Miksi käydä paskaduunissa, josta ei jää käteen muuta kuin väsymys ja apatia
Kaikki raha mikä tulee, menee elämiseen. Mitään omaa elämää ei voi rakentaa.
Aina väsynyt, viikonloput menee palautuessa.
Pidemmän päälle terveys menee tässä hommassa.
Tuilla eläessä n. 30e vähemmän rahaa kuukautta kohden
Ei parempaa näköpiirissä
Miksi ihmeessä en jäisi työttömäksi tukien varaan? En enää osaa huijata itsenäni
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
töissä ollessa sinulla on parempi mahdollisuus rakentaa lisätuloja itsellesi (sijoittamalla). Ja työllistyä parempipalkkaisiin hommiinkin on parempi. Jo 30 eurolla kuussa saa jo jonkinverran pääomatuloja niin halutessaan.
Löytyisikö ihan käytännön tason vinkkejä omaisuuden kartuttamiseen olemattomilla pikkutuloilla?
.
Toinen työ kotoa käsin, netti pullollaan vinkkejä sivutulojen hankkimiseksi. Googleta ja ala tekemään.
Ota semmoset hommat mistä ei tarvitse maksaa veroja. Näin parannat yhteiskuntaa ja tienaat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen on elämän tarkoitus, elättää itsensä ja samalla vähän auttaa yhteiskuntaa toimimaan. Paskaduunissa sentään säilyttää itsekunnioituksensa toisin kuin tuilla eläessä. Miksi olet aina väsynyt, syötkö huonosti vai etkö saa nukuttua, onko kunto muuten huono, vai oletko ollut vasta niin vähän aikaa työssä että elimistö ei ole vielä tottunut?
Poika kouluttautui ja töitäkin oli luvassa mutta ei napannut.
Eli vähän aikaan tuilla - oli todella huonossa henkisessä kunnossa. Pääsi sitten paja-toimintaan ja sieltä ohjaaja auttoi pääsemään raksahommiin. Teki niitä vähän aikaa ja nyt sitten kohta valmistuu AMK:sta.
Eli kyllä se tukien varassa oleminen ei ole ok. Hirveä byrokratia joka kk. Syö itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ainakaan kasetti kestäis pidempään maata himassa.
Mulla kestäis. En saa mitään tyydytystä aivottomista duuneista kokopäivätyönä vaikka en niiden tekijää halveksikaan missään nimessä. Teen pakosta tuntityönä jos tuet lopetetaan mutta älkää nyt tulko hurskastelemaan että noiden tekemiseen olisi muuta syytä kuin raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että muilla olisi yhtään sen helpompaa? Jonkun on silti töissä käytävä, tai pian ei enää ole mistä sinulle tukia maksaa, että saisit sen helpomman elämän.
Mene töihin vaan ja lopeta valitus, et ole yksin siinä veneessä.
Ei se noinkaan mene. Kyllä töistä olisi ihan oikeata palkkaakin saatava. Ihanko totta itse painelisit jotain paskahommia samoilla spekseillä kuin aloittaja?
Minä olen jopa "maksanut" töissäkäymisestä "paskahommissa". Eli kävin töissä päivittäin 150 kilometrin päässä kotoa 1600 € kuukausipalkalla. Tästä työstä se ura sitten urkeni parin vuoden kituuttelun jälkeen.
Ei työ aiheuta väsymystä ja apatiaa, vaan antaa voimia!
Työ miehen tiellä pitää. Ihminen on tehty tekemään työtä. Laiskana makaaminen sairastuttaa niin henkisesti kuin fyysisesti.
Rahallinen korvaus siitä työstä on täysin toissijainen juttu. Jotakin pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Ei työ aiheuta väsymystä ja apatiaa, vaan antaa voimia!
Työ miehen tiellä pitää. Ihminen on tehty tekemään työtä. Laiskana makaaminen sairastuttaa niin henkisesti kuin fyysisesti.
Rahallinen korvaus siitä työstä on täysin toissijainen juttu. Jotakin pitää tehdä.
Hyi helkkari mitä Soopaa vaikka provohan tämä oli:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla kestäis. En saa mitään tyydytystä aivottomista duuneista kokopäivätyönä vaikka en niiden tekijää halveksikaan missään nimessä. Teen pakosta tuntityönä jos tuet lopetetaan mutta älkää nyt tulko hurskastelemaan että noiden tekemiseen olisi muuta syytä kuin raha.
EI se haittaisi vaikka tuet lopetttaisiin. Siinä moni lopettaisi veronmaksamisen viimeistään Valtion kommunisteille. Saisivat ite ruveta kerjäämään rahojansa, mitä tarvittee loisimiseensa.
Pressa ja päänisterikin voisivat muuttaa sillan alle, sit kaikki opettajat ja ihmiset syljeskelisivät päälle kun tulee vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun Korona alkaa helpottaa ja rahan holtiton jakaminen loppuu niin kovasti tarvitaan rahaa laskun maksamiseen, takuulla heikentyy tukitasot ja tulee työvelvollisuus. Nyt ei kannata työpaikasta luopua, kovat ajat tulossa ja työtön on aina se kaikkein heikoin kun ajat käyvät koviksi!
Samaa uskottelin itselleni kun olin töissä. Nyt työttömänä ja aaaahhhh.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
töissä ollessa sinulla on parempi mahdollisuus rakentaa lisätuloja itsellesi (sijoittamalla). Ja työllistyä parempipalkkaisiin hommiinkin on parempi. Jo 30 eurolla kuussa saa jo jonkinverran pääomatuloja niin halutessaan.
Löytyisikö ihan käytännön tason vinkkejä omaisuuden kartuttamiseen olemattomilla pikkutuloilla?
Sijoita. Itselläni on Op:n Amerikka indeksi-rahasto, johon laitan kympin kuussa. Se tuottaa eniten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EI se haittaisi vaikka tuet lopetttaisiin. Siinä moni lopettaisi veronmaksamisen viimeistään Valtion kommunisteille. Saisivat ite ruveta kerjäämään rahojansa, mitä tarvittee loisimiseensa.
Pressa ja päänisterikin voisivat muuttaa sillan alle, sit kaikki opettajat ja ihmiset syljeskelisivät päälle kun tulee vastaan.
Miten minusta tuntuu, että elät itse tukien varassa.
Vierailija kirjoitti:
En lähtisi kutsumaan mitään työtä paskaduuniksi. Tiedän henkilön joka on ostanut pas... Duunilla sijoitusasunnon. Kuka tekee elämällään mitä. Itsestä kiinni.
Minä kyllä lähtisin. Kun palkka ja olosuhteet taantuvat, tavallinen työ on juuri sitä.
Sinulla on oikeus jäädä työttömäksi, ei kenenkään ole pakko tehdä työtä, ellei halua . On lottovoitto syntyä suomeen, voit hyvillä mielin lunastaa voittosi vaikka tässä tapauksessa 4 oikein. Kyllä hyvätuloiset käyttää järjestelmää vielä härskimmin hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I
Vierailija kirjoitti:
Sijoita. Itselläni on Op:n Amerikka indeksi-rahasto, johon laitan kympin kuussa. Se tuottaa eniten.
Sijoittaminen on lähes mahdotonta huonotuloisella jos joudut hakemaan toimeentulotukea, pitää myydä ensin osakkeet ja tuhlata muut säästöt , ainoastaan virtuaali rahaan sijoittamalla ei välttämättä jää jälkiä.
arkeatyötämutta kirjoitti:
Jättäydy tuossa tapauksessa pois työelämästä. Yritä kehittää jotain bisnestä vähintäänkin korvaamaan tuo n. 30euroa kk. Itse työmarkkinatuella, halvassa asunnossa kun asumistuki tulee. Sijoitan pörssiin ja yritän alkaa treidaajaksi. niin mulla on pieniä hommia mistä aina tulee jonkin verran ekstraa..mutta sen verran vähän ettei vaikuta tukiin.
Näillä mennään ja alan harrastaa vaikka hyväntekeväisyyttä ettei kukaan louskuleuka voi sanoo että loisin. Mun elämä muutenkin täynnä tekemistä ettei todellakaan voi sanoo loisimiseksi.
Treidaaksi? Älä ala, tai olet kohta sossuasiakkuuden lisäksi myös ulosotossa.
Ei ole ressiä työttömänä kun ei ole velkaa, ei autoa, ei lapsia. Ei siis mitään pakollisia rahareikiä. Eikä tarvii kenellekään rahankäyttöä selitellä kun ei ole toimeentulotuella, päiväraha ei vaadi muuta kuin rastin ruutuun että työtön olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet, että muilla olisi yhtään sen helpompaa? Jonkun on silti töissä käytävä, tai pian ei enää ole mistä sinulle tukia maksaa, että saisit sen helpomman elämän.
Mene töihin vaan ja lopeta valitus, et ole yksin siinä veneessä.
Ei se noinkaan mene. Kyllä töistä olisi ihan oikeata palkkaakin saatava. Ihanko totta itse painelisit jotain paskahommia samoilla spekseillä kuin aloittaja?
Minä olen jopa "maksanut" töissäkäymisestä "paskahommissa". Eli kävin töissä päivittäin 150 kilometrin päässä kotoa 1600 € kuukausipalkalla. Tästä työstä se ura sitten urkeni parin vuoden kituuttelun jälkeen.
Siis yritätkö sanoa että matkustit 2x150km joka päivä? 300km päivässä ja 1500km viikossa pelkkää työajoa?
6500km kuussa?
78 000km työajoa vuodessa 1600e palkan takia?
Nyt taidat kusettaa
Tässä sulle tositarina:
Oon ollu viimeiset 5 vuotta "paskaduunissa" ja siinä sivussa kerryttänyt tuona aikana yli 100ke rahoitusvarallisuutta. On toki vaatinut tinkimistä elintasosta, astumaan epämukavuusalueille ja hieman riskinottoakin, mutta toiset 5 vuotta jos vielä jaksaa samalla tyylillä niin tilanne alkaa olla kohtuu hyvä. Ja kun katsoo palkkalaskelmaa niin pääsee näissäkin hommissa lähes 4ke/kk bruttoon kun vaan osaa ja viitsii. Alempaa oli tietty aloitettava eikä toi ole koko vuoden keskiarvo tai seuraavan kuukauden varma tili mutta vahvasti keskiluokkaan tulojen puolesta kuulun yhtä kaikki. Sijoituksista tulee sitten lisää rahavirtaa.
Saako kotona laiskottelusta eläkettä? Tuilla kotiin jääminen ei oikein, sitten ok jos elää perinnöllä tai lottovoitolla.
Jättäydy tuossa tapauksessa pois työelämästä. Yritä kehittää jotain bisnestä vähintäänkin korvaamaan tuo n. 30euroa kk. Itse työmarkkinatuella, halvassa asunnossa kun asumistuki tulee. Sijoitan pörssiin ja yritän alkaa treidaajaksi. niin mulla on pieniä hommia mistä aina tulee jonkin verran ekstraa..mutta sen verran vähän ettei vaikuta tukiin.
Näillä mennään ja alan harrastaa vaikka hyväntekeväisyyttä ettei kukaan louskuleuka voi sanoo että loisin. Mun elämä muutenkin täynnä tekemistä ettei todellakaan voi sanoo loisimiseksi.