Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

20-24-vuotias on vielä liian nuori äidiksi.

Vierailija
24.05.2014 |

Mielestäni teiniraskaus kertoo aina siitä, että vanhemmat ovat epäonnistuneet kasvatuksessaan.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ollu intoa matkustella, kyllästyin ryyppäämiseen ja kaikkeen tuohon elämään mitä silloin oli. Sain esikoisen 19v, toisen 21v, näin jälkeenpäin olis voinu odottaa 2-3v mut turha jossitella, siitä aikaa kohta 11v.

Nyt 3kymppisenä sain kolmannen ja onhan sitä enempi järkee päässä kun on kokemusta jo kahdesta.

Vierailija
2/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, 24-vuotiaana esikoisen saadessani olin valmistunut maisteriksi, ollut vuoden töissä ja kolme vuotta naimisissa. Teiniäiti??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, olen epäonnistunut kuten varmaan myös vanhempani! Sain esikoiseni 24v. En ole vielä edes 30v ja lapsia on jo neljä!! Olenko automaattisesti uskovainen!?

Vierailija
4/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:25"]

Olen samaa mieltä kun ap. Miksi niitä lapsia pitää ylipäätään alkaa vääntään niin nuorena? Eläkää sitä vapautta, opiskelkaa ja matkustelkaa nuoret!

[/quote]

Vapautta? Eli kreisibailata päänsä täyteen ja harrastaa irtosuhteita koska nuorena pitää. 

Matkustella, kenellä on varaa matkustella nuorena ylettömästi?

Opiskella on tuohon ikään mennessä jo ehtinyt ja lisää ehtii läpi elämän. Huonoa argumentteja. 

Lapsi ei myöskään estä matkustelua, sitä voi tehdä lasten kanssa tai myöhemmin myös kahdestaan jos näin haluaa. Lapsienkaan kanssa ei tarvitse matkustaa Canarialle lötköttämään vaan lapset voi sopeuttaa omaan elämäntapaansa, retkeilymatkailuun esimerkiksi.

[/quote]

Niin ku alottaa nuorena lapsenteon niin ehtii monelle kierrokselle ja sitte niitä uusioperheitä syntyy kuin sieniä sateella. Kannattas vaan opetella ensin asumaan yksin jonkun aikaa ja sitten yhdessä asumista puolison kanssa ja sitten miettiä niitä lapsia. Sitä on 20 v. itekin ihan lapsi!

[/quote]

Monesko uusioperhe itselläsi on menossa, jos älysit lykätä lastentekoa? Vertailupohjaa tässä haen...

Vierailija
5/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kaksipiippuinen juttu. On totta, että jos nuorena tulee äidiksi, voi tulevaisuus pitkäksikin aikaa muotoutua äitiyden ja sen tuomien asioiden eikä esim. opiskelun ja sitä kautta työelämässä eteenpäinpyrkimisen ehdoilla. Eikä se parikymppisenä äidiksi tulo välttämättä looterista kotikasvatuksesta johdu vaan kasvatus voi toimia jopa päinvastoin - jos vanhemmat alinomaa nalkuttavat tyttärelleen, että "maha pystyssä et sitten sieltä opiskelupaikkakunnalta kotiin tule", niin tytär voikin haluta lapsen nuorena...

Itse sain esikoiseni tuossa Ap:n esittämässä ikähaarukassa, mutta sittemmin olen mm. väitellyt tohtoriksi enkä todellakaan voi mitenkään katua lasten tekemistä nuorena.

Vierailija
6/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kun ap. Miksi niitä lapsia pitää ylipäätään alkaa vääntään niin nuorena? Eläkää sitä vapautta, opiskelkaa ja matkustelkaa nuoret!

[/quote]

Sä voisit alkaa elää vaikka ihan sitä omaa elämääsi. Vaikutat katkeralta. Katkeruus voi pilata oman elämäsi lisäksi myös läheistesi elämän. Kannattaa hankkia ammattiapua, jos ei omin voimin pääse katkeruudesta eroon.

Kaikkea hyvää sinulle

Vierailija
7/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:23"]

[/quote]

Sä voisit alkaa elää vaikka ihan sitä omaa elämääsi. Vaikutat katkeralta. Katkeruus voi pilata oman elämäsi lisäksi myös läheistesi elämän. Kannattaa hankkia ammattiapua, jos ei omin voimin pääse katkeruudesta eroon.

Kaikkea hyvää sinulle

[/quote]

Niin mistä olen katkera?!

Vierailija
8/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:26"]

[/quote]

Kaikkea hyvää sinulle

[/quote]

[/quote]

En mä voi sitä tietää enkä väitäkään tietäväni. Ehkä itse tiedät tai sitten et.

Vierailija
9/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D Kerkesin saada viidennen lapseni ennen omia 30v. synttäreitä. eka syntyi kun olin 18v. ;) T:Ikiteiniäiti

Vierailija
10/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:26"]

[/quote]

Kaikkea hyvää sinulle

[/quote]

[/quote]

En mä voi sitä tietää enkä väitäkään tietäväni. Ehkä itse tiedät tai sitten et.

[/quote]

Niin ymmärsin, et olit jo suosittelemassa minulle ammattiapua?

Vierailija
11/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:31"]

:D Kerkesin saada viidennen lapseni ennen omia 30v. synttäreitä. eka syntyi kun olin 18v. ;) T:Ikiteiniäiti

[/quote] Tälläisistä naisista ei tule mieleen mitään muuta kuin WT... :( Vaikka kuinka sitten kouluttautuisi kersojen vääntämisen jälkeen, niin ei se status siitä nouse. Yksinkertainen, naiivi, lapsellinen ja wt.

Vierailija
12/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole suotu älyä jota voisi kehittää, voi heittäytyä lisääntymisautomaatiksi.  Ja kun näitä sikiää yli sallitun, kansan geeniperimä heikkenee ja pölhökustaita riittää. Katsokaa vaikkapa ympärillenne.

Vierailija
13/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helkkarin status ihmisellä tulee olla? ja kenen määrittämä se on?

Mua niin kyllästyttää kun ihmistä kohdellaan kuin rotukarjaa. "markkina-arvot ja statukset" *puistatus*

Vierailija
14/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:40"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:31"]

[/quote] Tälläisistä naisista ei tule mieleen mitään muuta kuin WT... :( Vaikka kuinka sitten kouluttautuisi kersojen vääntämisen jälkeen, niin ei se status siitä nouse. Yksinkertainen, naiivi, lapsellinen ja wt.

[/quote] 

vielä mainostaa poikimismaniaansa.

Vierailija
15/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 21:12"]

Apua, olen epäonnistunut kuten varmaan myös vanhempani! Sain esikoiseni 24v. En ole vielä edes 30v ja lapsia on jo neljä!! Olenko automaattisesti uskovainen!?

[/quote]  

oletko ylpeä...jotenkin tuntuu, että tällaiset tyypit elävät siellä haaruksiensa välissä ja päänupissa on pissaa...

Vierailija
16/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 18:31"]

[/quote]

Vapautta? Eli kreisibailata päänsä täyteen ja harrastaa irtosuhteita koska nuorena pitää. 

Matkustella, kenellä on varaa matkustella nuorena ylettömästi?

Opiskella on tuohon ikään mennessä jo ehtinyt ja lisää ehtii läpi elämän. Huonoa argumentteja. 

Lapsi ei myöskään estä matkustelua, sitä voi tehdä lasten kanssa tai myöhemmin myös kahdestaan jos näin haluaa. Lapsienkaan kanssa ei tarvitse matkustaa Canarialle lötköttämään vaan lapset voi sopeuttaa omaan elämäntapaansa, retkeilymatkailuun esimerkiksi.

[/quote]

Niin ku alottaa nuorena lapsenteon niin ehtii monelle kierrokselle ja sitte niitä uusioperheitä syntyy kuin sieniä sateella. Kannattas vaan opetella ensin asumaan yksin jonkun aikaa ja sitten yhdessä asumista puolison kanssa ja sitten miettiä niitä lapsia. Sitä on 20 v. itekin ihan lapsi!

[/quote]

22v ystäväni on seurustellut 16v saakka saman miehen kanssa ja asuvat nyt 4vuotta yhdessä... 40+ akat ovat vaan katkeria kun elävät nyt taaperon kanssa eivätkä jaksa

Vierailija
17/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Viestit omille lapsillesi, että he ovat taakka ja estävät sinua elämästä elämääsi. Onnea vaan :)

Vierailija
18/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoho, itte totesin aikaa sitten, etten lapsia väännä enää ku oon 25 vuotta. Nyt oon 23 vuotta ja odotan toista. Pitäs aika töpinäksi pistää jos meinais sen kolmannenkin pyöräyttää tässä 1,5 vuodessa, joten pitänee todeta että kaksi on tarpeeksi tai sit siirtää se raja 27 vuoteen.

Mieskin alkaa olla jo vanha, pian 30-vuotias, joten ei mun mielestä kyllä liian aikasessa olla oltu.

Nuorena ne kuuluu tehdä, ei se ryyppääminen loputtomiin tyydytä. Mä ajattelin tehdä ekaks lapset ja luoda sit uran, eipä tarvi äitiyslomalle alkaa enää uran käynnistyttyä.

Vierailija
19/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:05"]

[/quote]

Viestit omille lapsillesi, että he ovat taakka ja estävät sinua elämästä elämääsi. Onnea vaan :)

[/quote]

Mikä tässä nyt mättää? Nimenomaan en viesti lapsilleni mitään yllä mainittua!!

Vierailija
20/62 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 22:07"]

Hoho, itte totesin aikaa sitten, etten lapsia väännä enää ku oon 25 vuotta. Nyt oon 23 vuotta ja odotan toista. Pitäs aika töpinäksi pistää jos meinais sen kolmannenkin pyöräyttää tässä 1,5 vuodessa, joten pitänee todeta että kaksi on tarpeeksi tai sit siirtää se raja 27 vuoteen.

Mieskin alkaa olla jo vanha, pian 30-vuotias, joten ei mun mielestä kyllä liian aikasessa olla oltu.

Nuorena ne kuuluu tehdä, ei se ryyppääminen loputtomiin tyydytä. Mä ajattelin tehdä ekaks lapset ja luoda sit uran, eipä tarvi äitiyslomalle alkaa enää uran käynnistyttyä.

[/quote]

Eikö nuorena voi tosiaankaan tehdä muutakuin ryypätä tai vaihtoehtoisesti alkaa vääntään niitä lapsia?!