Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitohenkilökunnan mukaan sektio ei ole synnytys

Vierailija
26.05.2014 |

vaan sektio eli leikkaus. 

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se sektio voi olla sekä leikkaus että synnytys? Jos kerta puhutaan sektiosta sekä synnytyksenä että leikkauksena. Esim. Hoitoteksteissä: Synnyttänyt sektiolla, leikkaustoimenpiteenä tehty sektio v. 2014.

Vierailija
22/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyttäminen ja synnytys on uuden luomista. Missään ei ole erikseen määritelty, että uutta saa luoda vain vaginasta ulos puskemalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:31"]

Missään ei ole erikseen määritelty, että uutta saa luoda vain vaginasta ulos puskemalla.

[/quote]

Sehän olisikin näky kun uuden tähden syntyessä, sekin pitäisi jonkun alakautta punnata :D

Vierailija
24/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sektiossakin syntyy vauva, mutta äiti ei sitä synnytä, vaan makaa puudutteissaan liikkumiskyvyttömänä leikkauspöydällä ja lääkäri ja hoitohenkilökunta auttavat lapsen maailmaan leikkauksen avulla. :) Eli hoitohenkilökunta hoitaa sektiossa synnytyksen, äidin jännittäessä ja odottaessa (tai ollessa nukutuksessa). Eihän kukaan väitä, että hätäsektiossakin sedatoitu äiti synnyttää lapsen? ;)

Vierailija
25/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:16"]No minusta on ihan sama, mitä joku lähäri jossain ajattelee. Minä synnytin lapseni sektiolla.

[/quote]

Oikeasti se menee kuitenkin niin, että sinä sait lapsen sektiolla. Varsinaisestihan et osallistunut itse vauvan ulostuloon millään tavalla, jos kyseessä oli suunniteltu sektio. :)

Vierailija
26/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos kun ilmoitit.

Vierailija
27/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:36"]Eihän kukaan väitä, että hätäsektiossakin sedatoitu äiti synnyttää lapsen? ;)

[/quote]

Minä väitän.

Vierailija
28/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:16"]No minusta on ihan sama, mitä joku lähäri jossain ajattelee. Minä synnytin lapseni sektiolla.

[/quote]

Oikeasti se menee kuitenkin niin, että sinä sait lapsen sektiolla. Varsinaisestihan et osallistunut itse vauvan ulostuloon millään tavalla, jos kyseessä oli suunniteltu sektio. :)

[/quote]

Saako jossain Suomessa suunnitellun sektion?

Vierailija
29/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se sektio synnytys ole kun aika leikkaukseen varataan ja päivä suunnitellaan tarkasti :D 

Vierailija
30/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:36"]Kyllähän sektiossakin syntyy vauva, mutta äiti ei sitä synnytä, vaan makaa puudutteissaan liikkumiskyvyttömänä leikkauspöydällä ja lääkäri ja hoitohenkilökunta auttavat lapsen maailmaan leikkauksen avulla. :) Eli hoitohenkilökunta hoitaa sektiossa synnytyksen, äidin jännittäessä ja odottaessa (tai ollessa nukutuksessa). Eihän kukaan väitä, että hätäsektiossakin sedatoitu äiti synnyttää lapsen? ;)

[/quote]

niin siis taitaakin olla niin että se on se lääkäri ja muu henkilökunta joka sektiossa synnyttää?

Vierailija
31/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:39"]

[/quote]

[/quote]

Saako jossain Suomessa suunnitellun sektion?

[/quote]

Saa, esim. jos alatiesynnytys katsotaan riskialttiiksi tai synnytyspelon takia.

Vierailija
32/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:36"]Kyllähän sektiossakin syntyy vauva, mutta äiti ei sitä synnytä, vaan makaa puudutteissaan liikkumiskyvyttömänä leikkauspöydällä ja lääkäri ja hoitohenkilökunta auttavat lapsen maailmaan leikkauksen avulla. :) Eli hoitohenkilökunta hoitaa sektiossa synnytyksen, äidin jännittäessä ja odottaessa (tai ollessa nukutuksessa). Eihän kukaan väitä, että hätäsektiossakin sedatoitu äiti synnyttää lapsen? ;)

[/quote]

niin siis taitaakin olla niin että se on se lääkäri ja muu henkilökunta joka sektiossa synnyttää?

[/quote]

Taitaa olla hurjat luvut sitten niillä naiskirurgeilla jotka tuon mukaan synnyttävät. K: Montako lasta olet synnyttänyt? V: Arviolta 200.

Vierailija
33/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mä en oo ikinä syntynyt, koska mut on leikattu hätäsektiolla maailmaan kun kuristin itseäni napanuoraan. :C Höh. Onko mulla sit myöskään syntymäpäivää? O__o

Vierailija
34/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 10:52"]

Eli ihan todistettavasti hoitohenkilökunta puhuu sektiosynnytyksestä, jolloin sektio on synnytys.

[/quote]

Terminähän sektio ei ole synnytys, vaan synnytys voi olla sektio. Sektio on synnytys vain, kun lapsi tuodaan maailmaan. Samalla tavalla kuoriutuminen ei ole synnytys.

Jokainen uuden elämän alku on synnytys, tapahtui se munasta kuoriutumalla kuten mm. linnuilla, suoraan vatsasta tai alateitse.

Vierailija
35/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 3 lasta ja olen sitä mieltä, että olen synnyttänyt vain kerran. 2 tullut leikkauksella. Ei sektio minukkaan mielestä ole synnytys vaan Se on leikkaus.

Vierailija
36/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 10:52"]

Eli ihan todistettavasti hoitohenkilökunta puhuu sektiosynnytyksestä, jolloin sektio on synnytys.

[/quote]

Terminähän sektio ei ole synnytys, vaan synnytys voi olla sektio. Sektio on synnytys vain, kun lapsi tuodaan maailmaan. Samalla tavalla kuoriutuminen ei ole synnytys.

Jokainen uuden elämän alku on synnytys, tapahtui se munasta kuoriutumalla kuten mm. linnuilla, suoraan vatsasta tai alateitse.

[/quote]

Nyt menee minulla hieman ohi. Keisarileikkaus ei ole synnytys, mutta synnytys voi olla keisarileikkaus(?) Voi kun olisi viisaampi, mutta näillä mennään mitä on annettu :)

Vierailija
37/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minun esikoiseni syntyi sektiolla. Siitä todisteena lomake sairaalasta joka on otsikoitu : Synnytyksen kulku.

Mutta oikeesti, mitä v****n väliä sillä on? Ihan sama vaikka sitä sanottais pakasteen sulattamiseksi. Lopputuotos kuitekin vauva.

Vierailija
38/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

blaa blaa.

sittenpa maailmassa on paljon lapsia, jotka eivat ole syntyneet.

Vierailija
39/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:25"]

blaa blaa.

[/quote]

Meni mielestäni vähän hutiksi. Siitä lienevät kaikki yhtä mieltä, että lapsi kyllä syntyy keisarileikkauksella, mutta synnyttääkö äiti silloin vai onko äiti "vain paikalla"?

Mielestäni synnyttää, mutta näköjään tästäkin on kahta koulukuntaa.

Vierailija
40/50 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:25"]blaa blaa.

[/quote]

älkää nyt sekoittako syntymää ja synnytystä. Vauva syntyy sektiolla, mutta äiti ei silloin synnytä. Mutta kertokaapas miten mikään voi syntyä synnyttämättä. Niinpäniin. Siihen vaaditaan synnytys, että jokin voi syntyä. Miettikääpäs sitä senkin saivartelijat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme