Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Kieltäytyminen työstä?
31.07.2006 |
Eli minulle on tarjottu työtä (ihan mukavaa, joka kiinostaisi minua) MUTTA ongelma on se, että työaika on 5tuntia/päivä ja matkoihin menisi yhteensä 3 tuntia päivässä... Taloudellisesti tuo työ ei ole edes kannattavaa, sillä saisin pientä palkkaa 5 tunnilta, mutta käytännössä " työ" päiväni olisi 8 tuntia... Mitä tapahtuu jos kieltäydyn työstä, joudunko karenssiin vai mitä? Ei kai minua voida pakottaa tuohon...? Varsinkin kun vastaavaa työtä olis tarjolla myös ihan naapurissa, toki tällä hetkellä ei ole avoimia paikkoja, mutta vuoden mittaan niitä luultavasti tulee...
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
vielä sen verran, että en ole työnvieroksuja! Minusta jokainen työtön tulisi valtion toimesta laittaa vaikka ojia kaivamaan, mutta normaalilla palkalla ja kohtuullisen matkan päähän... Tai vaikka läheiseen vanhain kotiin lukemaan lehtiä vanhuksille -mitä tahansa...
Mutta minusta ei vain ole järkeä, että menetän " suuren osan päivästä" ja käteen minulle jää n.200e enemmän kun nyt, siitä ilosta että olen " töissä" 8 tuntia päivässä... Se ei ole kovin kannustavaa:( Käytännössä minulla ei ole varaa tehdä yhtään mitään enempää mitä nyt, mutta vaate ymv. kulut nousevat (pitää olla siististi pukeutunut) joten käytännössä en kostu mitään tuosta työpaikasta.