Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isänsä kanssa kasvaneet!

Vierailija
24.05.2014 |

Tai te, joilla ei ollut syystä tai toisesta äitiä elämässä mukana. Puhuiko isänne teille tai puhuitteko isänne kanssa kuukautisista? Entä naiseksi kasvamisesta noin yleensä? Vai oliko teillä joku naispuolinen henkilö, jonka kanssa kävitte läpi nämä asiat?

Tuli vain mieleen, kun ystävät sanoivat, etteivät ikinä voisi puhua isänsä kanssa mistään naisten jutuista.
Itsellä siis sellaiset taustat, että olen 4-vuotiaasta asti asunut kahdestaan isäni kanssa. Myös nuo asiat tuli ihan luonnostaan, isä valisti aiheesta ja hommasi siteitä valmiiksi.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:56"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:48"]

Kaikki äidin kanssa kasvaneetkaan (kuten esim. minä) eivät ole koskaan puhuneet mistään alapääasioista perheenjäsenten kesken. Ei se kaikille ole "luonnollista", sukupuolesta viis.

[/quote]

"Alapääasioista"?  :D

No olen pahoillani.

[/quote]Älä suotta. Olen itse asiassa erittäin tyytyväinen, etten joutunut tekemään selkoa pilluni toiminnoista vanhemmilleni.

Vierailija
2/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös äiti ja vanhempani asuivat yhdessä, mutta minusta oli ihan luontevaa puhua kuukautisista isään kanssa. Äidille ne oli hankalia asioita, isälle ihan normaaleja. minulla on myös isosiskoja. Kun kuukautiseni alkoi, pyysin isääni tuomaan myös mulle tampooneja ( isällä oli tukkukortti), ja keskusteltiin pitäiskä mun käyttää siteitä. Minulle tuli hormonihäiriöitä 17 v ja kai kerroin myös äidille, mutta ei reagoinut. Kun ksyyni isältä neuvoa, niin isä vaati heti mua menemään lääkäriin ja kun menin, sieltä lähetettiin sairaalaan. Olin vuotanut todella runsaasti jo liki kuukauden.

isäni pelasti aikoinaan siskonsa, joka oli raskaana, viemällä tämän sairaalaan, vaikka heidän äitinsä mielestä kaikki oli ok, eikä huorintehneellä tyttärellä mitään hätää ollut,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhunut. Joskus oli pakko pyytää rahaa että sai siteitä, niin punasteltiin puolin ja toisin. Omille lapsille tulen puhumaan kaikesta.

Vierailija
4/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu puhuttiin. Isä osti siteet ym.

Vierailija
5/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut oikein luontevaa isälle, kummitätini selitti minulle nämä jutut ilmeisesti isän pyynnöstä. Mutta kun melkein täysi-ikäisenä lähdin matkalle ilman perhettä, isä kyllä antoi kodomeja mukaan. Avaamaton pakkaus kulki mukana ensimmäiseen opiskelijakämppään.

Että näin meillä. 

Vierailija
6/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:14"]Minulla oli myös äiti ja vanhempani asuivat yhdessä, mutta minusta oli ihan luontevaa puhua kuukautisista isään kanssa. Äidille ne oli hankalia asioita, isälle ihan normaaleja. minulla on myös isosiskoja. Kun kuukautiseni alkoi, pyysin isääni tuomaan myös mulle tampooneja ( isällä oli tukkukortti), ja keskusteltiin pitäiskä mun käyttää siteitä. Minulle tuli hormonihäiriöitä 17 v ja kai kerroin myös äidille, mutta ei reagoinut. Kun ksyyni isältä neuvoa, niin isä vaati heti mua menemään lääkäriin ja kun menin, sieltä lähetettiin sairaalaan. Olin vuotanut todella runsaasti jo liki kuukauden.

isäni pelasti aikoinaan siskonsa, joka oli raskaana, viemällä tämän sairaalaan, vaikka heidän äitinsä mielestä kaikki oli ok, eikä huorintehneellä tyttärellä mitään hätää ollut,

[/quote]

Tukkukortti :D

Saa siteitä ihan vähittäiskaupoistakin

Vierailija
7/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule, jos miehellä on neljä tytärtä, niin tukkukortti on erittäin hyödyllinen. Isäni osti aina isot laatikot O.b. Tampooneja, kahta eri kokoa, eikä häntä hävettänyt ollenkaan:-). 

Vierailija
8/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo.. Iskää oli myös helppo huijata:D että tarvii esim. 5-10e kun ne alko :D meni rahat monesti muuhun,kun oli siteitä valmiina tai osti halvimpia..

Vierailija
9/16 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jatkan tuohon edelliseen viestiini,että mulla oli pitkään äitiin todella etäiset välit,koska koin hylätyksi jätetyn tunteen.äiti on nykyään myöntänyt virheitänsä ja sen että on kylmä luonteeltaan.paljon on puhuttu ja sovittu.menneisyys on olemassa takanapäin.nykyään tavataan ainakin 2 kertaa kuukaudessa ja lapseni ovat usein mummalla yötäkin..hiljaa on hyvä tullut ja paranee koko ajan.vanhoista ei juuri puhuta.olen sen hyväksynyt.minun pienet lapset ovat syyttömiä meidän takkuihin.onneksi heillä on mummo ja minulla äiti,johon on alkanut uusi suhde vasta nyt..aina voi antaa ja pyytää anteeksi.vihanpito on kuluttavaa.kun lapseni kasvavat,voin ehkä heille kertoa tarinani..mutta vasta sitten,kun ovat kypsiä asiaa ymmärtämään.

Vierailija
10/16 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä jatkan tuohon edelliseen viestiini,että mulla oli pitkään äitiin todella etäiset välit,koska koin hylätyksi jätetyn tunteen.äiti on nykyään myöntänyt virheitänsä ja sen että on kylmä luonteeltaan.paljon on puhuttu ja sovittu.menneisyys on olemassa takanapäin.nykyään tavataan ainakin 2 kertaa kuukaudessa ja lapseni ovat usein mummalla yötäkin..hiljaa on hyvä tullut ja paranee koko ajan.vanhoista ei juuri puhuta.olen sen hyväksynyt.minun pienet lapset ovat syyttömiä meidän takkuihin.onneksi heillä on mummo ja minulla äiti,johon on alkanut uusi suhde vasta nyt..aina voi antaa ja pyytää anteeksi.vihanpito on kuluttavaa.kun lapseni kasvavat,voin ehkä heille kertoa tarinani..mutta vasta sitten,kun ovat kypsiä asiaa ymmärtämään.

Vierailija
11/16 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 33v.nainen.tunnen suurta kiitollisuutta ja ylpeyttä isääni kohtaan.äiti lähti toisen miehen matkaan,niinkin kauas kun naapuriin.rikkoi oman ja ystävänsä perheen.isä teki rekkamiehenä pitkiä viikkoja ja äiti kulki naapurissa huoraamassa..isä oli tästä pitkään tietämätön..vanhemmat erosivat ja äiti oli "onnellinen uuden miehensä kanssa.pienet veljet olivat äidin kanssa.minä muutin isäni luo..sain rakkautta ja huolenpitoa.nyt olen itse äiti ja onnellisesti naimisissa.kiitän isääni hyvästä ja rakastavadta tavasta kasvattaa.isäni menehtyi vuosi sitten.olen ikuisesti hänelle kiitollinen.hän oli aito isä.

Vierailija
12/16 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2014 klo 01:58"]

Olen nyt 33v.nainen.tunnen suurta kiitollisuutta ja ylpeyttä isääni kohtaan.äiti lähti toisen miehen matkaan,niinkin kauas kun naapuriin.rikkoi oman ja ystävänsä perheen.isä teki rekkamiehenä pitkiä viikkoja ja äiti kulki naapurissa huoraamassa..isä oli tästä pitkään tietämätön..vanhemmat erosivat ja äiti oli "onnellinen uuden miehensä kanssa.pienet veljet olivat äidin kanssa.minä muutin isäni luo..sain rakkautta ja huolenpitoa.nyt olen itse äiti ja onnellisesti naimisissa.kiitän isääni hyvästä ja rakastavadta tavasta kasvattaa.isäni menehtyi vuosi sitten.olen ikuisesti hänelle kiitollinen.hän oli aito isä.

[/quote]

Missä sä olit sillon kun se oli töissä?

Vierailija
13/16 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isän luona kasvanut minäkin. Äiti asui kauempana. Isällä toinen nainen, joka oli hyvin hienovarainen, kun tulin murrosikään. Hän neuvoi ja puhutteli minua silloin erityisen kauniisti ja hienotunteisesti. Muistan sen ikäni. Isänikin oli minulle läheinen ja ellei tuota "keinoemoa" olisi ollut, olisi isäni varmasti huolehtinut minusta näissäkin asioissa. Äitikin yritti sieltä kauempaa, mutta aika tökerösti ja vanhanaikaisin konstein. Minulle jäi tuon keinoemon ohjauksesta tosi hieno tunne. Hän kertoi niin kauniisti, että sinusta, lapsonen, on tulossa neitonen ja kaikki on niin luonnollista! Siitä jo jäi minulle hyvä kuva kuukautisista, ei sellainen vihattava asia, mitä joiltakin naisilta kuulin. Hyvän naiseuden pohja luotiin niissä hetkissä!

Vierailija
14/16 |
25.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tuos kysyi,missä mä olin,kun isä oli töissä.mumman luona olin.oon kiitollinen että kaikesta on selvitty ja sain elää turvallisten ihmisten kanssa..ajat ovat takanapäin ja nyt kaikki on hyvin.kaikki surulliset kokemukset ja hylätyksi tuleminen on vain tuonut selkärankaa ja nyt aikuisiällä en ihmettele tässä maailmassa enää mitään..osaan nauttia pienistäkin asioista ja antaa omille lapsille kaiken sen äidinrakkauden,mistä jäin paitsi.kaikesta voi selvitä!

Vierailija
15/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki äidin kanssa kasvaneetkaan (kuten esim. minä) eivät ole koskaan puhuneet mistään alapääasioista perheenjäsenten kesken. Ei se kaikille ole "luonnollista", sukupuolesta viis.

Vierailija
16/16 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 20:48"]

[/quote]

"Alapääasioista"?  :D

No olen pahoillani.