Millainen ihminen harjoittaa buddhalaisuutta Suomessa
Millainen ihminen harjoittaa buddhalaisuutta Suomessa?
Kommentit (51)
Miksi kukaan etsisi vastauksia jos ei tuntisi oloaan epämukavaksi.
Kärsimyksen takia jokainen etsii ja löytää.
Älkää jääkö löytämänne vastauksen vangiksi, sillä se ei ole koko totuus, vaan sen hetken vastaus.
Seuratkaa uskontoanne mutta vain siihen asti kun se antaa vastauksia.
SItten hylätkää se apuvälineenä. Sillä sitä se on vain.
Vaatii rohkeutta seisoa ilman ismiä.
Mutta se askel tulee jokaisen eteen otettavaksi joka on todellinen etsijä.
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään. Kristinusko ainut ja oikea ♥️
Ortodoksinen kristinusko siis. Katolisuus on pilaantunutta ja luterilaisuutta ei luokitella edes uskonnoksi vaan protestanttiseksi harhaoppikultiksi.
Buddhalaisuus sanoo että vuoren huipulla odottavaan valaistumiseen johtaa monta polkua. Kaikki muut sanovat että on vain yksi polku ja se on aina se heidän omansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tunne ketään. Kristinusko ainut ja oikea ♥️
Ortodoksinen kristinusko siis. Katolisuus on pilaantunutta ja luterilaisuutta ei luokitella edes uskonnoksi vaan protestanttiseksi harhaoppikultiksi.
Ei mikään uskonto ole yksi "ainut ja oikea" muuta kuin ihmiselle itselleen. Hyvä, jos saat itse vastauksia ja lohtua kristinuskosta, jollekin muulle se "oikea" saattaa olla vaikkapa buddhalaisuus, islam tai juutalaisuus.
Mä harrastan Buddhaismii aina ku mä meditoin, kyl diggaan kans Jumalast, jeesuksest, allahist.
Minä olen suomalainen ja buddhalainen. Olen itse etsinyt vastauksia kysymyksiin jotka liittyvät siihen miten voi olla todella hyödyksi muille ja samalla onnellinen. Meditaatiosta olen saanut välineitä arjen hankaliin tilanteisiin (siis niihin joita kaikilla meillä on; sairastuminen, läheisten kuolema, kaikenlainen kärsimystä aiheuttava ilmiö). Meditoinnilla olen saanut rentoa läsnäoloa ja en stressaa niin paljon enää.
Olen normaalissa työssä, en käy temppeleissä enkä pidä munkin kaapuja koska buddhalaisuutta voi harjoittaa elämällä normaalisti enkä ole munkki. Tai siis nunna. 😊 Vaan ihan normaalissa parisuhteessa. Tunnen satoja buddhalaisia jotka on suomalaisia.
Tietenkin Buddhalaisuudesta kiinnostuneet ihmiset...tyhmä kysymys.
Buddhalaisuus on uskonnoista lähinnä sitä oikeaa totuutta
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti epävarmoilla ihmisillä on tapana ulkoistaa vastuunsa asioista jonkin uskonnollisen dogmatiikan taakse. Sitä sitten tuodaan esiin tasan päinvastaisella asenteella eli henkistä voimaa uhkuen. No tapansa kullakin, hieman se on koomista seurattavaa uskonnosta riippumatta.
Miten tämä liittyikään keskustelun aiheeseen? Epävarmuus on tietysti inhimillinen ominaisuus ja ihan sama mihin menee, jostain asiasta epävarmoja ihmisiä varmasti tulee vastaan, peilistä ensimmäisenä.
Meditaatio ja Buddhan opetukset kuitenkin tähtää käytännössä lopulta siihen että pystyisi luopumaan haitallisesta tukeutumisesta mielen rakennelmiin ja ymmärtäisi niiden roolin. Helppoahan se ei ole ja aika harva käytännössä tuskin kuljeskelee ympäriinsä kaiken ymmärtäneenä. Alkuinnostuksessa riskinä on jopa nihilismiin turvautuminen.
Vierailija wrote:
Ainoastaan Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.
Mutta myös buddhalaisuus voi tuoda helpotusta tähän hetkeen. Ja se on aina juuri tämä hetki, johon ihminen helpotusta hakee. Ei kukaan syö huomisen nälkäänsä pois. Sitä ei voi tehdä.
Mä uskon että kaikilla uskonnoilla voi päästää hyviin tuloksiin jos niihin suhtautuu oikein ja ne sopii omaan elämään/persoonaan. Niissä on pitkälti kyse samasta ilmiöstä jota ei ole tieteellisesti vielä todistettu. Eli tämä usko joka siirtää vuoria on sama kuin law or attraction -jutut. Kun ollaan oikealla taajuudella niin elämässä alkaa tapahtua "ihmeitä". Siinä ei ole mitään maagista tai jumalaista se on vaan yksi luonnonilmiöistä miten ajattelun kautta vaikutetaan omaan ympäristöön.