Vanhoja, epämuodikkaita laitteita, joita säännöllisesti vielä käytät?
Käytän iPodia viikottain radion, äänikirjojen ja musiikin kuunteluun, kännykkää keveämpi kulkiessa.
Kommentit (51)
Mulla on toissa mp3-soittijmet olisko 512 Mb pari kpl. Säästyy puhelimen akku. Kyllä siihen vähän mahtuu ja kun kyllästyn, vaihdan musat.
iPod autossa. Vanha auto, jossa surkea CD-soitin, joten aikanaan asennettin piuhat ja liittime. Enää ei viitsi nähdä vaivaa, että saisi kännyn siihen kiinni, joten tolla iPodilla mennään.
Putkiratio, seinäpuhelin, separaattori, veivattava lihamylly, rännäri (kahvipapujen paisto), pyykkilauta, keritsimet, kolakärryt.
Minulla on Walkmanin korvalappustereot, mini-disc- ja lp-soitin ja ostin itselleni joululahjaksi uuden tallentavan digi-boxin, vaikkei sitä enää edes meinannut löytyä mistään. No, on minulla vielä mummovainaan putkiradiokin.
Lämpörullilla edelleen paras kampaus samalla kun aikaa voi käyttää muuhun puuhasteluun.
Kannettava cd-soitin oli käytössä joitain viikkoja sitten, koska autoradio ei toimi. Sonyn discman toimi moitteetta, kun hain sen kylmästä ulkovarastosta ja laitoin uudet paristot.
Vierailija kirjoitti:
DDR-valmisteinen vohvelirauta.
Mä just viime keväänä päätin haikeasti suhteeni LÄNSIsaksalaiseen vohvelirautaan. Mut no can do :(
Mankeli. Pyykinkuivausteline. Poljettava ompelukone.
1970-luvulla ostettu taskulaskin.
Kelloradio.
(onko pyykinkuivausteline laite??)
Kuulostaa oudolta, mutta vähän innostuin tuosta uudesta Samsung Flip -luurista. En koskaan kerennyt käyttää taitettavaa puhelinta aikoinaan, vaikka tuntui kätevältä. Huojennuttavaa on ollut myös löytää ulkoiset DVD-soittimet, joita saa kytkettyä uudempiin koneisiin.
-Ap
Pokkarikamera toissavuoskymmeneltä. Aika edullinen oli, ei mikään järkkäri.
Assburger kirjoitti:
Keski- lyhyt- ja pitkäaaltoradio.
Ei nyt päivittäin, mutta välillä kuuntelen mm. BBC:n uutisia ja Iranin propagandaa.
Ymmärrätkö irania?
Vierailija kirjoitti:
Mp3-soitin. Ihanaa kuljettaa mukana, koska kevyt ja pienikokoinen.
Singer-ompelukone 1910-luvulta. Toimii edelleen kuin uusi.
Upo-merkin pulsaattori on 1960-luvulta ja sillä pesen miehen pikiset työvaatteet.
Minulla on mummon vanha puinen matonkutomakone. Valitettavasti en osaa käyttää sitä, enkä tunne ketään muutakaan joka voisi opettaa.
Laitteen nimi on kangaspuut.
En ole tullut koskaan ajatelleeksi, että sähkövatkain, vohvelirauta tai leivänpaahdin olisivat epämuodikkaita. Kuvittelisin, että niissä on suunnilleen samat toiminnotkin olleet jo muutama vuosikymmen sitten?
Ei mene kategoriaan laitteet, mutta vanhanaikainen tavara kuitenkin käytössä - kuumavesipullo.
Ymmärrätkö persiaa, vai onko niillä propagandaa muillakin kielillä?
Tuossa joku kertoi 80-luvun sähkövatkaimestaan. Mulla on 70-luvun sähkövatkain. Se on vanhempieni kihlalahja. En tiedä tarkkaa vuotta, jona he menivät kihloihin, mutta tyyliin -75. Pitäisi viedä se korjattavaksi, koska se toimii enää vain kolmosvaihteella.