Hoitohenkilökunnan mukaan sektio ei ole synnytys
vaan sektio eli leikkaus.
Kommentit (50)
No eikös se niin ole? Lapsi syntyi sektiolla --> lapsi syntyi keisarinLEIKKAUKSELLA. Ihan yhtä hyvä tapa saada lapsi maailmaan, mutta leikkaushan se silti on.
Minulle se on ihan se ja sama, mikä se on. Pääasia on se, että lapsi syntyy terveenä.
Ihan sama. Pääasia, että lapsi saadaan terveenä maailmaan ja äitikin pysyy hengissä. Termeillä ei ole mitään väliä.:=))
Hoitohenkilökunnan mielipide nyt voi olla mitä vain. Mitä lääketiede sanoo?
Henkilökohtaisesti minusta sektiolla lapsen saaneesta naisesta on aivan helvetin sama, mitä hoitohenkilökunta ajattelee ja olen sairaan onnellinen (kiireellisestä)sektiosta, koska sen ansiosta minulla näyttäisi olevan terve lapsi, jolla on syntymäpäivä (kuolinpäivän tai vammautumispäivän sijaan), vaikkei lapsellani siis synnyttänyttä äitiä olekaan!
Teen työtä vaikeasti sairaiden lasten perheiden kanssa ja liian monesti tilanne on, että sektiolla lapsi voisi olla terve!
Enkä muutenkaan jaksa ymmärtää, että se alapäänrevittely - hieno juttu keneltä onnistuu - tekisi siitä lapsen saamista jotenkin ylivoimaisesti parempaa - eikö pääasia ole, että lapsi saisi syntyä terveenä?
Terveysportaali terve.fi.
"Synnytystapoja on kaksi: alatiesynnytys ja keisarileikkaus eli sektiosynnytys."
Ikävää jos jossain on oikeasti noin ammattitaidotonta henkilökuntaa :(
Hus.fi puolestaan "Vauva syntyy noin 10 minuutin sisällä leikkauksen alkamisesta."
Voiko oikeasti olla noin epäpätevää hoitohenkilökuntaa jossain? Taitaa olla ap:n omaa horinaa.
Toisaalla hus.fi "Sektiosynnytys kolmannen asteen repeämän jälkeen on perusteltua. Alatiesynnytys on kuitenkin tapauskohtaisesti mahdollinen"
Eli ihan todistettavasti hoitohenkilökunta puhuu sektiosynnytyksestä, jolloin sektio on synnytys.
No minusta on ihan sama, mitä joku lähäri jossain ajattelee. Minä synnytin lapseni sektiolla.
[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:13"]
Nyt vittu oikeesti. Tää aihe ei enää kiinnosta ketään.
[/quote]
Älä nyt. Minua kiinnostaa, erityisesti siitä näkökulmasta, kuinka ahtaasti jotkut halutessaan tulkitsevat termejä. Hiihtäminen ei ole liikuntaa, rokote ei ole lääke, iPad ei ole tietokone, sektio ei ole synnytys jnejne... :)
Tällä logiikallahan pitäisi siis kieltää kaikkien sektiolla maailmaan tulevien lasten syntymäpäivät. Kun eihän heistä kukaan ole syntynyt. Pitäisi puhua leikkauspäivästä tms.
Eiköhän oikeasti sen lapsen terveys ole etusijalla, ei mua ainakaan pätkääkään kiinnosta mitä joku muu siitä ajattelee.
Nimim. Sektiolla epä-synnyttänyt ;)