Joko olette ”kyllästyneet jouluruokaan” että huomenna viimeistään pitää taas saada pizzaa?
Meillä tehiin peruna/porkkana/lanttu/bataatti/punajuurilaatikoita yhteensä kaikkia 15 litraa. Viimeiset syödään hyvällä ruokahalulla loppiaisen aikoihin.
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut i-di-oo-tit kirjoittavat vauvasivulla pitsaa
Kielitoimiston sanakirja sallii molemmat muodot.
Huomenna tulee taas ruokavieraita. Ensi yöksi laitan uuden perunalaatikon imeltymään ja pöytä on huomenna täydellinen jouluruokapöytä. Sen jälkeen kinkku on todennäköissti syöty, samoin suurin osa laatikoista ja viimeistään parin päivän päästä ruokalistallamme on jotain muuta kuin jouluruokia:)
Aika aikaansa kutakin.
En yleensäkään syö mitään ruokaa montaa päivää peräkkäin, en myöskään jouluruokaa. En kyllä kaipaa mitään pizzaakaan. Ihan tavallista ruokaa osaan ja voin ja jaksan tehdä joulupyhinäkin.
Tänään syödään laatikoiden tähteet, loput fisut, kinkkua, nakkeja, salaatteja joutuu uusimaan, rosollin jämä loppuu tänään myös. Huomenna jo uudet sörsselit, mutta ei pizzaa.
Olemme kyllästyneet jouluruokaan, mutta huomenna menemme sukuloimaan ja siellä on jouluruokaa.
Ei kyllästytä jouluruoka, nythän on vasta joulupäivä. Ja vaikka kyllästyttäisi, pizzaa ei tilattaisi.
Syödään vielä huominen jouluruokia ja sitten jotain kevyttä arkiruokaa esim jauhelihakeittoa, pizzaa tai muuta noutoruokaa syönyt viimeksi varmaan viitisen vuotta sitten, ei maistu enää suolaiset ja rasvaiset kaloripommit.
No ei ihan vielä. Mä en yleensä aattona pysty oikeen nauttimaan jouluruoasta, kun olen koko päivän huhkinut hiki päässä pötyä pöytään. Joulupäivänä vasta osaan pysähtyä nauttimaan ruoasta ja joulutunnelmasta. Älytöntä kai, mutta mä rakastan joulua ja tapaan hössöttää vähän liikaakin.
Ostin vasta tänään jouluruokaa kun kaikki oli alennuksessa Prismassa.
Ei.
Eikö siihen alituiseen ja ympärivuotiseen pitsan syöntiin ennemmin kyllästy?
Meillä jouluruokia syödään vain kaksi päivää eli aattona ja joulupäivänä. Huomenna syödään juhlavasti kyllä, mutta ei jouluruokia.
Joo, meillä jouluruoka alkaa jo loppua. Onneksi, on hyvää ehkä yhden päivän vuodessa. Mutta entä sitten? Ap kuulostaa jotenkin ylimieliseltä ja ivalliselta.
Jotkut i-di-oo-tit kirjoittavat vauvasivulla pitsaa