Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ollaanko Suomessa sittenkin tyytyväisiä päättäjiin?

Vierailija
26.05.2014 |

Eikö tämä eurovaali tulos kerro sen? Kokoomusta on eniten vallassa? Pohdin vain miksi suomalaiset valittaa jatkuvasti... äänestämällähän voi vaikuttaa?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:29"]

Ensin äänestetään kokoomusta vaaleista toiseen "koska se Stubb on niin luonteva esiintyjä" (tms. muuta yhtä typerää), ja sitten valitetaan mammapalstoilla kun pieni- ja keskituloisten ostovoima heikkenee vuosi vuodelta, lapsilisiä leikataan, kouluja/päiväkoteja suljetaan ja Suomi luotsataan EU-liittovaltioon.

Saatte ihan sitä mitä itse olette tilanneet. Kokoomus edustaa suuria pääomia ja EU-byrokraatteja, enkä usko että kovin moni heidän äänestäjistään näihin tahoihin kuitenkaan lukeutuu. Haluavat vain samaistua johonkin itseään "hienompaan".

[/quote]

Tai sitten vain haluavat yhteiskuntaa, jossa jokaisella kansalaisella on omissa asioissaan ja omassa elämässään paljon vapautta, valtaa ja vastuuta. Tässä syy, miksi äänestän Kokoomusta.

Vierailija
22/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mutta eikö Kokoomus edusta sellaistakin, että kaikilla ei olisi tasa-arvoista mahdollisuutta koulutukseen? Vai oonko käsittäny väärin? Varmaan olen. Vaikka ihmisiä varmasti ärsyttää sossupummien elättäminen ja siinä syy miksi äänestävät Kokoomusta. Mitä niille ihmisille sitten pitäisi tehdä jos ei auttaa? Itse olin lukion jälkeen ilman jatko-opiskelupaikkaa, enkä saanu töitä vaikka kuinka yritin hakea. Kyllä kaikilla on oltava oikeus inhimilliseen elintasoon. Menee niitä teidäm verorahoja turhempaankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:01"]Näinhän se oikeasti on. Jokainen äänestäköön mitä haluaa. Enemmistö päättää.

Mutta tuota perustetta että vaali on salainen ja siksi ihmiset eivät äänestäisi vain sellaista puoletta joka vaikuttaa hienoimmalta, en usko. Riittää jo se että sisimmässään tuntuvat kuuluvansa onnistujiin.

Sitä en kyllä usko, että Kokoomus edustaisi yrittäjien puolta.

[/quote]

Ei se toimiensa puolesta enää edustakaan. Mutta muut puolueet tuntuu edustavan vielä vähemmän.

Vierailija
24/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:29"]

Ensin äänestetään kokoomusta vaaleista toiseen "koska se Stubb on niin luonteva esiintyjä" (tms. muuta yhtä typerää), ja sitten valitetaan mammapalstoilla kun pieni- ja keskituloisten ostovoima heikkenee vuosi vuodelta, lapsilisiä leikataan, kouluja/päiväkoteja suljetaan ja Suomi luotsataan EU-liittovaltioon.

Saatte ihan sitä mitä itse olette tilanneet. Kokoomus edustaa suuria pääomia ja EU-byrokraatteja, enkä usko että kovin moni heidän äänestäjistään näihin tahoihin kuitenkaan lukeutuu. Haluavat vain samaistua johonkin itseään "hienompaan".

[/quote]

Tai sitten vain haluavat yhteiskuntaa, jossa jokaisella kansalaisella on omissa asioissaan ja omassa elämässään paljon vapautta, valtaa ja vastuuta. Tässä syy, miksi äänestän Kokoomusta.

[/quote]

Tässä minunkin yksi syistäni äänestää kokoomusta. Holhous pois, vastuu ihmiselle itselleen.

Vierailija
25/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella olet huomannut että muut puolueet vielä vähemmän? Kysyn ihan siksi että kiinnostaa. Itse en ole löytänyt vielä omaa puoletta.

Vierailija
26/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:29"]

[/quote]

[/quote]

Tässä minunkin yksi syistäni äänestää kokoomusta. Holhous pois, vastuu ihmiselle itselleen.

[/quote]

Minkälaisessa yhteiskunnallisessa asemassa olet? Tarkoitatko tuolla että sossupummiem elättäminen pitäisi lopettaa vai? En päässyt ihan kärryille.

Vierailija
27/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:09"]Kyllä. Mutta eikö Kokoomus edusta sellaistakin, että kaikilla ei olisi tasa-arvoista mahdollisuutta koulutukseen? Vai oonko käsittäny väärin? Varmaan olen. Vaikka ihmisiä varmasti ärsyttää sossupummien elättäminen ja siinä syy miksi äänestävät Kokoomusta. Mitä niille ihmisille sitten pitäisi tehdä jos ei auttaa? Itse olin lukion jälkeen ilman jatko-opiskelupaikkaa, enkä saanu töitä vaikka kuinka yritin hakea. Kyllä kaikilla on oltava oikeus inhimilliseen elintasoon. Menee niitä teidäm verorahoja turhempaankin.

[/quote]

Miten kokoomus muka sellasta edustaa? Inhimillistä elintasoa kannatan minäkin ja uskon, että siihen on varaa, jos turhia menoja, byrokratiaa ym karsitaan ja Suomen kilpailukykyä ja yritysten toiminnan ehtoja parannetaan. Jostain sen jaettavan rahan täytyy tulla ja se tulee vain ja ainoastaan viennistä.

Vierailija
28/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:13"]Millä perusteella olet huomannut että muut puolueet vielä vähemmän? Kysyn ihan siksi että kiinnostaa. Itse en ole löytänyt vielä omaa puoletta.

[/quote]

Niiden virallisissa julkilausumissa ei missään ole esitetty konkreettisia ratkaisuja yritysilmapiirin konkreettiseksi parantamiseksi. Yrittäminen ja yrityksen kasvattaminen on tehty vaan vaikeammaksi vuosi vuodelta. Mikä puolue ajaa esim.epäonnistuneen yrittäjän oikeutta sosiaaliturvaan? Ei nähdäkseni mikään.

Muut puolueet olisi vaan jakamassa rahaa, jota ei ole ja kiristämässä yritysten asemaa. No, nyt tällä vaalikaudella kokoomus tosin toimi samaan suuntaan ja siksi olenkin pettynyt.

Vierailija
29/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesinkin että en ole varma olenko käsittänyt oikein tai olenko lukenut väärää tietoa. Jossain oli että kannattavat sitä opinnot maksaisivat. Näin ollen kaikilla ei olisi siihen enää mahdollisuutta. Korjatkaan jos olen väärässä

Vierailija
30/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 10:55"]

En minä näistä eurovaaleista niin paljon päättelisi, näissä kun suurin osa kansasta ei oikein tiedä edes mihin tehtäviin äänestetään ja useimmat vaan todennäköisesti äänestää edustavaa, kielitaitoista tyyppiä, joka pärjäisi ulkomailla.

Mutta eduskuntavaaleissa sitten äänestetään kotimaan päättäjät, ja niiden yhteydessä olen aina tätä ihmetellyt, että vaikka kuinka paljon maristaisiin ennen vaaleja, niin lopulta äänestetään valtaan taas ne samat puolueet, ja sitten ihmetellään kun ei mikään muutu...

[/quote]

Ei sitä tarvitse ihmetellä. Kunnallisvaalit ovat matikkaa aivan siinä missä muutkin vaalit. Jos äänestä liian marginaalista ehdokasta, ääni menee hukkaan.

Jos äänestät äänikuninkaallisia, et ole ainakaan minkään muutosvoiman takana.

Pattitilanne. On turha ihmetellä, miksi muut eivät äänestä kuin ne, jotka ovat lähtöjäänkin innostuneita politiikasta.

Lisävaikeutta tähän tekee se, että esimerkiksi sdp ei ole enää sdp vaan kokoomuslaisten takki auki -jugnerien biletyspuolue, eräänlainen varakokoomus sekin.

Mitä tässä pitäisi äänestää ja luuletteko, että kunnallispolitiikassa enää politiikka olisi se, mikä asioita ohjaa? On sama, ketkä istuvat päättämässä. Asiat tapahtuvat nykyään talouden ja kutistuvien budjettien, ei politiikan näkemysten mukaan. On aivan sama, päättääkö supistuksista kommari, joka arvostaa jalkapalloa vai kokoomuslainen, joka kannattaa arjalaisia arvoja. Molemmat haluavat säästää jalkapallon talviharjoitteluhallin ja siirtää laskun kunnalliskodin vitamiinivaraston supistukseen.

Vierailija
31/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:22"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:13"]Millä perusteella olet huomannut että muut puolueet vielä vähemmän? Kysyn ihan siksi että kiinnostaa. Itse en ole löytänyt vielä omaa puoletta.

[/quote]

Niiden virallisissa julkilausumissa ei missään ole esitetty konkreettisia ratkaisuja yritysilmapiirin konkreettiseksi parantamiseksi. Yrittäminen ja yrityksen kasvattaminen on tehty vaan vaikeammaksi vuosi vuodelta. Mikä puolue ajaa esim.epäonnistuneen yrittäjän oikeutta sosiaaliturvaan? Ei nähdäkseni mikään.

Muut puolueet olisi vaan jakamassa rahaa, jota ei ole ja kiristämässä yritysten asemaa. No, nyt tällä vaalikaudella kokoomus tosin toimi samaan suuntaan ja siksi olenkin pettynyt.

[/quote]

Kiitos selvennyksestä!

Vierailija
32/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minkälaisessa yhteiskunnallisessa asemassa olet? Tarkoitatko tuolla että sossupummiem elättäminen pitäisi lopettaa vai? En päässyt ihan kärryille.

[/quote]

Sanoinko niin? Kaikille pitää turvata sellainen elintaso, että hengissä pysyy. No, nyt sosiaaliturva takaa monelle "sosiaalipummiksi" kutsumallesi ihmiselle paremman elintason kuin keskituloiselle, esim. Asunnon suhteen, ei sekään ole hyvä.

Mutta näistä "sosiaalipummeiksi" haukkumistasi ihmisistä huomion pitäisi kiinnitttä siihen, miten maahan syntyy vientiteollisuutta ja sitä kautta työpaikkoja ja sitä kautta rahaa niille huono-osaisillekin. Nyt puolueet miettii vaan rahan jakamista ei sitä, miten sitä saadaan lisää.

Vierailija
33/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan tyhmä mutta harvemmin olen saanut selvää mitä puolueet todella edustavatm siis vaalitenttien perusteella. Osalla ainakin niin ympäripyöreitä vastauksia.

Vierailija
34/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:02"]

[/quote]

Liittovaltiossa ei paljon valtaa ja vapautta suomalaisilla ole. Vastuuta kyllä tulee olemaan, nimittäin vastuuta muiden euromaiden veloista omien lisäksi. Suursijoittajiahan ei nimittäin sovi jättää kantamaan omaa sijoittajavastuutaan, siitä Kokoomus tulee pitämään jatkossakin huolen.

Vierailija
35/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:25"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 10:55"]

En minä näistä eurovaaleista niin paljon päättelisi, näissä kun suurin osa kansasta ei oikein tiedä edes mihin tehtäviin äänestetään ja useimmat vaan todennäköisesti äänestää edustavaa, kielitaitoista tyyppiä, joka pärjäisi ulkomailla.

Mutta eduskuntavaaleissa sitten äänestetään kotimaan päättäjät, ja niiden yhteydessä olen aina tätä ihmetellyt, että vaikka kuinka paljon maristaisiin ennen vaaleja, niin lopulta äänestetään valtaan taas ne samat puolueet, ja sitten ihmetellään kun ei mikään muutu...

[/quote]

Ei sitä tarvitse ihmetellä. Kunnallisvaalit ovat matikkaa aivan siinä missä muutkin vaalit. Jos äänestä liian marginaalista ehdokasta, ääni menee hukkaan.

Jos äänestät äänikuninkaallisia, et ole ainakaan minkään muutosvoiman takana.

Pattitilanne. On turha ihmetellä, miksi muut eivät äänestä kuin ne, jotka ovat lähtöjäänkin innostuneita politiikasta.

Lisävaikeutta tähän tekee se, että esimerkiksi sdp ei ole enää sdp vaan kokoomuslaisten takki auki -jugnerien biletyspuolue, eräänlainen varakokoomus sekin.

Mitä tässä pitäisi äänestää ja luuletteko, että kunnallispolitiikassa enää politiikka olisi se, mikä asioita ohjaa? On sama, ketkä istuvat päättämässä. Asiat tapahtuvat nykyään talouden ja kutistuvien budjettien, ei politiikan näkemysten mukaan. On aivan sama, päättääkö supistuksista kommari, joka arvostaa jalkapalloa vai kokoomuslainen, joka kannattaa arjalaisia arvoja. Molemmat haluavat säästää jalkapallon talviharjoitteluhallin ja siirtää laskun kunnalliskodin vitamiinivaraston supistukseen.

[/quote]

No just tätä tarkoitan sillä, että rahaa menee älyttömyyksiin. Sairaalan johtajien syntymäpäiviin, talvella vihreisiin jalkapallonurmiin, yms.

Vierailija
36/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:26"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:16"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:02"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 11:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sanoinko niin? Kaikille pitää turvata sellainen elintaso, että hengissä pysyy. No, nyt sosiaaliturva takaa monelle "sosiaalipummiksi" kutsumallesi ihmiselle paremman elintason kuin keskituloiselle, esim. Asunnon suhteen, ei sekään ole hyvä.

Mutta näistä "sosiaalipummeiksi" haukkumistasi ihmisistä huomion pitäisi kiinnitttä siihen, miten maahan syntyy vientiteollisuutta ja sitä kautta työpaikkoja ja sitä kautta rahaa niille huono-osaisillekin. Nyt puolueet miettii vaan rahan jakamista ei sitä, miten sitä saadaan lisää.

[/quote]

Et sanonut, siksi kysyinkin selvennystä. Tuonkin kun voi käsittää monella tavalla. Sossupummi kärjistys siksi, että monet Kokoomusta kannattavat tuttunu ja keskustelupalstoilla riehuvat ihmiset jankuttavat miten eivät halua jakaa rahojaan "sossupummeille". Itse en muuten tuota ilmausta käytä.

Vierailija
37/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en äänestänyt siksi, että ehdokkaat olivat tosi huonosti esillä. En tilaa sanomalehtiä, eikä EU-vaaliehdokkaat ilmoittaneet missään muissa lehdissä. En nähnyt yhdessäkään ilmaisjakelulehdessä EU-vaalimainoksia, vaikka eduskuntavaalien alla nuo lehdet ovat vaalimainoksia pullollaan. Ennen olen aina ehdokkaan tuollaisista mainoksista löytänyt.

Turha ihmetellä, kun ihmiset eivät äänestä, jos ei yritä edes lähestyä heitä.

Olisin voinut äänestääkin jos edes pari puoluetta olisi kertonut keitä heillä on ehdokkaina, mutta kun ei. Jos ilmoittaa vaan Hesarissa, niin turha ihmetellä että oi voi kun nyt vaan nää hyvätuloiset äänesti. Sitä saa mitä tilaa...

Vierailija
38/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:02"]

[/quote]

Liittovaltiossa ei paljon valtaa ja vapautta suomalaisilla ole. Vastuuta kyllä tulee olemaan, nimittäin vastuuta muiden euromaiden veloista omien lisäksi. Suursijoittajiahan ei nimittäin sovi jättää kantamaan omaa sijoittajavastuutaan, siitä Kokoomus tulee pitämään jatkossakin huolen.

[/quote]

Millaista yritystä pyöritit ennen kuin Suomi liittyi EUhun? Voin kertoa, että Euroopan sisäinen kauppa helpottui huomattavasti, kun luovuttiin turhista rajamuodollisuuksista ja tuli yhteinen raha. Muu on sivuseikkaa.

Vierailija
39/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 12:32"]

Millaista yritystä pyöritit ennen kuin Suomi liittyi EUhun? Voin kertoa, että Euroopan sisäinen kauppa helpottui huomattavasti, kun luovuttiin turhista rajamuodollisuuksista ja tuli yhteinen raha. Muu on sivuseikkaa.

[/quote]

Tarvitsemmeko muka liittovaltion, jotta "Euroopan sisäinen kauppa" olisi helpompaa?  Liittovaltiokehityksen kannattaminen (mm. Kokoomusta äänestämällä) on Suomen kannalta tuhoisaa, ja perustelut tuon kehityksen edistämiseen näyttävät olevan juuri sitä tasoa kuin epäilinkin.

Vierailija
40/40 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noloa, että eurovaaleissa on niin alhainen äänestysprosentti. Vaalilähetyksessä haastateltiin muutamaa ihmistä Tampereelta, jotka mahdollisesti jättivät äänestämättä, koska "ei ole jaksanut ottaa selvää ja nyt on niin mukavaa paistatella päivää tässä nurmella". Minä nautin aurinkoisesta kesäsäästä samalla kun kävelin äänestyspaikalleni. Äänestyspaikat eivät ikinä ole kovin kaukana kotoa, ellei asu jossain todella korvessa, ja ennakkoon voi äänestää kaikkialla Suomessa. Päivän kohokohta suurelle osalle suomalaisista olikin jääkiekko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kuusi