Millainen ihminen harjoittaa buddhalaisuutta Suomessa
Millainen ihminen harjoittaa buddhalaisuutta Suomessa?
Kommentit (51)
Ainoastaan Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä.
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on vakavissaan etsimässä vastauksia, on aivan sama seuraako hän buddhalaista tietä vai kristillistä tai jotain muuta.
Jokainen Mestari on puhunut ja opettanut samaa asiaa, eri sanoin eri rituaalein.
Älkää jääkö kiinni sanoihin vaan löytäkää totuus sanojen takaa.
Samaa mieltä. Buddha, Jeesus ja kaikki muut ascended masterit opettavat aivan samoja asioita, polku vaan on eri.
Vierailija kirjoitti:
Jeesus sanoi "Minä on tie, totuus ja elämä."
Käännösvirhe/ymmärrysvirhe yksi monista.
Eurooppalaiset ovat sydämeltään ja sielultaan pakanoita. Miten harhainen ja sivistymätön on ihminen, joka kuvittelee, että aavikolta Eurooppaan väkisin tuotu juutalaisheimojen uskonto olisi se oikea tai alkuperäinen uskonto???
Vierailija kirjoitti:
Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Buddhalaisuus on ainakin rauhanuskonto. Toisin kuin eräs muu uskonto on valerauhanuskonto.
Huono ihminen. Buddhalahkolaiset ovat pahoja.
Oman kokemuksen mukaan monenlaiset ihmiset. Koska buddhalaisuus ei ole Suomessa kantasuomalaisille tavanomaisin vaihtoehto ja vaatii hieman rohkeutta niin monet ovat ratkaisukeskeisiä, sellaisia että on omatoimisesti etsinyt ratkaisua omaa mieltä painaviin kysymyksiin.
Se että yrittää olla läsnä ei ole kovin dramaattista eikä lue otsassa. Se ei siis välttämättä tule vuosienkaan kuluessa esiin jos ei erikseen tule puheeksi eikä välttämättä sittenkään.
Sisustuksesta tykkäävällä saattaa olla enemmän teemasisustusta kun buddhalaiseksi itsensä mieltävällä. Kuvista ja esineistä on apua ajattelun suuntaamisessa ja harmonian luomisessa ympärille mutta se ei ole välttämätöntä eikä läsnäolo ei vaadi tunnusmerkkejä.
Jos vieraista ihmisistä pitäisi päätellä keiden käytöksessä näkyy vaikutteita buddhalaisuudesta niin tunnistaisin jos tunnistaisin sen tietynlaisesta pyrkimyksestä rakentavaan käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
Juurikin niin. "Minä on tie, totuus ja elämä."
Meditaation kautta saa yhteyden jumalaisuuteen.
Muutkin Mestarit kertovat samaa, ei tietenkään samoilla sanoilla.
Henkisesti epävarmoilla ihmisillä on tapana ulkoistaa vastuunsa asioista jonkin uskonnollisen dogmatiikan taakse. Sitä sitten tuodaan esiin tasan päinvastaisella asenteella eli henkistä voimaa uhkuen. No tapansa kullakin, hieman se on koomista seurattavaa uskonnosta riippumatta.
Kirkoissa sokeat taluttavat sokeita.
Thaimaalaiset Laosilaiset Kiinalaiset osa Intialaisista ,ne vie ruokaa patsaalle lepyttää demoneja niillä on henkien taloja manalan vartijoita ja Nirvana . Jeesus on oikea . Hyvää joulua . ( Ihmisissä on eri henkiä vaikka muuten olisi tavallisia ,myös noidissa woodoo kabbala ).
Keltainen kundaliini . Punainen lohikäärme Kiinan keltainen meri . Egyptin vihreä käärmehenki jne. On erilaisia henkiä myös Black spirith musta henki . Demonit . Saataiset henget kuten Raamatussa oli että juutalaiset lankesi .....osa on Egyptissä.
Vierailija kirjoitti:
Henkisesti epävarmoilla ihmisillä on tapana ulkoistaa vastuunsa asioista jonkin uskonnollisen dogmatiikan taakse. Sitä sitten tuodaan esiin tasan päinvastaisella asenteella eli henkistä voimaa uhkuen. No tapansa kullakin, hieman se on koomista seurattavaa uskonnosta riippumatta.
Plaseboefekti on tieteellisesti todistettu fakta, näin se vaan mielikuvitus ja mielikuvitusolennot vaikuttavat kaikkien elämään, jopa sinun :)
Sellainen, jota kiinnostaa itsensä kehittäminen ja uskonto, jossa ei tarvitse uskoa jumaliin. Kristinusko on melko synkkä uskonto ja siinä on negatiivinen ihmiskuva. Ihminen on syntinen ja tarvitsee Jumalan armoa pelastuakseen kun taas buddhalaisuuden mukaan ihmiset ovat perimmältään hyviä ja ratkaisut omissa käsissä.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen, jota kiinnostaa itsensä kehittäminen ja uskonto, jossa ei tarvitse uskoa jumaliin. Kristinusko on melko synkkä uskonto ja siinä on negatiivinen ihmiskuva. Ihminen on syntinen ja tarvitsee Jumalan armoa pelastuakseen kun taas buddhalaisuuden mukaan ihmiset ovat perimmältään hyviä ja ratkaisut omissa käsissä.
Toisaalta buddhalaiset sanovat että elämä on kärsimystä ja ainoa tapa vapautua tästä on päästä irti jälleensyntymisen syklistä.
Eiköhän jokaisella ole oikeus uskoa mihin haluaa tai olla kokonaan uskomatta, ei se ole mitään erilaisuudentavoittelua.