Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:Vuokatin alueella laajasti liikkuneella lomailijalla todettu koronatartunta

Vierailija
25.12.2020 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007704259.html

"Sotkamossa Vuokatin alueella lomailevalla henkilöllä on todettu koronatartunta jouluaattona, kertoo Kainuun sote. Sairastunut henkilö on ennen oireiden ilmaantumista liikkunut laajasti Sotkamon, Vuokatin ja Katinkullan alueella 21. päivästä alkaen. Kainuun soten mukaan yhteys edelliseen alueella sairastuneeseen on mahdollinen. Sairastunut perheineen on asetettu karanteeniin.

Koska alueella on niin paljon ihmisiä, ei kattava altistuneiden jäljitys ole Kainuun soten mukaan mahdollista. Alueella matkailevia kehotetaan välttämään kaikkia tarpeettomia kontakteja. Kasvomaskia tulee käyttää kaikissa tilanteissa, joissa ei voi noudattaa turvavälejä.

Koronatartunnan saanut on käynyt hotelli Katinkullan aamiaisella 21.–23. joulukuuta välisenä aikana. 21. joulukuuta hän on vieraillut lisäksi Katinkullan kylpylässä iltapäivällä sekä Katinkullan Classic Pizza -ravintolassa iltapäivän ja alkuillan aikana.

Alueella liikkuneita matkailijoita ja työntekijöitä kehotetaan hakeutumaan koronatestiin, mikäli oireita ilmenee"

Eihän siinä pitkään kestänyt, kun ensimmäinen perhe asetettu karanteeniin koronan takia. Oliko tultu Uudeltamaalta?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, että ensin harmitti kun tänä jouluna ei lähdetty Lappiin mutta nyt ei enää. Turvallista on olla kotona. Jos sairastuu niin voi vain olla kotona. Ei tarvitse stressata entä jos sairastun kaukaa kotoa. Miten päästään kotiin jne.

Vierailija
22/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma napa paras napa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhujen mukaan suomessa olisi löydetty jo kuukausi sitten samaa helpommin tarttuvaa korona virusta kuin britanniassa. Meille ei mediassa kerrota kaikkea!

Vierailija
24/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kuolee sinne. Lapin jylhiin maisemiin.

Vuokatti ei ole Lapissa. Komeat on kyllä maisemat Kainuussakin.

Vierailija
25/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nielellään ei tarvitse pyrkiä paikalöiseen terveyskeskukseen. Paikat ovat lappilaisille, joten äkkiä kotiin sieltä. Urpå

Vuokatista on Lappiin pitempi matka kuin Helsingistä Jyväskylään. Muuten samaa mieltä!

Vittuako on lähtenyt? Lapin paikat ovat lappilaisille, ei etelän idiooteille!

Vierailija
26/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vain ajan kysymys, kun näitä uutisia tulee Leviltä.

Vierailija
27/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeeta pysyä edes yhtä joulua kotona en ymmärrä.

Vierailija
28/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi lappilaisille! Hemmetin etelän varikset!

Vierailija
29/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain ajan kysymys, kun näitä uutisia tulee Leviltä.

Ihan oikein koirille!

Vierailija
30/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kuka menee vapaaehtoisesti Sotkamoon (jossa Vuokatti sijaitsee). Itse olen syntynyt siellä ja asunut elämäni 20v. Olen tyytyväinen kun pääsin pois. Viimeksi kävin 5v sitten isäni hautajaisissa. Enää ei ole mitään asiaa sinne tuppukylään. 

Vierailija
31/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapoliisit voisivat huolehtia vaan omista asioistaan.

Vierailija
32/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokatti ei ole Lapissa, tollot.

Vierailija
33/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä-minä luuseri imbesillit lähti Vuokattiin jouluksi

Vierailija
34/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoinpa näistä on mitään jatkotartuntoja tullut muille kuin kenties samassa seurueessa liikkuville.

Buffet-ravintoloista ja kylpylöistä nimenomaan on tullut isoja ryppäitä.

Minun on täysin mahdotonta ymmärtää miten joku lähtee buffeteihin ja kylpylöihin nyt.

Vierailija
35/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua kuka menee vapaaehtoisesti Sotkamoon (jossa Vuokatti sijaitsee). Itse olen syntynyt siellä ja asunut elämäni 20v. Olen tyytyväinen kun pääsin pois. Viimeksi kävin 5v sitten isäni hautajaisissa. Enää ei ole mitään asiaa sinne tuppukylään. 

Älähän nyt, sehän on todella luonnonkaunista aluetta, paljon ulkoilumahdollisuuksia. Omakin suku sieltä kotoisin vaikka en olekaan asunut siellä. Eihän turistit asumaan tule. Kylä (vai kaupunki?) on suhteellisen eläväinen verrattuna keskiverto suomalaiseen pikkupaikkakuntaan.

Vierailija
36/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nolottaisi olla tuola koronaan sairastunut. Noloa, kun tyhmyydestä tietää pian kaikki!

Vierailija
37/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin oliko noilla koronapentuja?

Vierailija
38/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvoinpa näistä on mitään jatkotartuntoja tullut muille kuin kenties samassa seurueessa liikkuville.

Buffet-ravintoloista ja kylpylöistä nimenomaan on tullut isoja ryppäitä.

Minun on täysin mahdotonta ymmärtää miten joku lähtee buffeteihin ja kylpylöihin nyt.

Se perhe joka ei päässyt jokavuotiselle Thaimaan matkalle.

Vierailija
39/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtava hätätila ja pandemia. Vuokatissa YKSI tartunta.

Kaksi tartuntaa ja ulkopaikkakuntalaisille. Eiköhän iso osa altistuneista ole muualta kuin Vuokatista kotoisin. Mitäpä luulet käyvän, kun altistuneet palaavat kotipaikkakunnilleen ympäsi Suomen? Kotimatkalla pitää käydä syömässä ja vessassa liikenneasemilla, jotka on täynnä muita matkalaisia.

Vierailija
40/60 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminäminä haluan lomailla.. pakkopakkopakko

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi