Kirpparin pidolla RIKKAAKSI
Tuttu kirpparin pitäjä paljasti viikonloppuna, että on rikastunut muutamassa vuodessa kirpparin pitäjänä. Ihmetelin, kun kertoi suunnittelevansa uuden Audin ostoa ja kysyin tuottaako pöytäkirppis tosiaan noin hyvin. Oli päihtynyt, ja siksi varmaan vahingossa kertoi, että aina kun asiakkaat tuo uutta tavaraa pöytiin, käy tarkistamassa tavarat ennen kuin muut ehtivät ja ostaa arvotavaran itse pois. Myy sitten ne tavarat kovalla voitolla joko Huutonetissä, Torissa, Keltasessa pörsissä tai myöhemmin omissa pöydissään. Tienaa kuulemma tällä tavalla parhaimmillaan tonnejakin kuussa, eikä tarvitse maksaa veroja välistä niistä rahoista.
Kommentit (48)
Luettuani tämän ketjun olen taas viisaampi. Olempa ollut sokea, kun olen kuvitellut auttavani köyhiä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:17"]
Luettuani tämän ketjun olen taas viisaampi. Olempa ollut sokea, kun olen kuvitellut auttavani köyhiä.
[/quote]
Hö? Itse olen köyhä, ja ostan kierrätyskeskuksista. Minusta on helpompi mennä paikanpäälle tutkimaan tavaroita kuin ostaa netistä. Kierrätyskeskuksissa vaatteet maksaa hyvä jos 50snt.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 14:00"]
Ei nyt yhteen sohvaan kannata takertua. Ainakin pääkaupunkiseudun Kierrätyskeskuksissa on ollut Ikean sohvia ihan asiallisessa kunnossa järjestään max. 40 € hintaan.
Jos hinnat ei miellytä, äänestä jaloilla :9
[/quote]
Sohvia varmaan saa edullisesti. Niitä yleensä on tarjolla paljon. Meillä jäi tytön opiskelukämpästä ylimääräinen sohva. Oli tosi hyväkuntoinen mutta melkoisen iso eikä mahtunut mihinkään edes säilytykseen.
Mies otti sohvan peräkärryyn ja tarjosi sitä pariin kierrätyskeskukseen ja kirppariin, joissa on huonekaluja myynnissä. Missään ei tultu ede katsomaan sohvaa, vaan käskivät viemään kaatopaikalle. Vähän harmitti kun oli niin hyväkuntoinen runkoa myöten.
Toisaalta hiukan harkiten ottaisin itselle käytetyn sohvan, ihan noiden turkiskuoriaisten ja luteiden takia.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:16"]
Olen itse töissä vastaavassa kierrätyskeskuksessa ja mikäli sinä KÖYHÄ SAIRAANHOITAJA olet kateellinen sille, että saan tavarasta henkilökunta-alennuksen, niin jää sinäkin työttömäksi!
[/quote]
Sinä voisit opiskella uuden ammatin ja saisit sinäkin oikean työpainkan. ;) Meistä sairaanhoitajista on kova pula ja tuo opiskelijakin työllistyy varmasti hyvin. Nim. sairaanhoitaja
No ne legot olisi kyllä voinut ostaa ihan joku tavallinenkin asiakas. Mä vein vuosia sitten kaksosten matkarattaat, jäin siihen vielä itse kiertelemään ja katselemaan, onko muilla mitään myytävää mulle. Näin kun yksi ihminen niitä katseli, en sattunut itse olemaan ihan paikalla. Sitten lähti ovesta ulos ja siinä välissä tuli joku toinen ja osti ne samantien pois. Toinen tuli takaisin ja tuntui siinä jollekin tuttavalleen harmittelevan, että tuli rattaita ostamaan, mutta niitä ei näykään enää. Olin itse tarkoituksella silloin vähän syrjässä.
Minä olen lopettanut kokonaan kirppiksillä käynnin, kun ei sieltä enää mitään hyväkuntoista edullisesti löydä.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 16:17"]
[/quote]
Voin lohduttaa sen verran, että jos kierrätyskeskusten toimintaan viittaat, niin eikös niiden yksi tarkoitus ole antaa työtä ja toimeentuloa tukitöitä tekeville, joten siinähän se köyhien avustaminen toteutuu, meni ne tavarat nyt sitten kenelle tahansa.
Olen itse töissä vastaavassa kierrätyskeskuksessa ja mikäli sinä KÖYHÄ SAIRAANHOITAJA olet kateellinen sille, että saan tavarasta henkilökunta-alennuksen, niin jää sinäkin työttömäksi!