan jollain järjestelyillä yrityksen tilille tms. Ja sitten takaaja on joutunut maksamaan koko lainan.

Vierailija
6/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieshän ei siis kysynyt minulta mitään, ilmoitti nyt sentään tuon tehneensä. Ei kysynyt, kun tiesi, että olisin nostanut metelin. 

Vierailija
7/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä he kunnon väkeä ovat, mutta mielestäni eivät osaa hoitaa raha-asioitaan. Ei mun mieskään osannut, eikä hänen vanhempansakaan ole osanneet, mutta minä olen opettanut miehen siihen, että ei aina tartte olla ostamassa heti jotain mitä haluaa, jos säästöjä on. 

Vierailija
8/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoveli vaikuttaa niin ketkulta, että järjestää vielä tahallaan rästit ukkosi maksettaviksi. Siihenhän hän joutuu milloin mistäkin syystä, kun "oli juuri tässä kuussa niin hirveän tiukkaa ja vaimokin sairastui ja auto hajosi, ymmärräthän sinä".

Vierailija
9/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 18:40"]

Isoveli vaikuttaa niin ketkulta, että järjestää vielä tahallaan rästit ukkosi maksettaviksi. Siihenhän hän joutuu milloin mistäkin syystä, kun "oli juuri tässä kuussa niin hirveän tiukkaa ja vaimokin sairastui ja auto hajosi, ymmärräthän sinä".

[/quote]

No just näin voi käydä. 

Vierailija
10/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykää asunto ja ryypätkää rahat KUN VIELÄ EHDITTE!

Vierailija
11/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy neuvoa ammattilaiselta, kannattaisiko omaisuus laittaa sinun nimellesi ja tehdä avioehto? Silloin miehelläsi ei olisi varallisuutta.

Vierailija
12/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on meidän lainasta maksanut isompaa osuutta, joten tuntuisi hassulta laittaa vain mun nimiin. Autot meillä on molemmilla omissa nimissä ja maksetaan myös itse. Molemmat tarvitaan työssä autoa. Mulla on lisäksi kuolinpesän omaisuutta ihan omissa nimissä, miehellä on vain asunto ja auto sekä jotain säästöjä. 

Vierailija
13/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis autot on maksettu itse ja hoidetaan kumpikin omien autojen kulut. Mutta niiden arvo ei ole hääppöinen. 

Vierailija
14/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se asuntonne molempien nimissä?

Millä mies takasi, eli joku omaisuus on "pantattuna"?!

Jos asunto yhteinen, siitä ei ole pantiksi ilman sinun lupaasi.

Vierailija
15/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkil�takaajat

Voit pyytää maksukykyisiä läheisiäsi takaamaan asuntolainasi. Yleensä pankki pyytää asuntolainassa kahta henkil�ä takaajiasi. Näillä henkil�illä tulee mielellään olla lainan reaalivakuutta, esim. sijoituksia, asunto-osakkeita, muita osakkeita tai maata. Henkil�takaus käy pienehk�ille takauksille, mutta jos tarvittava lisävakuuden määrä on hyvin suuri, pankki haluaa reaalitakuut - siis osakkeita, asunnon tai maata � eikä henkil�takaus kelpaa.

Vierailija
16/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 19:08"]

[/quote]

Jos siitä on edelleen lainaa, ei kelpaa ollenkaan.

Vierailija
17/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 19:08"]

[/quote]

Ihan henkilötakaus, kun on luottotiedot kunnossa ja säännölliset tulot. Asuntoa ei voi pantata, tiedän. Suvussa on ollut tapaus "takaaja maksaa" ja siksi olen tästä erityisen kiukkuinen. Kiukkuinen on varmaan paras sana tähän. Tuloista sen sitten vähissä erin maksoi. 

Vierailija
18/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoinen pankki, ei luulis ottavan takaajaksi ihmistä, jolla jo valmiiksi lainaa.

En jaksa uskoa tuohon ollenkaan. Kehno provo.

Vierailija
19/19 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 19:25"]

Aika erikoinen pankki, ei luulis ottavan takaajaksi ihmistä, jolla jo valmiiksi lainaa.

En jaksa uskoa tuohon ollenkaan. Kehno provo.

[/quote]

Taidat olla aika nuori. Kyllä todellakin ottavat henkilötakaajia, vaikka olisi asuntolainaa, jos on säännölliset tulot ja luottotiedot kunnossa. Ap. Oman asuntolainan panttina on oma asunto, ja meillä on lainasta maksettu jo paljon enemmän, kuin asunnon vakuusarvo.