Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulapsi kuoli traagisesti Tampereella - putosi 5. kerroksen ikkunasta

Vierailija
24.05.2014 |

Hieman alle puolitoistavuotias poikalapsi menetti traagisesti henkensä pudottuaan viidennen kerroksen ikkunasta torstaina Tampereella.

Onnettomuus tapahtui Hatanpään kaupunginosassa torstaina aamupäivällä kello 10.30.

Tapaturman sattuessa isoäiti oli hoitamassa perheen kolmea pientä lasta.

- Mummo oli vaihtamassa vessassa pienimmän lapsen vaippaa. Sillä aikaa keskimmäinen lapsi kiipesi rahin päälle ja siitä ikkunalaudalle ja putosi avoimesta ikkunasta pihalle, kertoo rikoskomisario Pasi Nieminen.

Vuoden ja viiden kuukauden ikäinen lapsi putosi maahan kerrostalon viidennestä kerroksesta. Hän menehtyi vammoihinsa myöhemmin torstai-iltana Tampereen yliopistosairaalassa.

Poliisi ei epäile asiassa rikosta.

- Tapausta tutkitaan kuoleman syyn tutkintana. Näillä tiedoilla kyseessä on tapaturma. Rikostutkintaa ei ole aloitettu, Nieminen sanoo.

- Näillä helteillä on ymmärrettävää, että ikkunoita pidetään auki.

Yleensä ikkunoissa kuitenkin on salpa, joka estää ikkunan avautumisen siten, että joku pääsee putoamaan ikkunasta pihalle. Poliisi haluaa tähdentää sitä, että ikkunan avautumista estävää salpaa on syytä käyttää, jotta vältyttäisiin tämän kaltaisilta onnettomuuksilta.

Lähde: iltasanomat

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:19"]

Mistä tää mamuperhe on kotoisin?

Kuinkahan heidän kulttuurissaan/uskonnossaan suhtaudutaan kuolemaan?[/quote]

Monessakin kultturissa on hieman eri asia kuoleeko aikuinen vai lapsi tai kuoleeko henkilö sodassa vai onnettomuudessa. Joten mtn. yhteistä linjaa tuskin on missään kultturissa sanalle kuolema.

Vierailija
62/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:35"]Mitä järkeä asua niin korkealla pienten lasten kanssa? Mä en uskalla. No ollaankin maan tasolla. Toi on vaan se pahin painajainen mitä voi lapselle sattua :(

[/quote]No täällä Espoossa on kerrostaloja ja ylimmissäkin kerroksissa on perheasuntoja. Pitäisikö halvasta vuokra-asunnosta kieltäytä jos sieltä voi pudota teoriassa? Itse olen aina osannut käyttää hakoja ja stoppareita eikä noita muuten satu edes vuosittain. Enemmän omakotitalojen lapsia kuolee tielle ja pihaan auton alle ja hukkuu koristelampiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:21"]"Musta se nyt on lähinnä vaan normaalia ettei niin käy. Eli ihan tylsää ja normaalia elämää ollaan kaiketi elelty, töitä tehden ja laskuja maksellen.""

Diplomiako haet? Niinkun muut eivät olisi vastaavalla tavalla eläneet. Mulla on velaton omakotitalo ja silti olen kanssasi erimieltä.Kämppä voi lähteä alta hyviltäkin ihmisiltä, eri syistä.

[/quote]

Ei normaalista elämästä diplomia musta tarvita. Toisekseen mulla ei oo tarvetta pätee jollain vauvaforumilla omaisuudella ;) Kyllä vuokralle pääsee kuka vaan asiansa hoitanut joten suurimmalla osalla on mahdollisuus normaalisti vaikuttaa siihen missä asuu. Ehkä tällä maahanmuuttajaperheellä ei ollut sitten, ehkä kaupunki hoiti huonosti osuutensa. Niin tai näin mun varallisuuteni nyt lienee Tässä yhteydessä riittävästi käsitelty, samoin tää mun tylsä elämäni kun se nyt on aika kaukana aiheesta. Hirveä tapaus nyt kuitenkin, pidetään lähimmäisistä huolta.

Vierailija
64/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä riittää lapsia mutta ovat myös hyvin lapsirakkaita. Kova suru olettaisi olevan.

Vierailija
65/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toisekseen mulla ei oo tarvetta pätee jollain vauvaforumilla omaisuudella ;) Kyllä vuokralle pääsee kuka vaan asiansa hoitanut joten suurimmalla osalla on mahdollisuus normaalisti vaikuttaa siihen missä asuu. "

Ai ei vai? :D Hohoho. Luepa aikasemmat viestisi ja katso sitten. 

Ja ei, kuka tahansa ei pääse mihin tahansa asuntoon, miten se voi olla näin uskomattoman hankalaa käsittää?

Vierailija
66/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:35"]Mitä järkeä asua niin korkealla pienten lasten kanssa? Mä en uskalla. No ollaankin maan tasolla. Toi on vaan se pahin painajainen mitä voi lapselle sattua :(

[/quote]

Miksi alapeukut? Korkealla pienten lasten kanssa ON tämä riski. Itseäni siis ahdistaa ajatuskin asua ekan tai tokan kerroksen yläpuolella nimenomaan pienten lasten kanssa. Ei näköjään niin hullu pelko olekaan :( Voimia tälle perheelle. Hirveä tapaushan tämä on.

[/quote]

Sä oot siis saanut päättää minkä asunnon saat, olet onnekas. 

[/quote]

Asutaan rivarissa. Mutta kyllähän niitä kerrostaloasuntojakin on alemmissa kerroksissa. Eiköhän jokainen päätä missä asuu...

[/quote]

Ei kaikilla ole varaa valita, jos vuokra-asuntoa hakee. Kumman ottaisit, maantasoasunnon spurgutalosta vai asunnon korkealta hyvämaineisesta talosta? Siinä maantasa-asunnossa meneekin useimmiten tie  vieressä, joten vaaransa siinäkin. Putoamisonnettomuudet ovat huomattavasti harvinaisempia kuin liikenneonnettomuuteen joutuminen. 

Vierailija
67/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:31"]"Toisekseen mulla ei oo tarvetta pätee jollain vauvaforumilla omaisuudella ;) Kyllä vuokralle pääsee kuka vaan asiansa hoitanut joten suurimmalla osalla on mahdollisuus normaalisti vaikuttaa siihen missä asuu. "

Ai ei vai? :D Hohoho. Luepa aikasemmat viestisi ja katso sitten. 

Ja ei, kuka tahansa ei pääse mihin tahansa asuntoon, miten se voi olla näin uskomattoman hankalaa käsittää?

[/quote]

Hei nyt kuule ihan sama, vatkaa sä mun kommentteja ihan vaikka maailman tappiin jos se sit velattomassa ok-talossas sut onnelliseksi tekee. Mä lähden ulos nauttimaan ihanasta ilmasta, hei hyvää päivänjatkoa sullekin! Aika on oikeesti arvokasta :)

Vierailija
68/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, itsehän et vatkannut tuota mielipidettäsi 3 sivua. :) Hyviä jatkoja vaan sinnekin.

Vierailija
69/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:58"]

Tulee tästä mieleen se vanha tarina, jossa lapsen syntyessä oli joku nähnyt unen tai saanut muun ennustuksen, että kuolee putoamalla kaivoon ennen kuin täyttää 2 vuotta. Lasta vahdittiin ja kaikki kaivonkannet pidettiin visusti kiinni. 2-vuotissyntymäpäivänä lapsi löydettiin kuolleena, kaivonkannelta.

Tarina on varmaan legendaa, mutta opetus on se, että jos jotain on sattuakseen, sitä ei voi mitenkään estää. Surullinen tapaus, ja hyvä näin on todeta että olisihan senkin voinut estää.

[/quote]maaseudulla lapsena olin ollut avonaisen kaivonkannen edessä ja sanonut että nyt tyttö hyppää kaivoon ja olin ollut 3-4 v ja äiti näki tilanteen ja pelasti minut. En tiedä olisinko sitten hypännyt.

Vierailija
70/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoimmat ja kalleimmat asunnot usein on kattohuoneistoissa ;) eipä tulis mieleenikään luopua meidän ylimmän kerroksen asunnosta (koko kerros meidän) vaikka on lapsia, haloo :D ja miksi muka isovanhemmat ei voisi hoitaa lapsia? Vanhemmillakin on menoja, töitä ja oma elämä, kaikki ei katsokaas oo työttömiä tai sossumammoja niinkun suurin osa palstalaisista. Oottepa tyhmiä!! 

osanotto perheelle! :(

Vierailija
71/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän lapsen äidistä tuntuu, eka suru ja epätoivo, vuosien kuluessa tulee viha ja katkeruus ja syyttää mummoa.

Vierailija
72/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 10:09"]Millähän lapsen äidistä tuntuu, eka suru ja epätoivo, vuosien kuluessa tulee viha ja katkeruus ja syyttää mummoa.

[/quote]

Islamissa uskotaan kohtaloon.

Vierailija
73/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikalapsen kuolema onkin heille suuri menetys, tyttöjä...no niitä välillä putoilee parvekkeelta muutenkin 

Vierailija
74/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mamuperhe on somaliperhe eli muslimeita. uskotaan siihen että kaikkk kuolee aikanaan eikä kukaan voi asialle mitään :/

Vierailija
75/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita kaksikerroksisia omakotitaloja tai rivateitakin paljon. Minusta on turhaa saivartelua sanoa, ettei pitäisi asua kerrostalossa / monikerroksisessa talossa. Muualla maailmassa todella suuri osa lapsiperheistä asuu korkeammalla, koska ei ole tilaa omakotitaloille. Vai missäs luulette esimerkiksi new yorkilaisten lasten asuvan? Toisaalta taas kaupungeissa maantasalla olevaa asuntoa pidetään usein turvattomana ja meluisana, itse en ainakaan haluaisi asua niin.

Lapsia pitäisi valvoa, ei muuta. Toki onnettomuuksia sattuu. Silti, jos vauvalta pitää vaihtaa vaippa, niin taaperon voi ottaa mukaan tai laittaa hänet siksi aikaa turvalliseen leikkikehään. En kuitenkaan halua syyllistää mummoa tällä kommentilla.

Vierailija
76/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:53"]

[/quote]

Miksi alapeukut? Korkealla pienten lasten kanssa ON tämä riski. Itseäni siis ahdistaa ajatuskin asua ekan tai tokan kerroksen yläpuolella nimenomaan pienten lasten kanssa. Ei näköjään niin hullu pelko olekaan :( Voimia tälle perheelle. Hirveä tapaushan tämä on.

[/quote]

Sä oot siis saanut päättää minkä asunnon saat, olet onnekas. 

[/quote]

Asutaan rivarissa. Mutta kyllähän niitä kerrostaloasuntojakin on alemmissa kerroksissa. Eiköhän jokainen päätä missä asuu...

[/quote]

Sä taidat kuulua niihin todellisuudesta vieraantuneisiin ihmisiin, joka varmasti myös toistaa kulunutta ja armottomasti virheellistä fraasia "se ön väin ömistä välinnöistä kiinni"... Noh, jos on naiivi maailmankatsomus niin on naiivi mailmankatsomus, tuskin kukaan järkevä saa koskaan silmiäsi avattua todellisuudelle, vaikka mitä sanoisi.

Vierailija
77/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taajaan pentuja puskettu maailmaan tässäkin tapauksessa..huh huh..sitten pyydetään mummo apuun kun tarvitaan ^omaa aikaa^ kun.on niin helvetin rankkaa..... en syyllistä mummoa kyllä yhtään..Harva isoäiti jaksaa 1.5v ja vastasyntyneen perässä juosta plus vielä kolmannen.

Vierailija
78/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:04"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:58"]

Mummot on jo kasvattaneet lapsensa joten antakaa heidän olla jo rauhassa. Eikä pieniä lapsia mummoille ja vaareille. Eivät välttämättä itse kehtaa/älyä sanoa että ei jaksa enää hoitaa pieniä lapsia vauvoista puhumattakaan. Kävin kesäisin maaseudulla ja siellä oli järvi lähellä ja kerroin äidille että älä lähde ulos ja ovi lukkoon. Kävin itse pikapikaa kuapssa ja siihen reissuun meni toistatuntia fillarilla. Annoin vielä ohjeet mitä muuta pitää ottaa huomioon ja soitin vähänväliä.

[/quote]

mutta ta sinä vain saat antaa lapsesi hoitoon, muutenkin kuulostat aika skitsolta. 

[/quote] Se oli kauppareissu ja en tehnyt niitä monta. Todsella annoin ohjeet että ei ulos ja lähdinkin päiväunien aikaan ja kerroin että lue satuja koska tykkää kuunnella vaikka tunnin. Olin huolissani. Soitinkin tuhkatiheään.

[/quote]Kai sä tajusit, että jokaisella soitollasi sä kiinnitit mummon huomion johonkin muuhun kuin niihin lapsiin?

Vierailija
79/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika putosi noin 30 senttimetriä leveästä ikkunasta

Tuuletusikkuna, josta alle puolitoistavuotias poikalapsi Hatanpäällä Tampereella putosi, oli noin 30 senttimetriä leveä, siis hieman leveämpi kuin tavalliset ikkunat, kertoo rikoskomisario ja tutkinnanjohtaja Pasi Nieminen lauantaina.

Pieni poika putosi viidennen kerroksen ikkunasta ja menehtyi saamiinsa vammoihin torstaina aamupäivällä.

Kolmen pienen lapsen kanssa ollut isoäiti oli vaihtanut pienimmän lapsen vaippaa, kun pikkupoika oli jäänyt hetkeksi yksin. Poika oli kiivennyt ikkunalaudalle sohvan jalkarahin kautta ja pudonnut. Kolmas lapsi on hieman kahta sisarustaan vanhempi.Ikkunassa ei ollut niin sanottua hyttysverkkoa eikä ikkuna ollut haassa. Nieminen ei osaa sanoa, kuinka pitkä pudotus ikkunasta maahan on ollut.Rakennukset ovat uudehkoja punatiilisiä kerrostaloja Hatanpään kaupunginosassa Tampereella.Niemisen mukaan tutkinta jatkuu kuoleman syyn tutkintana. Niemisen mukaan tutkinnassa otetaan huomioon se, syntyykö jossain kohtaa syy epäillä rikosta.Poliisi muistuttaa, että avonaisten ikkunoiden kanssa on oltava äärimmäisen tarkkana hellekeleillä.

Lähde : aamulehti

Vierailija
80/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni vika on taloyhtiön, koska isännöitsijä ei ole tarkistanut kaikkia ikkunoita, että ne on asianmukaisesti lukittu sellaiseen asentoon, ettei niitä saa kokonaan auki. Syyte siis taloyhtiölle, niin saadaan edes jonkinlainen oikeus toteutumaan. Vuokra-asunnossa yksilöllä ei ole velvollisuutta varmistaa kodin turvallisuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan