Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laulu rakkaudelle Virallinen

Vierailija
25.12.2020 |

Laulu rakkaudelle Secret Song Suomi, kohta se alkaa. Lehdistä olemmekin jo saaneet lukea muutamista yllätyksistä. Lehtitietojen mukaan tänään yllätysesityksen saavat saavat mm. Samuli Edelmann, Miitta Sorvali, Jorma Uotinen ja Tuure Boelius.

Kommentit (1915)

Vierailija
861/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hintikkakin huomasi noiden kahden välisen jännitteen. Uuh.

Jep. Juuri se puheliaan ihmisen ääneen liian nopeasti lausuttu ”mitäs täällä tapahtuukaan” kun tulee kiusalliseen tilanteeseen. Ja bäkkärikohtaus oli käytännössä leikattu pois vaikka muiden kohdalta näytetään se lyhyt fiilisten vaihto. Puolestaan leikkaajan kiusaantunut ”mitäs täällä tapahtuu, tätä ei laiteta telkkariin”.

Vierailija
862/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo nyt varsin erikoinen biisivalinta Mariskalta oli, ystävälle osoitetuksi. "Jos joku onnekas sut saa, ei haittaa, osaan odottaa..." Ja se kaikki muu läyhäily, lässytys ja tuijottelu. Yök.

Oliko sekin outoa kun lauloin ystäväni häissä "Sua vain yli kaiken mä rakastan...."

Väitätkö tosiaan, ettei olisi outoa, jos olisit ystäväsi häissä istuttanut ystäväsi yksin siihen eteesi ja katsonut häntä silmiin laulaen noin? Laulat siis hänelle yksin, etkä hääparille ja yleisölle. 

Niin? Marsikahan lauloi Jarille ja Virpille, vaikka Virpi ei paikalla ollutkaan. Mikä tuossa nyt oli niin kummallista?

No esimerkiksi se, että Virpiä ei mainittu lainkaan..? 

Kaikille ei tarvitse vääntää asioita rautalangasta. Virpi kyllä tietää ilman mainintaakin, että kyseessä on hänelle ja Jarille merkityksellinen kappale. Aika selkokielisesti se esiin tuotiin, vaikka ei vaimoa ihan nimeltä mainittukaan. 

No mistäs esimerkiksi minä voin tietää, mitä Virpi asiasta ajattelee, jos ei asiasta mitään kerrota. Minkäs minä sille voin, että tulee tiettyjä mielleyhtymiä, jos olennaiset asiat eivät ole minun tiedossani. Esityksen perusteella en edes muistanut, onko Sarasvuo naimisissa, joten miten ihmeessä olisin voinut ajatella, että tässä lauletaan nyt heidän avioliitostaan. 

Kun ottaa asioista selvää, ei tarvitse kehitellä omia teorioitaan. 2 sek. googletuksella olisi selvinnyt Sarasvuon siviilisääty. Loppukin varmaan vähän pidemmällä googletuksella ja ennen kaikkea tarkkaan esittelytarinan kuuntelemalla. 

Niin ja se selvisi myös palstailemalla. Entä sitten? Minkä minä sille voin, että ne esityksen pari minuuttia tällainen ajatus mielessäni oli? Onko ajatukset ja mielikuvat ja assosiaatiot jotenkin laissa kiellettyjä vai mikä tässä nyt on ongelma? 

Lopetahan jo. Ei yhdestä ohimenevästä ajatuksesta tarvitse tehdä noin suurta numeroa. Seuraavaksi voit mieluusti jättää ne ajatukset ihan omaksi tiedoksesi. Raskasta tuollainen jankuttaminen, joka ei liity ohjelmaan mitenkään. 

No enhän minä tehnytkään. Yhden lyhyen viestin kirjoitin ja sain hirveän kakkamyrskyn niskaani ja niihin viesteihin tietysti vastasin. Sitähän minä olen yrittänyt tässä koko ajan selittää, että en ole puhunut mistään suhteesta, vaan kerroin vain, miten tuo lööppi vaikutti ajatuksenkulkuun. Ihan vain siis tein havainnon, miten ihmismieli toimii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä oon tosi otettu, et hän on niin tarkkaan kuunnellut sen, mitä mä sanon siinä. Hän on opettanu mua mun teksteistä, pilkkonu, analysoinu aika tarkkaankin ja osannut selittää sen myös minulle." 

Eli mitä tämä siis tarkoittaa, kun joillekin kommentoijille sanoma on niin selvä. 

Tarkoittaa sitä, mitä siinä sanotaan. Mariskasta on artistina hienoa, että joku kuuntelee hänen tekstejään tarkasti. Jari ilmeisesti myös auttanut Mariskaa tekstien kanssa ja antanut hänelle uusia näkemyksiä niihin. 

Eli miten ja missä yhteydessä näin on tapahtunut? Onko siis ollut oikeasti tekemässä sanoituksia Mariskan kanssa vai kommentoinut jostain syystä valmiita tekstejä vai mitä? 

En tiedä, mutta todennäköisesti jotain tuon suuntaista. Sarasvuohan sanoi tekevänsä paljon yhteistyötä muusikoiden kanssa. Miksi ei siis myös voisi auttaa tekstien muokkaamisessa?

Tämä koko lause kuulosti jotenkin tosi oudolta. Mariska on upea lauluntekijä ja sanoittaja ja yhtäkkiä joku Sarasvuo tulee kertomaan hänelle mitä ne laulun sanat tarkoittakaan. Kaikkien aikojen mansplaining. Mutta outoa tästä tekee se miten Mariska oli tyytyväinen tuollaiseen toimintaan.

Kyllä ne suuretkin lahjakkuudet voivat tarvita apua kinkkisempien kohtien kanssa. Eikä tekstien lukeminen kuulijan näkökulmasta varmasti koskaan haitaksi ole. Käyttäväthän kirjailijatkin oikolukijoita. Ulkopuolisen tahon tulkinta voi tuoda juuri sen ratkaisevan "valaistumisen", jolla testiin saa loppusilauksen. Mariska olisi harvinaisen tyhmä ja ylimielinen, jos kuvittelisi olevansa niin suuri mestari, ettei koskaan tarvitsisi toisenlaista näkemystä luomistyössään. 

Mutta eikö tuossa Sarasvuo analysoinut valmista ja jo julkaistua biisiä. Ei kai siinä enää mitään oikolukijoita ja loppusilauksia tarvita. Mariskahan sanoi, että Jari avasi ja analysoi hänen tekstiään ja Mariska näki siinä uusia puolia ja ajatteli, mitä oikeastaan tulikaan tehtyä. 

Niin, ja sen näkemyksen avulla kenties saa uutta näkemystä tuleviin teksteihinsä. Ja onhan se tuollaisenaankin arvokasta artistille kuulla, millä kaikilla tavoilla hänen teoksensa voi tulkita. Se tekee työstä merkityksellistä, kun saa siitä palautetta muodossa tai toisessa. Useampikin artisti on sanonut, miten parasta musiikin/tekstien tekemisessä on se, kun saa kuulla, millaisen tulkinnan kuulijat ovat tehneet ja millaista merkitystä kappale on jollekin tuonut. 

Vierailija
864/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tuo nyt varsin erikoinen biisivalinta Mariskalta oli, ystävälle osoitetuksi. "Jos joku onnekas sut saa, ei haittaa, osaan odottaa..." Ja se kaikki muu läyhäily, lässytys ja tuijottelu. Yök.

Oliko sekin outoa kun lauloin ystäväni häissä "Sua vain yli kaiken mä rakastan...."

Väitätkö tosiaan, ettei olisi outoa, jos olisit ystäväsi häissä istuttanut ystäväsi yksin siihen eteesi ja katsonut häntä silmiin laulaen noin? Laulat siis hänelle yksin, etkä hääparille ja yleisölle. 

Niin? Marsikahan lauloi Jarille ja Virpille, vaikka Virpi ei paikalla ollutkaan. Mikä tuossa nyt oli niin kummallista?

Kaikille ei tarvitse vääntää asioita rautalangasta. Virpi kyllä tietää ilman mainintaakin, että kyseessä on hänelle ja Jarille merkityksellinen kappale. Aika selkokielisesti se esiin tuotiin, vaikka ei vaimoa ihan nimeltä mainittukaan. 

No mistäs esimerkiksi minä voin tietää, mitä Virpi asiasta ajattelee, jos ei asiasta mitään kerrota. Minkäs minä sille voin, että tulee tiettyjä mielleyhtymiä, jos olennaiset asiat eivät ole minun tiedossani. Esityksen perusteella en edes muistanut, onko Sarasvuo naimisissa, joten miten ihmeessä olisin voinut ajatella, että tässä lauletaan nyt heidän avioliitostaan. 

Kun ottaa asioista selvää, ei tarvitse kehitellä omia teorioitaan. 2 sek. googletuksella olisi selvinnyt Sarasvuon siviilisääty. Loppukin varmaan vähän pidemmällä googletuksella ja ennen kaikkea tarkkaan esittelytarinan kuuntelemalla. 

Jos mies kerran on jättänyt vaimonsa toisen takia, miksi ihmeessä nykyinen liitto on mielletty kiveen hakatuksi? En luottaisi satasella.

Vierailija
865/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, minulla on siis suhde Samuli Edelmannin kanssa! Hän esiintyi syntymäpäivilläni ja lauloi suoraan silmiin katsoen: Kun kanssas lähden tiedät sen, Taakseni kääntyisi en koskaan, Pois surut pyyhin menneisyyden, Kun huominen sinä oot

Jos Edelmann oli sillä viikolla lööpeissä siksi, että on ollut suhteessa varattuun mieheen, en minä kyllä ketään syyttäisi, jos joku tuosta tilanteesta hieman häkeltyisi. Varsinkin, jos Edelman ihan itse halusi tulla sen laulun sinulle esittämään eikä se ollut esimerkiksi ystäviesi järjestämä esitys. 

Oletko oikeasti niin pässi, että kuvittelet julkkisten tuolla tavoin tv:ssä koko kansan edessä paljastavan salasuhteensa kohteen? Eikö se siinä tapauksessa olisi kannattavampaa myydä isolla rahalla Seiskaan yksinoikeus julkaisuun kuvineen kaikkineen? Ei tarvitsisi kenenkään spekuloida turhaan. 

Kai tiedät, että tämä on kuvattu ennen kuin tuo lööppi ilmestyi. Sehän tässä nimenomaan onkin pointti, että ilman tuota lööppiä kukaan ei olisi ajatellut yhtään mitään. 

Totta. Kun ainut lukeminen on Seiska ja av, ei ole yhtään ihme, että tulee mieleen kaikenlaisia höpö-höpö juttuja. Molemmissa mainituissa lähteissä, kun ei juuri muuta kirjoitetakaan. 

Seiskaa en ole lukenut vaan tällä palstalla on ollut tuo tosi pitkä ketju aiheesta. Enkä ole siitäkään lukenut kuin muutaman ensimmäisen kommentin. Av:lla kyllä aikaani vietän, niin kuin näköjään sinäkin. 

Vierailija
866/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kerran on jättänyt vaimonsa toisen takia, miksi ihmeessä nykyinen liitto on mielletty kiveen hakatuksi? En luottaisi satasella.

No se on sinun henkilökohtainen ongelmasi. Ei sen takia tarvitse kaikille sivusuhteita kehitellä. 

Vierailija
867/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mä oon tosi otettu, et hän on niin tarkkaan kuunnellut sen, mitä mä sanon siinä. Hän on opettanu mua mun teksteistä, pilkkonu, analysoinu aika tarkkaankin ja osannut selittää sen myös minulle." 

Eli mitä tämä siis tarkoittaa, kun joillekin kommentoijille sanoma on niin selvä. 

Tarkoittaa sitä, mitä siinä sanotaan. Mariskasta on artistina hienoa, että joku kuuntelee hänen tekstejään tarkasti. Jari ilmeisesti myös auttanut Mariskaa tekstien kanssa ja antanut hänelle uusia näkemyksiä niihin. 

Eli miten ja missä yhteydessä näin on tapahtunut? Onko siis ollut oikeasti tekemässä sanoituksia Mariskan kanssa vai kommentoinut jostain syystä valmiita tekstejä vai mitä? 

En tiedä, mutta todennäköisesti jotain tuon suuntaista. Sarasvuohan sanoi tekevänsä paljon yhteistyötä muusikoiden kanssa. Miksi ei siis myös voisi auttaa tekstien muokkaamisessa?

Tämä koko lause kuulosti jotenkin tosi oudolta. Mariska on upea lauluntekijä ja sanoittaja ja yhtäkkiä joku Sarasvuo tulee kertomaan hänelle mitä ne laulun sanat tarkoittakaan. Kaikkien aikojen mansplaining. Mutta outoa tästä tekee se miten Mariska oli tyytyväinen tuollaiseen toimintaan.

Kyllä ne suuretkin lahjakkuudet voivat tarvita apua kinkkisempien kohtien kanssa. Eikä tekstien lukeminen kuulijan näkökulmasta varmasti koskaan haitaksi ole. Käyttäväthän kirjailijatkin oikolukijoita. Ulkopuolisen tahon tulkinta voi tuoda juuri sen ratkaisevan "valaistumisen", jolla testiin saa loppusilauksen. Mariska olisi harvinaisen tyhmä ja ylimielinen, jos kuvittelisi olevansa niin suuri mestari, ettei koskaan tarvitsisi toisenlaista näkemystä luomistyössään. 

Mutta eikö tuossa Sarasvuo analysoinut valmista ja jo julkaistua biisiä. Ei kai siinä enää mitään oikolukijoita ja loppusilauksia tarvita. Mariskahan sanoi, että Jari avasi ja analysoi hänen tekstiään ja Mariska näki siinä uusia puolia ja ajatteli, mitä oikeastaan tulikaan tehtyä. 

Niin, ja sen näkemyksen avulla kenties saa uutta näkemystä tuleviin teksteihinsä. Ja onhan se tuollaisenaankin arvokasta artistille kuulla, millä kaikilla tavoilla hänen teoksensa voi tulkita. Se tekee työstä merkityksellistä, kun saa siitä palautetta muodossa tai toisessa. Useampikin artisti on sanonut, miten parasta musiikin/tekstien tekemisessä on se, kun saa kuulla, millaisen tulkinnan kuulijat ovat tehneet ja millaista merkitystä kappale on jollekin tuonut. 

Niin, mutta nimenomaan tuon biisin kirjoittamisessa ei ole ollut käsittääkseni mukana. Jos Sarasvuo on ollut jonkin muun biisin tekovaiheessa mukana, luulisi, että olisi mieluummin laulanut sen. Siksi tämä jäi nyt ainakin minulle hieman epäselväksi, että onko Sarasvuo ollut varsinaisessa sanoitustyössäkin mukana vai onko vain kommentoinut olemassaolevia biisejä. Se olisi mielestäni Sarasvuosta mielenkiintoinen fakta, kun ottaa huomioon, että vieraili myös yhdessä Vain Elämää -jaksossa ihan artistina. 

Vierailija
868/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana Knipi.

Vierailija
869/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta nimenomaan tuon biisin kirjoittamisessa ei ole ollut käsittääkseni mukana. Jos Sarasvuo on ollut jonkin muun biisin tekovaiheessa mukana, luulisi, että olisi mieluummin laulanut sen. Siksi tämä jäi nyt ainakin minulle hieman epäselväksi, että onko Sarasvuo ollut varsinaisessa sanoitustyössäkin mukana vai onko vain kommentoinut olemassaolevia biisejä. Se olisi mielestäni Sarasvuosta mielenkiintoinen fakta, kun ottaa huomioon, että vieraili myös yhdessä Vain Elämää -jaksossa ihan artistina. 

Miksi olisi pitänyt valita joku vähemmän merkityksellinen biisi, kun tuo oli Sarasvuolle selkeästi Mariskan tuotannosta se tärkein biisi? Sanottiin ihan selkeästi ohjelmassa, että juuri tämä biisi on erityisen tärkeä Jarille. Sillä, onko hän ollut mukana vai ei, ei ole tässä yhteydessä merkitystä. Sekin saatettiin kertoa, mutta niin tarkkaan en jaksanut kuunnella. Kuuntele sinä, jos jäi vaivaamaan. 

Vierailija
870/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa Saara hyvä. Aivan huikea laulaja.

Saara näytti kuinka lauletaan, hieno esitys.

Vierailija
871/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonna oli röökillä pilannut naamansa.

Vierailija
872/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on taas monta sivua ulkomusiikillista lässytystä tyyliin mariska sitä, sarasvuo tätä.

Vierailija
873/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on taas monta sivua ulkomusiikillista lässytystä tyyliin mariska sitä, sarasvuo tätä.

Eräiden on aina pakko pilata kaikki nämä ketjut. Tähdet tähdet-ketjussa oli hullu Konsta-jankkaaja. Täällä näköjään (ehkä sama tyyppi) hullu Sarasvuo-Mariska-parittaja. 

Vierailija
874/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Michael on ihana persoona <3 Olisi minusta ansainnut enemmän kuin Saara Aallon. Voi Saarakin minun puolestani olla lavalla, mutta kavalkadi muusikkoystäviä pitkän uran varrelta olisi ollut hieno yllätys. Odotin itse eniten Michaelin yllätystä ja hieman petyin.

Vierailija
875/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohjelma on ulkomusiikillinen.

Vierailija
876/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonna Tervomaa näytti ikäistään nuoremmalta, koko olemus ja tyyli oli nuoremman. Erityisesti jotkut taiteilijasielut vain pysyvät nuorekkaina, eivätkä tule tylsiksi konservatiivisiksi keski-ikäisiksi. Olisinpa itse tuon ikäisenä noin nuorekas.

Vierailija
877/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin voisi kuvitella, että näiden kahden maailmat ei kohtaa ollenkaan. Siis Jarin ja Mariskan.

Enemmän nyt näiden maailmat kohtaa kuin Jarin ja Virpin!

Vierailija
878/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illan parasta antia oli hevimiesten esiintyminen Poutan Pekalle. Ei mitään vaivaannuttavaa itkun tuherrusta eikä rakkaushöpinöitä. Jarkko oli tosin odottanut itkua mutta  tulikin naurua...

Jäi vaan epäselväksi kuka oikeastaan oli tuon yllätyksen takana. 

Vierailija
879/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kävi niin, että kiinnostuin salaisesta tulesta, leikin sen kanssa ja lopulta tuli leikki kanssani. Edessä oli antautumisen, tilinteon ja elämäni muuttavan päätöksen hetki."

Tour de Skin jälkeen Jari Sarasvuo kaivoi esiin Virpi Kuitusen yhteystiedot ja pyysi tätä tapaamiseen yhteistyötarjouksen merkeissä.

Ohjemassa kertoi ottaneensa myös Mariskaan yhteyttä yhteistyön merkeissä.

Vierailija
880/1915 |
15.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten täällä tehdään Sarasvuosta lyyrikkogurua. 😂 Oman maineensa avulla päässyt musiikkipiireihin mukaan tekemään jotain ja ihailee muusikoita koska ei ole itse sillä saralla lahjakas ja saa sanoituksista inspiraatiota. Oli analysoinut Mariskalle ihaillen miten oli ymmärtänyt tuon kappaleen ja Mariska oli saanut uuden näkökulman koska Sarasvuo on älykäs ihminen jolla on näkemyksiä. Mariskan kiitollisuus liittyi johonkin muuhun ikävään kokemukseen mitä ei halunnut nimetä TV:ssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi