Oletteko nähneet ihmistä, jolla on syyliä kädessä?!
Mä näin. En voinut uskoa, että vielä tässä maassa jollakulla naisella voi olla käsi täynnä jotain syyliä!!! KUVOTTAVAA. Hän oli vielä kampaamoalan ihminen, sillä hänellä oli työvaatteet päällä vapaa-ajalla (töistä suoraan varmaan tullut). En voi paljastaa yritystä, mutta yök! Ehkä hän sitten pitää käsineet päällä, koska tuollainen huomattais heti.
Kommentit (40)
Minulla oli sormissa ja jaloissa syyliä lapsena paljonkin. En muista, koska ne hävisivät, ehkä yläasteella.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:20"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:01"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:59"]
No kyllä on itselläni ihan tälläkin hetkellä.
[/quote]
Oletko käynyt jossain kehitysmaissa vai missä olet saanut tartunnan?
[/quote]
Juu.. HP-virustahan on vain kehitysmaissa...
[/quote]
No ei sitä ainakaan suomessa ole.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:21"]Mun lapsella oli parisen vuotta, ja ihan normisti pidin kädestä kiinni ym. eikä mulle - tai isälleen tai sisaruksille tullut. Ei se tarttuminen niin itsestäänselvää ole.
[/quote]
Mun mielestä ne tarttuu vain jos syylä menee rikki/vuotaa. Mulla oli lapsena polvitaipeessa jotain, sanottiin molluskaksi. Äiti ne jotenkin hoisi pois, pienet arvet jäi.
[/quote]
[/quote]
Suomessa on syyliä vaikka miten paljon. Se on kaikkea muuta kuin harvinainen tauti
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä on ja paljon
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:26"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aiiiiivan.. Mitäs muita harhoja sinulla on?
kuulostatpa mukavalta. Lapsellani on samalla lailla kämmenselät täynnä syyliä ja niihin ei auta mikään. Häntä kiusataan, enkä yhtään ihmettele jos aikuisetkin puhuvat noin. että menepä sinä heikkohermoinen **** jonnekin tynnyriin ja pysy siellä niin et rasita muita noilla idioottimaisilla kommenteilla. Ei muuta.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 23:24"]
kuulostatpa mukavalta. Lapsellani on samalla lailla kämmenselät täynnä syyliä ja niihin ei auta mikään. Häntä kiusataan, enkä yhtään ihmettele jos aikuisetkin puhuvat noin. että menepä sinä heikkohermoinen **** jonnekin tynnyriin ja pysy siellä niin et rasita muita noilla idioottimaisilla kommenteilla. Ei muuta.
[/quote]
Tekisit jotain etkä parkuisi. Pikkusiskollanikin on ollut syylä, peukalossa, mutta sain sen pois apteekkin lääkkeillä (jalkasyylälle tarkoitettu). Itsellänikin on ollut jalassa muutama pieni, jonka olen poistanut apteekin lääkkeillä ja sekin oli jalkasyylälle tarkoitettu.
Ihmettelen vain sitä miten voi yhdessä kädessä olla enemmän kuin 7 kpl. Näyttää siltä, ettei edes ole yritetty tehdä asialle mitään.
Tehkää jotain niille syylille! IHAN HIRVEETÄ.
Ap
Verruxin oli se tökötti joka kuivuttuaan muuttui valkoiseksi ja revittiin pois.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 23:40"]
[/quote]
Tekisit jotain etkä parkuisi. Pikkusiskollanikin on ollut syylä, peukalossa, mutta sain sen pois apteekkin lääkkeillä (jalkasyylälle tarkoitettu). Itsellänikin on ollut jalassa muutama pieni, jonka olen poistanut apteekin lääkkeillä ja sekin oli jalkasyylälle tarkoitettu.
Ihmettelen vain sitä miten voi yhdessä kädessä olla enemmän kuin 7 kpl. Näyttää siltä, ettei edes ole yritetty tehdä asialle mitään.
Tehkää jotain niille syylille! IHAN HIRVEETÄ.
Ap
[/quote]
Mulla on yhdessä sormessa enemmän kuin 7kpl syyliä. Jos ne eivät haittaa mitenkään, ei niille tehdä mitään. Ja ei, en ryhdy maksamaan useita satasia yksityisellä ja ei, sinä et edes näe niitä. Aika isolla osalla suomalaisista o. Käsissä syyliä, mutta niitä ei vain huomata.
No kuulkaa..mulla on yksi syylä etusormessa,enkä tosiaan tiedä mistä on tullut.perheessä muilla ei ole,eikä tuttavapiirissä.nyt wartner kynällä hoito aloitettu..jos ei auta,poistetaan terv.keskuksesssa..jotenkin tuntuu,että syylä on joidenkin mielestä jotenkin itse aiheutettua ja saastaista..yhtä hyvin sen voi saada esim.yleisiltä paikoilta samalla tavalla,kuin flunssan tai noroviruksen! Eikä johdu hygienian laiminlyönnistä jne..inhottavia ne on,mutta niistä voi päästä eroon oikealla hoidolla.kaikkea te jotkut jaksattekin ihmetellä..
No kuulkaa..mulla on yksi syylä etusormessa,enkä tosiaan tiedä mistä on tullut.perheessä muilla ei ole,eikä tuttavapiirissä.nyt wartner kynällä hoito aloitettu..jos ei auta,poistetaan terv.keskuksesssa..jotenkin tuntuu,että syylä on joidenkin mielestä jotenkin itse aiheutettua ja saastaista..yhtä hyvin sen voi saada esim.yleisiltä paikoilta samalla tavalla,kuin flunssan tai noroviruksen! Eikä johdu hygienian laiminlyönnistä jne..inhottavia ne on,mutta niistä voi päästä eroon oikealla hoidolla.kaikkea te jotkut jaksattekin ihmetellä..
Minulla oli myös nuorempana ja siskollani myös. Syylää jäädytettiin ja laitettiin jotain sinistä ainetta (en muista nimeä). Ei hävinnyt mihinkään aineiden avulla mutta sitten yhtäkkiä vaan katosi eikä ole sen jälkeen näkynyt:)
Jumppasaleilla ja pukkareissa noi kuulemma tarttuu ihan hulluna. Se että joillakin niitä on, johtuu vaan siitä että näiden ihmisten immuniteetti ei jostain syystä syylien kohdalla toimi. Kaikilla melkein on syyliä aiheurtava virus veressään, eri asia sit tuleeko niitä syyliä vai ei. Joiltakin ne ei lähde millään jäädyttämisillä tai lääkehoidoilla.
Minulla paloi rahaa aiemmin ties kuinka paljon lääkärissäkäynteihin ja apteekin aineisiin. Eivät tehonneet. Kunnes yksi kaunis kerta sitten häipyivät kaikki ihan itsekseen.
Mulla ehkä, mutta en oikein tiedä onko syylä vai känsä. Pitäisi käydä lääkärissä kysymässä, että osaisi oikeaa ainetta laittaa. koetin laittaa syylänpoistoainetta just eilen, mutta se teki sormen tosi kipeäksi.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:58"]
Joo, mutta kädestä käteen - nehän tarttuu???
[/quote]
Lainasin henkilön autoa jolla oli näitä, hetken päästä huomasin oli itselläkin, se leikattiin lääkärissä, tämän jälkeen aina desinfioin auton ratin.
[/quote]
Apteekista saa ilman reseptiä jotain syyläkyniä, joissa menetelmä että syylä jäädytetään ja myöhemmin irtoaa rupi. Että älkää kärsikö.
Ensinnäkin kaikkille "inhottvaa" ihmisille, jotka väittävät täällä että syylä olisi hävinnyt Suomesta kuten esim. tuberkuloosi (aika mielenkiintoinen vertaus...) kaipaa kyllä vähän päivitystä ja netin tutkimista.
Ensinnäkin: Syylät johtuvat papilloomaviruksesta, jonka tartunta aiheuttaa syylän syntymisen ja ne tarttuvat kehoon rikkonaisen ja kuivan ihon kautta. Virus infektoi ihon pintakerroksen soluja, jonka seurauksena noin kahden – kuuden kuukauden kuluttua syylät puhkeavat. Syylätartunnan saa jossain vaiheessa noin kymmenesosa lapsista. Eli ottaen huomioon, että syylä on aika yleinen Suomessa ja muualla maassa, on omituista että sitä pidetään niin eriskummallisena...
Ja toiseksi: Ihan missä tahansa palveluammatissa, missä tulee mahdollisuus toisen henkilön kanssa olla enemmän lähikosketuksessa (lääkäri, kampaaja, kosmetolgi yms.) on yleensä vaatimuksena että vaiva hoidetaan mahdollisuuden puitteissa pois tai että suojaudutaan sillä tavalla, että minimoidaan mahdollinen tartunnan riski, vaikka ei suojaaminenkaan aina ole täysin varma keino, kun kuitenkin syylät on aika herkästi leviäviä.
Mutta vain ihan vain tällaisena pienenä tietopakettina :) ...
Mun lapsella oli parisen vuotta, ja ihan normisti pidin kädestä kiinni ym. eikä mulle - tai isälleen tai sisaruksille tullut. Ei se tarttuminen niin itsestäänselvää ole.