Kuinka kauan annat lapsesi olla kaverilla?
Ongemana lasten kaverit, jotka roikkuvat meillä kaiket päivät. Onnistun häätämään lapset koteihinsa syömään tyyliin klo 12, niin jo nämä n. klo 9 meille pölähtäneet 4-8 vuotiaat ovat puolen tunnin päästä kyselemässä, että joko meidän lapset (3 kpl, iät 3-8v) pääsevät leikkeihin.
Useimmiten kyselijät eivät ole saaneet ruokaa kotona, huonotapaisimmat tulevat kyselemään ruokaa tyyliin: "mä haluun leipää", tai "äiti sano, et mä voin syödä teillä, onks teil jotaa ruokaa kohta..?, mä en sit syö salaattia". Ujommat tarttuvat hanakasti jokaiseen tarjottuun mehulasiin ja juustoleipään. Ja kaikki tämä arvostetulla Helsingin Puistolan ja Heikinlaakson alueella ;)
Minun lapsillani rajana 2 tuntia kaverilla, ja jos viikonloppuna, ei ennen kymmentä kyselemään ja aina kotia syömään.
Kommentit (5)
Mua ihmetyttää aina näissä aloituksessa se, että miksi ihmiset eivät puhu ja sovi niiden toisten vanhempien kanssa. Jos se ei onnistu, niin voisitko edes kertoa muille teidän säännöt esim. 3 lasta kerrallaan, max 2 H mukula ja ruoat kotona.
Täällä ei niin arvostetussa Maunulassa vanhemmat keskustelevat nämä asiat keskenään.
Mua ihmetyttää aina näissä oudoissa porukoissa se, että minä olen henkilö, joka näistä säännöistä joudun sopimaan, ko. perheen lapset kouluttamaan. Perheissä ei ole mitään muuta sääntöä kun, se, että lähdet sitten kun sut autolla tuodaan. Olen kertonut säännöt, vaan niitä ei noudateta, se harmittaa.
Ja Maunula on mainiota aluetta, silmänisku viestissä oli ironiaa; Heikinlaaksossa ja Puistolassa on paljon porukkaa, jotka eivät osaa kasvattaa edes koiraa, lapsista puhumattakaan.
Meillä yleensä 2 tuntia, mutta parhaan kaverin seurassa joskus 3 tuntia.
Häh, siis ruokitko, ap, kiltisti kaikki jotka pyytelevät teillä ruokaa? Minä käskisin kaikki kotiinsa syömään, ja jos tulisivat uudelleen kinuamaan, käskisin uudelleen kotiinsa syömään.
Meillä on eskari ja vierailuajat on se 2 tuntia ellei erikseen muuta vanhempien kanssa sovita. Ruoka syödään kotona ja vierailla saa keksiä/mehua/jäätelöä/hedelmiä. Yleensä nuo tytöt järjestää retken saunaan/autotalliin/sohvan taa ja tulevat pyytämään retkievästä.