Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rivareiden/kerrostalojen pihalla aikaa iltaisin viettävät!

Vierailija
24.05.2014 |

Voisitteko ystävällisesti lopetella niitä illanistujaisia jossain kymmenen maissa viimeistään? Ei ole mukavaa joutua kuuntelemaan humalaisten sössötystä piha-alueella enää tähän aikaan, varsinkin kun ikkuna on auki.

Toinen juttu: arvon kaupunginvuokratalolainen, ethän tule hengailemaan meidän pihalle ilman että sinut on kutsuttu? Se grilli on meidän kaikkien hankkima eikä sinulla ole oikeutta tuoda lapsiasikaan sotkemaan leikkialuetta vaikkei kaupunki ole teille kummoista pihaa rakentanutkaan.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ikkuna kiinni.

Vierailija
2/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan tätä. Täällä ei tota grilliongelmaa ole, mutta talon vanhukset huutaa aamukuudesta iltaan asti makuuhuoneidemme ikkunoiden alla. Ikkunat on pidettävä kiinni ja silti se kälätys kuuluu sisään. Aivan järjettömän rasittavaa. Samassa paikkaa on tietenkin myös koko talon tupakointipaikka... hermot palaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lähdetään siitä, että silloin kun talossa "julistetaan" hiljaisuus, niin silloin myös pihaistujaiset pitää lopettaa eli siis meillä klo 23. 

Vierailija
4/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän näissä kolhooseissa ärsyttää, että naapurit tunkee kesällä kälätyksineen, grillauksineen ja röökaamisineen "naamalle". Ja todellakin muutan korpeen, kunhan saan rahat kasaan.

Vierailija
5/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tänne kirjoitat? Tuskin ne pihalla roikkujat tätä lukee.

Vierailija
6/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei suomalaiset kestä elämisen ääniä? Yritäpä asua miljoonakaupungissa, joka ei hiljene klo 22 vaikka kuinka valittais.

Vierailija
7/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ääniä kuulu mutta ekassa kerroksessa meillä semmonen ongelma että parvekkeilla kun ei saa tupakoida niin ihmiset kä tossa ulko-oven eessä tietysti. Lapsen huoneen ikkuna on suoraan siinä yläpuolella ja savu tulee sisään :( Ja joskus jos yläkerran nuoret pitää bileitä (aika rauhallisia ei mitään muuta valitettavaa kuin tämä) niin käyvät illalla/tupakalla niin että pitävät ulko-ovea auki koska eivät viitsi ilmeisesti ottaa avaimia mukaan ja ovet menee lukkoon. Silloin haju tulee meille koko kämppään. 

Vierailija
8/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen elänyt Lontoossa ja Vancouverissa sekä viettänyt paljon aikaa useissa brottikaupungeissa, isoissa sellaisissa. Ei siellä riehuttu pihalla öisin. Olen myös ollut pari kuukautta new yorkissa ja new Jersey,y cityssä, eikä sielläkään kukaan riekkunut pihoilla enää yhdeksän jälkeen. Asuin hiukan paremmilla alueilla, en hienoilla enkä huonoilla.

Vierailija
9/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asua kaupungissa, jos ei kestä sitä faktaa, että muitakin ihmisiä on olemassa. Tämä on niin junttia ja niin suomalaista. Normaaleja elämän ääniä ei saisi olla ja sitten tullaan kateudesta hulluiksi jos muilla on kivaa sosiaalista elämää ulkona maamme lyhyen kesän aikana.

Vierailija
10/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, mennään sisään, vähän viileäkin alkaa olla.

Vierailija
11/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa osataan olla pihalla kaupungeissa kännäämättä ja övletämättä. Täällä ei osata, joten örveltäjien on parempi pysyä tavanomaisiin nukkuma-aikoihin sisällä häiritsemästä nukkuvia. 

Vierailija
12/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 23:16"]

Mä olen elänyt Lontoossa ja Vancouverissa sekä viettänyt paljon aikaa useissa brottikaupungeissa, isoissa sellaisissa. Ei siellä riehuttu pihalla öisin. Olen myös ollut pari kuukautta new yorkissa ja new Jersey,y cityssä, eikä sielläkään kukaan riekkunut pihoilla enää yhdeksän jälkeen. Asuin hiukan paremmilla alueilla, en hienoilla enkä huonoilla.

[/quote]

brottikaupunki? vai luinko väärin?

Vierailija
13/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 23:16"]

Miksi asua kaupungissa, jos ei kestä sitä faktaa, että muitakin ihmisiä on olemassa. Tämä on niin junttia ja niin suomalaista. Normaaleja elämän ääniä ei saisi olla ja sitten tullaan kateudesta hulluiksi jos muilla on kivaa sosiaalista elämää ulkona maamme lyhyen kesän aikana.

[/quote]

Muualla ne äänet on jotain ihan muuta kuin suomalainen kännisikailu, sen takia muualla ei ärsytä, jos jotkut vaikka viettävätkin aikaa pihalla.

Vierailija
14/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kummoisessa kaupungissa asu, enemmän maaseutua on tämä alue...

ap

Vierailija
15/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

brittikaupunki, kirjoitan mobiililaitteella, ja näpyttely on hankalampaa.

Vierailija
16/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos elämä että olen saanut asiani sille mallille että pystyn asumaan okt:ssa!

Vierailija
17/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 23:35"]

Kiitos elämä että olen saanut asiani sille mallille että pystyn asumaan okt:ssa!

[/quote]

Mullakin on ihan kohta sama tilanne. Jää kurja lähiökerrostaloelämä alati bilettävine, röökaavine naapureineen taakse. Mikä vapaus!

Vierailija
18/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutamme pois rivitalosta juuri tämän illanviettoilun vuoksi. Taloyhtiömme on nuorekas, toisin sanoen siis lapseton, ja naapurusto koostuu nuorista pareista jotka juhlivat patioillaan yöt läpeensä ja nämä helleyöt ovat ihan kammottavia. Vaikka ikkunat on kiinni, meteli kuuluu. Ollaan käyty sanomassa, mutta kieltämättä jos kaikki muut osakkaan eivät pane pahakseen vaan juhlivat kukin vuorollaan, on minusta järkevää muuttaa itse pois kun jäädä valittamaan ja asumaan vihattuna naapurina. Ainakin omat silmät ovat auenneet sille, että taloyhtiöissä ON eroja. Me ollaan itse nuoripari jolla lapsia, mutta eletään vissiin kuin eläkeläiset ja elellään hissukseen. :)

Joku muuten kirjoitti täällä että suurkaupungeissakin on melua ja että ihmisten pitäisi tottua elämisen ääniin, mutta olen eri mieltä.

Kun asut alle 50 000 asukkaan kaupungissa, et ole lähelläkään esimerkiksi Pariisin palveluja ja elämää, joten ne lieveilmiöt eivät ole asioita joita voi sietää. En mä Pariisissa rakasta sitä sen meteliä, vaan kaikkea muuta mitä sillä on tarjota. On aivan eri asia istua iltaa pariisilaisen hotellin parvekkeella ja kuunnella kaupungin ääniä, kun maata valveilla aamuyölle asti omassa makuuhuoneessasi ja kuunnella kun naapurin mies laulaa kännissä kuorolauluja kavereidensa kanssa patiolla.

Ei humalaisten ördväys ole elämisen ääntä tai kaupunkiin ensisijaisesti kuuluvaa meteliä, eikä sitä ole millään kerralla kuulunut Pariisissa kun siellä ollaan useasti käyty. Itseasiassa en ole koskaan kuullut siellä vastaavaa humalaisten öykkäröintiä ja huutamista, Suomessa meno menee ihme mulinaksi joka kerta kun ihmiset eivät osaa rajoittaa juomistaan. Pariisissa kuuluu paljon ääniä, naurua, iloista puheensorinaa yms. mutta ei selittämätöntä älähtelyä ja karjumista.

Ja uskoisin myös että jos Pariisissa asuva ihminen tulisi yöpymään meille, hän kokisi naapureitten metelin yhtä häiritseväksi kuin minä. Ei siihen voi nukahtaa, toisin kuin suurkaupungin alati soljuvaan tasaiseen meteliin, jonka rikkovat toisinaan autojen merkkiäänet, yksittäiset äänet ja satunnaiset laulut. Mutta omaan makuuhuoneeseen muuten hiljaisessa yössä kuuluva äänekäs mekkala pitää hereillä ja valvottaa.

Vierailija
19/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä jaksetaankin valittaa. Laita vaikka ikkuna kiinni tai korvatulpat korviin jos se on niiiiin kamalaa jos naapurit viettää illanistujaisia lauantai-iltana.

Vierailija
20/23 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 23:02"]

Miksei suomalaiset kestä elämisen ääniä? Yritäpä asua miljoonakaupungissa, joka ei hiljene klo 22 vaikka kuinka valittais.

[/quote]

no just, ei niissä miljoonakaupungeissa ole grilliporukkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi