Vanhoja, epämuodikkaita laitteita, joita säännöllisesti vielä käytät?
Käytän iPodia viikottain radion, äänikirjojen ja musiikin kuunteluun, kännykkää keveämpi kulkiessa.
Kommentit (51)
Leipäkonetta tulee käytettyä edelleen säännöllisesti.
Sony mp3 soitin, jotain 9v vanha ja hyvin toimii.
Saisipa käyttää vielä vanhanaikaista kännykkää, mutta ostin pari kuukautta sitten älykännnykän.
Keski- lyhyt- ja pitkäaaltoradio.
Ei nyt päivittäin, mutta välillä kuuntelen mm. BBC:n uutisia ja Iranin propagandaa.
CD-soitin, joka on ollut käytössä 23 vuotta.
Kengänkuivaimet, ddr-valmisteiset. Töpseli vaan seinään ja kyllä kuivuu, niiden vastukset tuskin täyttäisivät eu-standardeja 🤣 Toinen on veitsenterotin, jonka anoppi lainasi työpaikaltaan 70-luvulla. Rikos vanhentunut, niin voi maailmallekin kertoa
Minulla on vinyylilevari, CD-soitin, 10 vuotta vanha tietokone ja leipäkone säännöllisessä käytössä.
Epäsäännöllisin välein tulee käytettyä C-kasettisoitinta ja bluray-soitinta.
Vatkain ja sauvasekoitin samassa, taattua DDR-laatua joululta 1981. Toimii vallan mainiosti, tälllä tehtiin taas joululeipomukset.
Singer-ompelukone v. 1970, toimii hyvin, tosin rajatut toiminnot (ei esim. napinläpiä, mutta sentään siksak löytyy eli riittää minun tekemisiini).
Matkaradio 1960-luvulta, täysin toimiva.
Matkalevysoitin 1950-luvulta, mainio! :) Hieno, tummanharmaa kotelo, jonka kannessa kaiutin. Toimii isoilla paristoilla ja edelleen hyvässä kunnossa.
Kirjoituskone Imperial 1920-luvulta, bakeliittinen lankapuhelin - molemmat toimivat, kirjoituskoneeseen löytyy jopa värinauhaa! :D
Käyttökelpoisuus ratkaisee. Se onko laite epämuodikas vai ei on mulle täysin samantekevää. Toimivaa laitetta en vaihda uuteen.
Mp3-soitin. Ihanaa kuljettaa mukana, koska kevyt ja pienikokoinen.
Singer-ompelukone 1910-luvulta. Toimii edelleen kuin uusi.
Upo-merkin pulsaattori on 1960-luvulta ja sillä pesen miehen pikiset työvaatteet.
Minulla on mummon vanha puinen matonkutomakone. Valitettavasti en osaa käyttää sitä, enkä tunne ketään muutakaan joka voisi opettaa.
Kattila vedenkeittämiseen, nykyään on vedenkeitin.
Valurautapannu, mutteripannu, römertopf.
Kynä ja paperi kirjoittamiseen. Paperikalenteri.
Kirje ja postimerkki. Olen kirjeenvaihdossa ystävän kanssa.
Sähkövatkaimeni on valmistettu Tsekkoslovakiassa.
Eilen kaivelin esille vatkaimeni ja ällistyin miten liikuttavan vanhanaikainen se on. Muistini mukaan "ihan uusi". Krups suoraan 80-luvulta :D