Mies haluu aina mökille!!!
Asumme omakotitalossa ja meillä on kesämökki. Mies haluaa aina mökille kun on vapaita. Itse haluaisin työviikon jälkeen rentoutua ja tehdä kotitöitä rauhassa ja olla lasten kanssa. Se kaikki pakkaaminen ahistaa ja mökillä taas omat työt. En jaksaisi aina lähteä, olisi kiva kotona touhuta. Vanhemmill ihana maatila, haluaisin sielläkin käydä kesällä lasten kanssa, rakastan niitä maisemia. Olenko hankala kun en jaksaisi lähteä mökille aina? Onhan sielä hyvä sauna ja omia etuja tietysti.
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:07"]Totta helvetissä siellä vietetään aikaa jos sellainen on kerran hankittu!
Jos ei enää miellytä, mökki myyntiin ja mies ostakoon urheiluauton.
[/quote] En ole itse hommanut, on miehen ja sen äitin.
Mielestäni kenenkään ole pakko mökillä olla. Tiedän tasan tuon pakkaamisrallin ja pyykkirumban ennen ja jälkeen....yleensä vielä kaikki käytännön vastuu jää naiselle ja mies toki sitten vaan rentoutuu. En lähtisi. Onko mahdoton ajatus, että mies välillä menisi ihan omin neuvoin, kai aikuinen ihminen pärjää...?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:07"]
Totta helvetissä siellä vietetään aikaa jos sellainen on kerran hankittu!
[/quote]
Mistä ihmeestä sä päättelet, että mies haluaisi urheiluauton, kun pitää mökkeilystä. Urheiluautot on teinipoikien ja sille asteelle jääneiden juttu. Mökkeily (siis muu kuin kaveriporukan kanssa viikonloppuna perseiden vetäminen), taas aikuiseksi kasvaneiden ihmisten touhua.
Tästä syystä me emme hanki mökkiä, vaikka asutaan kerrostalossa. Haluamme tehdä muutakin, eli käydä Lapissa, lapsuudenkodeissamme, saaristossa yms. Jos olisi mökki, olisi paineita olla kesällä siellä melkein aina. Yksi ihminen valitteli, ettei pääse sukulaisnuoren yo-juhliinkaan kun pitää mennä mökille.
Tarviiko koko perheen mennä? Mun mies ei tykkää mökkeilystä, niinpä mökillä olen yleensä lasten kanssa kolmisin ja mies jää kotiin.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:10"]Mielestäni kenenkään ole pakko mökillä olla. Tiedän tasan tuon pakkaamisrallin ja pyykkirumban ennen ja jälkeen....yleensä vielä kaikki käytännön vastuu jää naiselle ja mies toki sitten vaan rentoutuu. En lähtisi. Onko mahdoton ajatus, että mies välillä menisi ihan omin neuvoin, kai aikuinen ihminen pärjää...?
[/quote] Mies kalastelee ja lämmittää saunaa ja ruokia tekee myös. Mut molemmille piisaa siel töitä. Omakotitalossa muutenkin työtä ni ehkä siksi ei jaksa lähtea aina.
Mieskö teillä määrää missä koko perhe aina viikonloput ja lomat viettää?
Jos sinä ja lapset haluatte tehdä muutakin ja mies ei halua niin sitten mies menee sinne mökille yksin ja muu perhe on kotona tai vaikka mummolassa välillä.
Jos lapsetkin haluaa sinne mökille niin sitten menevät isän kanssa ja sinä ap jäät kotiin.
Ei koko perheen tarvitse aina olla yhdessä ja samassa paikassa. Et ole hankala jos haluat olla välillä kotonakin ja jos se mies sinne mökille menee yksin tai lasten kanssa niin anna sen hoitaa pakkaamiset ym mökkirumba niin voipi miehelle selvitä miksi et sinne mökille aina halua.
Mies rentoutuu mökillä ja puuhaa omia ja nainen hoitaa lapset ja kahden talouden...mökin ja kodin...tylsät hommat kuten siivoukset ja ruuan laiton ym ym.
Menkööt mies yksinään tai lasten kanssa.tai pyytäkööt jotain kaveriaan...mitäs tuosta ottamaan stressiä..?
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:13"]
Urheiluautot on teinipoikien ja sille asteelle jääneiden juttu.
[/quote]
Höpö höpö. Aito urheiluauto (ferrari/ lamborghini jne.) on aika monenkin aikuisen juttu, niihin ei ole vain varaa juuri kellään varsinkaan millään teinipojilla. Sinun "urheiluautot" tarkoittaa ilmeisesti toyota corollaa josta on pakoputkesta otettu äänenvaimentimet pois.
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:27"]
[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:13"]
Urheiluautot on teinipoikien ja sille asteelle jääneiden juttu.
[/quote]
Höpö höpö. Aito urheiluauto (ferrari/ lamborghini jne.) on aika monenkin aikuisen juttu, niihin ei ole vain varaa juuri kellään varsinkaan millään teinipojilla. Sinun "urheiluautot" tarkoittaa ilmeisesti toyota corollaa josta on pakoputkesta otettu äänenvaimentimet pois.
[/quote]
Urheiluauto on vähän kuin playboy-tyttö: jokainen mies haluaa sellaisen, mutta harvalla on varaa.
Miksi sinun pitää sinne mennä? Tarvitseeko mies siellä sinua johonkin vai onko kyse vain periaatteesta, että "koko perhe mennään"? Meillä mies on haaveillut niin mökistä kuin purjeveneestäkin. Olen sanonut, että saa hankkia ihan mun puolesta vaikka molemmat, mutta mökille en lähde ja purjeveneellekin vain harvoin - ne ovat hänen haaveensa, ei minun. Lapset saavat sitten itse päättä tarvitessa mitä tekevät, mutta heilläkin on vaihtoehdot.
Tuota. Eihän sinne aina ole pakko mennä. Mies voi myös mennä yksin tai lasten kanssa ja sinä jäät kotiin. Tämä varmaan olisi parempi, jos sillä tavalla sitten olisit tyytyväisempi silloin kun sinne lähdet.
itse tykkään olla mökillä, mutta meillä ei ole mitään pakkaamisrumbaa, ja mökki on suunniteltu sellaiseksi, ettei siellä ole pakko tehdä töitä. Mökillä on tarpeellinen tavara, eikä mukaan tarvi pakata kuin parit vaihtoalusvaatteet ja jotain lukemista. Kaupassa voi käydä matkalla ja ne "työt" voi hyvin jättää tekemättä. Sen takia siellä on varsin rentoa puuhastella, mitä nyt sit huvittaa, tai vain istudkella lukemassa.a ehkä tidänkin kannattaidi pyrkiä tämmöiseen järjestelyyn?
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni kenenkään ole pakko mökillä olla. Tiedän tasan tuon pakkaamisrallin ja pyykkirumban ennen ja jälkeen....yleensä vielä kaikki käytännön vastuu jää naiselle ja mies toki sitten vaan rentoutuu. En lähtisi. Onko mahdoton ajatus, että mies välillä menisi ihan omin neuvoin, kai aikuinen ihminen pärjää...?
Pyykkirumba, miksi tanssit sitä?
Totta helvetissä siellä vietetään aikaa jos sellainen on kerran hankittu!