Tarpeettomat lahjat
Harmittaa, kun noihin on lahjan antaja laittanut rahaa enkä tykkää niistä :( Pitäisi olla kiitollinen, mutta en vaan osaa.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Voiteet joita en voi ihotyyppini ja allergian vuoksi käyttää. Olen allerginen ainesosille joita sisältävät, ja jos laittaisin niin naamani muuttuu tulipunaiseksi ja ihoa polttaa ja kirvelee ihan kamalasti. Aiempina jouluina samalta lahjanantajalta hienot kasvonaamiot sun muut, mutta käyttämättä jäi samasta syystä.
Mä vien kaiken avaamattoman, lahjaksi saadun kosmetiikan töihin. Häviää nopeasti kahvihuoneen pöydältä.
Vierailija kirjoitti:
kiittämättömät paskat voi aina antaa paskalahjansa hyväntekeväisyyteen. ei tarvitse itkeä ja leikkiä marttyyria
Näin ollaan tehty, varsinkin kun veljeni vaimo on sellainen tusinalahjan ostaja, ei mieti yhtään mitä antaa kunhan lahjoja vaan on paljon. Olen lahjoittanut krääsät kirpputoriin, en vaivaudu edes itse myymään. Jos joku ilahtuu minulle turhista ja tarpeettomista tavaroista niin olen tyytyväinen.
viekää ne ylimääräiset tavarat vaikka vanhainkotiin vanhuksille. eivät ulise kuten pilalla olevat pullamössöt nykynaiset
Vierailija kirjoitti:
viekää ne ylimääräiset tavarat vaikka vanhainkotiin vanhuksille. eivät ulise kuten pilalla olevat pullamössöt nykynaiset
Voin lahjoittaa ne turhat krääsät sulle kun noin pahalla päällä olet. Jäitkö ilman lajhoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin lahjoittaa ne turhat krääsät sulle kun noin pahalla päällä olet. Jäitkö ilman lajhoja?
jos sun ainoa ongelma maailmassa on pörrösukat tai naamarasva, niin onnea vaan.
hävettää millaisia nykynaiset on. ihan oikeasti
Minä pistän aina kirppislaatikkoon suoraa mitä ei käytetä ja myyn pois kun otan pöydän. Nytkin sain erillaisia hajustettuja käsirasvoja ja lapset sai pieniä vaatteita niin sinne vaan..ja vaatteissa ei ole kyse mistään kalliista mitkä toki vaihtaisin sopiviin vaan eräs sukulsinen kaivelee alelaareja ja ostaa mitä sattuu..on kyllä sanottu oikeet koot, mutta en tiiä miksi ei välitä..esim reilu 120cm sai nyt 110cm vaatetta
Sain lahjaksi asian, josta ollaan lahjanantajan kanssa juteltu muutamia kertoja, ja josta olen joka kerralla maininnut että en pidä... Kyseessä ei ole mikään huumorilahja eikä ilkeän ihmisen temppu, pistää vähän huolestuttamaan että mikä homma tämä nyt on. Mietytyttää onko esim. alkavaa muistisairautta.
Vierailija kirjoitti:
Mä vien kaiken avaamattoman, lahjaksi saadun kosmetiikan töihin. Häviää nopeasti kahvihuoneen pöydältä.
Hyvä vinkki tuokin. Itse olen myynyt nuo sopimattomat naamiot jne. pois fb-kirppiksellä, avaamattomina. Työpaikalle kun ei äitiyslomalaisella ole asiaa hetkeen. Näin teen taas joulun jälkeen noille mitä en voi käyttää..
Vierailija kirjoitti:
jos sun ainoa ongelma maailmassa on pörrösukat tai naamarasva, niin onnea vaan.
hävettää millaisia nykynaiset on. ihan oikeasti
Ketjun aihe on tarpeettomat lahjat. Mene muualle itkemään ketjua pilaamasta
Sain L-kokoisen vaatteen värissä, jota en koskaan käytä - olen kokoa xs. Selitys koolle oli se, että ei ollut kuin tuo yksi jäljellä. Pakko siis oli jostain tuntemattomasta syystä kuitenkin ostaa. Ja antaa lahjaksi.
Miehen sisko osti mulle lahjaksi sellaset kalliit talot.
Kokoa noin päälle 30cm suuntaansa. Koristeet mitkä ei sovi ei sitten mihikään.
Tuikkukynttilöitä niissä kuulemma poltetaan mutta haisee ihan järkyttävältä kun kuumenee.
Ärsyttää joka vuosi saada romua millä ei mitään tee, vaikka joka joulu sanon että mulle ei tarvii ostaa yhtää mitään
Ensimmäinen joulu kun en saanut yhtään mitään varsinaista lahjaa.
Vaarmasti ei tarpeettomia tullu kun mullaa muutenkin kaikkea on kaksin kappalein.
Annon puolestani munaa eräälle naiselle ja suklaati rasian.
Jotenkin toivoisin, että lahjat mistä en yhtään pidä (ja mistä osaan toki silti kiittää jne) olisivat oikeasti edes lahjan antajallekin jostain 'päätyneitä' ettei hän nyt rahojaan sellaiseen krääsään olisi tuhlannut.
Minä kannatan sitä, ettei lahjoja anneta aikuisten kesken, ja siltä varalta että kuitenkin saan, minulla on varapakattuna vaikkapa kahvia ja pipareita tai yrttiteetä ja hunajaa tmv 'kulutettavaa' - lahjat mitä en käytä, pyrin pistämään kiertoon, mutta eniten ärsyttää se, että monta kertaa lahja tuntui viestivän "pakkohan tuollekin nyt on jotain ostaa" (ei ole, uskokaa kun näin sanon!)
Ja kyllä niitä 'ei ikinä käyttöön tulevia lahjoja joltain merkityksellisestä ihmiseltä' silti kummasti kaappeihin kertyy 😕
Tarpeettomimmat lahjat olen tainnut saada omalta äidiltäni, joka tasapuolisuuden nimissä ostaa kaikille lapsillensa saman, aina. Eli jos telttailua harrastava veljeni on ehtinyt toivoa trangiaa, saamme sellaisen kaikki kolme, koska tasapuolista. Aivan sama, vaikka meillä oli jo kaksi melkein käyttämätöntä, ja siskoni ei retkeilemään lähde.
Jostain käsittämättömästä syystä mulle halutaan vuodesta toiseen antaa rumanvärisiä pyyhkeitä ja arabian tai vallilan thaimaalaista keramiikkaa. Sen sijaan oikeita toiveita ei oteta kuuleviin korviin. Miksi pitää kysyä toiveita, kun ei kuitenkaan aio niitä toteuttaa? Ykköstoive on että ei lahjoja ollenkaan. Halpaa eikö? Kakkostoive oli tänä vuonna Tokmannilta sukkapaketti, semmoisia villapohjaisia sukkia. Halvempi kuin mitä nuo pyyhkeet ja mukit ja helpommin haettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Jostain käsittämättömästä syystä mulle halutaan vuodesta toiseen antaa rumanvärisiä pyyhkeitä ja arabian tai vallilan thaimaalaista keramiikkaa. Sen sijaan oikeita toiveita ei oteta kuuleviin korviin. Miksi pitää kysyä toiveita, kun ei kuitenkaan aio niitä toteuttaa? Ykköstoive on että ei lahjoja ollenkaan. Halpaa eikö? Kakkostoive oli tänä vuonna Tokmannilta sukkapaketti, semmoisia villapohjaisia sukkia. Halvempi kuin mitä nuo pyyhkeet ja mukit ja helpommin haettavissa.
Vanhempien ihmisten mielissä Iittala, Finlayson, Marimekko, Vallila on sellaisia "kunnollisia lahjoja" joiden "arvo säilyy" - huoh!
T itsekin jo vähän vanhempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempien ihmisten mielissä Iittala, Finlayson, Marimekko, Vallila on sellaisia "kunnollisia lahjoja" joiden "arvo säilyy" - huoh!
T itsekin jo vähän vanhempi
Tuo on ihan totta. Jonkun Iittalan kipon tai Marimekon kamat voi kuitenkin myydä, jotain merkitöntä krääsää huonommin.
Typerin on kun joulukuun alussa synttäreitään viettävä lapsi sai lahjaksi suklaajoulukalenterin. Miten joulukalenteri liittyy syntymäpäivään? Se että on syntynyt joulukuussa, ei tarkoita että lahjan olisi oltava jouluinen. Vai saako pääsiäisenä syntynyt lahjaksi vain munia?
Toiveena oli, ettei mitään lahjoja. Kun inttämällä intettiin, sanoin, että vaikka joku viinipullo. Saatiin sitten kylpysuolaa, kylpyvaahtoa, saunatuoksu ja laudeliina. Meillä ei ole kylpyammetta eikä saunaa. Ja tämä tuli lähisukulaiselta.
Lapsi sai suklaapatukan myös lähisukulaiselta. Lapsi täyttää tammikuussa 6 kk.
Weeteet taas valittamassa. Ette ansaitsisi mitään lahjoja.