Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

päänsärkyä/migreeniä 5 päivää

Vierailija
25.05.2014 |

Tässä 5 päivää hirveetä päänsärkyä johon sisältyy oksentelua ja näköhäiriöitä se pyörtymisen tunnetta. Nyt alkanut tässä aamulla tuntua päässä sellaista paineen tunnetta. Olen kotona ottanut kaikki särkylääkkeet mitä olen voinnut migreenilääkkeitä myöten eikä mene ohi. Eilen kävin päivystyksessä sain toiset migreenilääkkeet ja kolme kipulääke piikkiä sitten kotia seuraamaan. Lääkäri sano että jos ei mene ohi huomiseen (tänään) mennessä takasin päivystykseen. Olen menossa tänäån kyllä takasin kun ei tämä ole helpottanut.

Mutta niin. Mitä tämä voisi olla, samanlaista jollakin muulla? Mitä tutkimuksia tehtäisi? Onkohan pakko sairaalaan jäädä yöksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko asentohuimausta? Tädilläni oli sitä aikoinaan ja oli aivan vuoteenomana kun se iski päälle. Oikeastaan mikään muu ei auttanut kuin lepo.

Vierailija
2/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystykseen takas. Luulavasti ottavat sisään. Lujltavasti on silti migreeniä, kokeilevat varmaan mm kortisonia suonensiäisesti. Tsemppiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmonen vielä jatkaa, ainakin kuvaavat pään.

Vierailija
4/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, sillä erotuksella että migreenilääke vie kivun pois n. Puoleksi vuorokaudeksi. Lohen synnyttänyt alle 2 vk sitten, eli pieni vauva isompien lasten lisäksi hoidettavana. Synnärin päivystykseen kun soittelin noista lääkkeistä, joita imetyksen aikana voin ottaa, kertoivat, että nyt on ollut poikkeuksellisen paljon poikkeuksellisen rajuja migreenikohtauksia. Liittyisiköhän näihin helteisiin... Pikaista paranemista sulle!

Vierailija
5/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli niin että jännitysniska iski migreenin päälle joka päivä. Olin sairaalassakin yhden vuoden aikana 4 viikkoa.

Pää kuvattiin 2 krt pienimpiä laskimoja ja valtimoita myöten.Mitään kasvaimia tai aivoverenvuotoja ei löytynyt. Mulla on siis jo 6- vuotiaasta asti ollut migreenejä, mutta sinä vuonna homma riistäytyi käsistä.

No diagnoosi oli.migreeni ja tension neck.

Hoitona migreenin estolääkitys, kohtauslääkkeinä imigran ja tramal ja iltaisin sirdalud. Hierontaa suositeltiin.

Nyt 10 vuoden jälkeen pärjään jotenkuten. Kerta tai kaksi krt vuodessa joudun sairaalaan piikille, muuten kotona.

Muista säännöllisyys elämässäsi.

Hyvät unet, paljon vettä ja tasainen ateriarytmi. Kannattaa myös valita sellainen harrastus jossa niska/hartiat saavat liikuntaa.

Tsemppiä! Kyllä Se joskus hellittää!

Vierailija
6/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ennen iski stressin loputtua ensin niska-hartisärky, joka säteili tietysti päähänkin. Sitä kesti useita päiviä, loman alussa joskus viikonkin. Aamupäivisin kykenin tekemään kotihommia, mutta jo puolilta päivin olin taas valmis vaaka-asentoon. Kunnes sitten lopulta yhtenä aamuna tutut oireet: kiristelyä niskassa. Migreeni tulossa siis. Niin hullulta kuin se kuulostaakin, niin tunsin suurta helpotusta, nyt tiesin, että huomiseen mennessä ruljanssi olisi taas kerran kärsitty. Eihän se migreeni toki ihanaa herkkua ollut, mutta kun tiesi, että kohta helpottaa, niin sen kärsi ihan mielellään.

Olen aina pyrkinyt karttamaan lääkkeitä niin pitkään kuin mahdollista, ja jos olen joutunut niihin turvautumaan, niin olen käyttänyt mahdollisimman pieniä annoksia. AP, kerroit käyttäneesi runsaasti lääkkeitä kivun helpottamiseksi. Nyt on kyllä tainnut käydä niin, että olet käyttänyt liikaa lääkkeitä, mistä seurauksena on entistä pahempi päänsärky. Oletko koskaan kuullut lääkepäänsärystä?

Minulla niska-hartiasärky jäi jumppasalin lattialle. Migreenikin alkoi helpottaa, kun ikää tuli lisää ja maltoin alkaa elää hyvin rauhallista ja säännöllistä elämää sekä karttaa sellaisia tuotteita, jotka usein laukaisivat migreenin, mm. punaviiniä, olutta, suolapähkinöitä, kirkkaita valoja. Nyt migreeni on enää lievää silmämigreeniä eli valoilmiöt eivät ole kadonneet, mutta päänsärkyä ei yleensä tule, mitä nyt vähän pöhkö turta olo.

Vierailija
7/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeniin kyllä pitää ottaa kerralla mahdollisimman suuri annos heti kun tuntee että se on tulossa. Itsellä 1330 mg Panadolia ja 550 mg Miranaxia. Äitini ottaa migreeniin just jonku 500 mg Panadolin vasta sitten kun on särkenyt tuntikausia ja ihmettelee kun ei auta...

Vierailija
8/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla auttaa kun otan diapamia 5mg 3x päivässä.

Vierailija
9/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi yhdistelmä lääkitys suurella annoksella yleensä auttaa minulla eli ibuprofeenia ja asetyyliä.

Vierailija
10/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile 1g parasetamol ja 600mg ibuprofein. Eli Kauppanimillä Panadol ja vaikka Burana. Jos kyseiset lääkkeet sopii sulle.

Vierailija
11/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muita oireita, puutumista, pistelyä tai tunnottomuutta?

Vierailija
12/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pää varmaan ap kuvataan magneetilla jos ei ole vielä tehty. Saat myös ehkä estolääkityksen migreeniin. Kunhan kohtaus on lauennut. Oletko kokeillut akupunktiota? Joillekin se auttaa, toisille ei yhtään.Se joka suositteli pieniä lääkeanniksia niin älä hyvä ihminen usko. Migreeniin nimenomaan iso annos kerralla jos päädyt ottamaan. Jos monta päivää (yli 5-7) ottaa tulehduskipulääkkeitä niin se saattaa aiheuttaa lääkepäänsärkyä, eli kerralla iso annos eikä mitään lastenannoksia.

lapsellani on vaikea migreeni ja hänellä migreeni menee myös mahaan eli mikään ei toimi suun kautta annettuna, supot nyt on mitä on ja sumutetriptaaneista ei ole ollut apua. Beetasalpaaja estolääkityksenä jotenkin toimii mutta on kyllä kurja sairaus. Tsemppiä! 

Vierailija
13/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on olemassa estolääkitys eikä ole auttanut. Panadolia 3x ottanut 1g ja buranaa 3x 400mg, glotam 3x 200mg sit sen estolääkityksen kaksi kertaa. Sain eilen myös päivystyksessä 3 kipulääke piikkiä. Ei helpota. Toinen käsi vähän puutunut ja paineen tunne päässä. Ennen yhtä en pääse lähtemään kun koira pääsee hoitoon vasta sitten.

Äitini ja mummoni on kuollut aivoverenvuotoon ensiksi heillä oli infrakti.

Vierailija
14/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet ottanut helteet huomioon?

Oletko seurannut käytkö pissalla miten usein? Kai sinun ruokavaliosi sisältää myös suolaa?

Sinä hikoilet nyt helteellä paljon, kroppa kuluttaa paljon. Pysytkö välillä viileässä lepäämässä? Entä tankkaatko normaalia enempi nestettä?

Migreenilääkkeet ei tehoa normaaliin särkyyn ja päinvastoin tavallinen särkylääke ei auta migreeniin. Itse aloittaisin ihan sillä että tankkaisin kunnolla nesteitä ja suolaista ruokaa, muutenkin ruokaan voisi koittaa lisätä nestettä: eli perunan sijasta syö muusia -> sisältää nestettä ja keittoja.

Riittävästi lepoa ja varjoa. Kotia voi viilentää vaikkapa kuivattamalla pyykkiä narulla olkkarissa, hommaa tuuletin etc.

Pahimmillaan nestehukka ja suolanepätasapaino tekee tajuttomuuden ja päädyt oikeasti osastolle.

Vierailija
15/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 11:41"]Mulla on olemassa estolääkitys eikä ole auttanut. Panadolia 3x ottanut 1g ja buranaa 3x 400mg, glotam 3x 200mg sit sen estolääkityksen kaksi kertaa. Sain eilen myös päivystyksessä 3 kipulääke piikkiä. Ei helpota. Toinen käsi vähän puutunut ja paineen tunne päässä. Ennen yhtä en pääse lähtemään kun koira pääsee hoitoon vasta sitten.

Äitini ja mummoni on kuollut aivoverenvuotoon ensiksi heillä oli infrakti.

[/quote]

Nyt ap sinne päivystykseen. Pyydät koiravahtia hakemaan sieltä avaimen. Menet nyt heti vaan. Tsemppiä!

Vierailija
16/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni harvoin kestää yli 3 vrk, joten tuskin se kyseessä on ainakaan ainoana diagnoosina.

Ensimmäinen kysymys on, että missä lukemissa verenpaineesi on? Nuo oireesi (päänsärky, näköhäiriöt, pahoinvointi, paineen tunne) sopisivat myös huippukorkeaan verenpaineeseen (hypertensiivinen kriisi). Ihan ehdottomasti sun nyt pitää tietää verenpainelukema, ja se on perustutkimus pahassa päänsärkykohtauksessa. Mitattiinko verenpaine lääkärissä?

Neurologinen tila sulta tulisi myös tutkia, ja jos on mitään epäilyä aivoverenvuodosta niin sitten tehdään pään magneettikuvaus.

Jos migreenikohtauslääkkeistä (triptaanit) ei ole oloosi vaikutusta, niitä ei missään nimessä kannata jatkaa. Niiden käyttö on myös kiellettyä, jos verenpaine huitelee korkealla. Mitä lääkkeitä olet saanut?

Vierailija
17/17 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee aina paha ja pitkäkestoinen migreeni alkukesästä, kun ilmanpaineet vaihtelevat nopeasti ja välillä on tosi kuuma. Muutenkin ukonilmalla on aina kauhea päänsärky. Talvi on minulle ihanaa aikaa.