Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pikkulapsi kuoli traagisesti Tampereella - putosi 5. kerroksen ikkunasta

Vierailija
24.05.2014 |

Hieman alle puolitoistavuotias poikalapsi menetti traagisesti henkensä pudottuaan viidennen kerroksen ikkunasta torstaina Tampereella.

Onnettomuus tapahtui Hatanpään kaupunginosassa torstaina aamupäivällä kello 10.30.

Tapaturman sattuessa isoäiti oli hoitamassa perheen kolmea pientä lasta.

- Mummo oli vaihtamassa vessassa pienimmän lapsen vaippaa. Sillä aikaa keskimmäinen lapsi kiipesi rahin päälle ja siitä ikkunalaudalle ja putosi avoimesta ikkunasta pihalle, kertoo rikoskomisario Pasi Nieminen.

Vuoden ja viiden kuukauden ikäinen lapsi putosi maahan kerrostalon viidennestä kerroksesta. Hän menehtyi vammoihinsa myöhemmin torstai-iltana Tampereen yliopistosairaalassa.

Poliisi ei epäile asiassa rikosta.

- Tapausta tutkitaan kuoleman syyn tutkintana. Näillä tiedoilla kyseessä on tapaturma. Rikostutkintaa ei ole aloitettu, Nieminen sanoo.

- Näillä helteillä on ymmärrettävää, että ikkunoita pidetään auki.

Yleensä ikkunoissa kuitenkin on salpa, joka estää ikkunan avautumisen siten, että joku pääsee putoamaan ikkunasta pihalle. Poliisi haluaa tähdentää sitä, että ikkunan avautumista estävää salpaa on syytä käyttää, jotta vältyttäisiin tämän kaltaisilta onnettomuuksilta.

Lähde: iltasanomat

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:35"]Mitä järkeä asua niin korkealla pienten lasten kanssa? Mä en uskalla. No ollaankin maan tasolla. Toi on vaan se pahin painajainen mitä voi lapselle sattua :(

[/quote]

Miksi alapeukut? Korkealla pienten lasten kanssa ON tämä riski. Itseäni siis ahdistaa ajatuskin asua ekan tai tokan kerroksen yläpuolella nimenomaan pienten lasten kanssa. Ei näköjään niin hullu pelko olekaan :( Voimia tälle perheelle. Hirveä tapaushan tämä on.

[/quote]

Sä oot siis saanut päättää minkä asunnon saat, olet onnekas. 

[/quote]

Asutaan rivarissa. Mutta kyllähän niitä kerrostaloasuntojakin on alemmissa kerroksissa. Eiköhän jokainen päätä missä asuu...

[/quote]

Minä olen 2 pienen lapsen äiti kotihoidontuella ja mieheni työttömänä. Edelllinen kämppä meni alta ja kaupunki osoitti vuokra-asunnon - 6. Kerros. Toinen vaihtoehto oli 2. Kerros 42 neliötä, 6. Kerroksen kämppä oli sentään 67.. Jos ei oltaisi otettu sitä niin sossu ei olisi tukenut takuuvuokraa eikä muutakaan.. Niin että kerro lisää siitä että kaikki päättää missä asuu? Täällä päin ei rivaria saa vuokralle alle tonnin kk!!

Vierailija
42/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:53"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:35"]Mitä järkeä asua niin korkealla pienten lasten kanssa? Mä en uskalla. No ollaankin maan tasolla. Toi on vaan se pahin painajainen mitä voi lapselle sattua :(

[/quote]

Miksi alapeukut? Korkealla pienten lasten kanssa ON tämä riski. Itseäni siis ahdistaa ajatuskin asua ekan tai tokan kerroksen yläpuolella nimenomaan pienten lasten kanssa. Ei näköjään niin hullu pelko olekaan :( Voimia tälle perheelle. Hirveä tapaushan tämä on.

[/quote]

[/quote]

Asutaan rivarissa. Mutta kyllähän niitä kerrostaloasuntojakin on alemmissa kerroksissa. Eiköhän jokainen päätä missä asuu...

[/quote]

Joo niin tietenkin, ikinä kämppä ei voi mennä alta myyntiin tai tulla kiire hankkia uutta asuntoa. Olet saanut kaiken helpolla ja olet naiivi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, minä asun itse omakotitalossa mutta ymmärrän hyvin ettei jokainen todellakaan päätä missä asuu.

Vierailija
44/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Meidän 1,5 vuotias siirtää itse tuoleja työntämällä ja kiipeää niiden päälle, eli ei se rahinedes välttämättä ole ollut ikkunan lähellä. Vieraan on vaikea arvioida toisten lasten taitoja ja puolitoistavuotiaat  näyttävät niin pieniltä, että ei usko mihin ne pystyvät

Onnettomuus on niin surullinen ettei sanoja löydä. Osanottoni perheelle ja toivon että kaikki osapuolet saavat kunnolla kriisiapua. 

Vierailija
45/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai mummo voi vahtia kolmea pientäkin lasta. En nyt lähtisi sitä kummastelemaan. Kylläpä on muuten pysynyt asiallisena ketju. Yleensähän näissä alkaa hirveä syyllistäminen ja oman sädekehän kiillottaminen. Johtuuko se siitä, että tilanteessa vastuussa olikin mummo eikä äiti? Mummon kohdalla kyse oli ikävästä onnettomuudesta, mutta äiti olisi jo törkeällä tavalla laiminlyönyt lapsen vahtimisen.

Tuli vasn mieleen. Järkyttävä juttu kertakaikkiaan. Voimia jokaiselle jota juttu koskettaa.

Vierailija
46/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummot on jo kasvattaneet lapsensa joten antakaa heidän olla jo rauhassa. Eikä pieniä lapsia mummoille ja vaareille. Eivät välttämättä itse kehtaa/älyä sanoa että ei jaksa enää hoitaa pieniä lapsia vauvoista puhumattakaan. Kävin kesäisin maaseudulla ja siellä oli järvi lähellä ja kerroin äidille että älä lähde ulos ja ovi lukkoon. Kävin itse pikapikaa kuapssa ja siihen reissuun meni toistatuntia fillarilla. Annoin vielä ohjeet mitä muuta pitää ottaa huomioon ja soitin vähänväliä.

Vierailija
47/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävä onnettomuus.

Ilmeisesti pitäisi vaatia kalterit ikkunoihin.

Koti on vaarallinen paikka. Josko tuon onnettomuuden myötä ainakin vähän aikaa oltaisiin valppaina ja tehtäisiin itse kukin koteihimme vaarojen kartoitus.

Vierailija
48/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minä olen 2 pienen lapsen äiti kotihoidontuella ja mieheni työttömänä. Edelllinen kämppä meni alta ja kaupunki osoitti vuokra-asunnon - 6. Kerros. Toinen vaihtoehto oli 2. Kerros 42 neliötä, 6. Kerroksen kämppä oli sentään 67.. Jos ei oltaisi otettu sitä niin sossu ei olisi tukenut takuuvuokraa eikä muutakaan.. Niin että kerro lisää siitä että kaikki päättää missä asuu? Täällä päin ei rivaria saa vuokralle alle tonnin kk!!

[/quote]

Työtön miehesi vois vaikka hoitaa lapsia ja voisit hakea töitä? Rahatilanteen muutos varmaan auttais tuohon. Niinhän ne rivarit maksaa täälläkin, siis et varmaan luule niiden muuallakaan ilmaisia olevan. Asuminen vie palkasta paljon muillakin mut tää nyt lähti kauas itse aiheesta. Korjataan sitten,että suurin osa kuitenkin voi valita asumismuotonsa ja asuinkerroksensa.

Vierailija
49/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:58"]

Mummot on jo kasvattaneet lapsensa joten antakaa heidän olla jo rauhassa. Eikä pieniä lapsia mummoille ja vaareille. Eivät välttämättä itse kehtaa/älyä sanoa että ei jaksa enää hoitaa pieniä lapsia vauvoista puhumattakaan. Kävin kesäisin maaseudulla ja siellä oli järvi lähellä ja kerroin äidille että älä lähde ulos ja ovi lukkoon. Kävin itse pikapikaa kuapssa ja siihen reissuun meni toistatuntia fillarilla. Annoin vielä ohjeet mitä muuta pitää ottaa huomioon ja soitin vähänväliä.

[/quote]

mutta ta sinä vain saat antaa lapsesi hoitoon, muutenkin kuulostat aika skitsolta. 

Vierailija
50/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymys siitä asuuko omakotitalossa vai pilvenpiirtäjässä. Pieniä on kertakaikkiaan katsottava kun ovat hereillä, ovet lukkoon, ikkunoihin turvasuojat, uunisuojat jne. Ei voi lapsilauman keskellä itse alkaa nukkumaan päiväunia, munkinpaistoon ja jaaritella pitkiä puheluita. Äidin homma on hyvin vaativaa ja jotkut uskovat osan äidin hommista mummoille ja mammoille. Antakaa ikäihmisten olla jo rauhassa. Itse ne on lapset hoidettava ja laitettava päiväkotiin jortta pääsee töihin ja maksamaan veroja.

Vierailija
51/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:01"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Työtön miehesi vois vaikka hoitaa lapsia ja voisit hakea töitä? Rahatilanteen muutos varmaan auttais tuohon. Niinhän ne rivarit maksaa täälläkin, siis et varmaan luule niiden muuallakaan ilmaisia olevan. Asuminen vie palkasta paljon muillakin mut tää nyt lähti kauas itse aiheesta. Korjataan sitten,että suurin osa kuitenkin voi valita asumismuotonsa ja asuinkerroksensa.

[/quote]

Juu, töitä kun saa tosta vaan! :D Ihana miten naiiveja ihmisiä oikeasti edelleen on, vaikka työttömyysprosentti huitelee taivaissa.

Vierailija
52/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuinka monen järkytys ja suru pieneni kun kuuli, että kyseessä on mamuperhe?

Vierailija
53/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:52"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:46"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 08:30"][quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 07:53"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Joo niin tietenkin, ikinä kämppä ei voi mennä alta myyntiin tai tulla kiire hankkia uutta asuntoa. Olet saanut kaiken helpolla ja olet naiivi.

[/quote]

No ehkäpä sitten olen tosiaan onnekas kun ei ole koskaan mennyt asuntoa alta. Musta se nyt on lähinnä vaan normaalia ettei niin käy. Eli ihan tylsää ja normaalia elämää ollaan kaiketi elelty, töitä tehden ja laskuja maksellen.

Vierailija
54/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:04"]

[/quote]

mutta ta sinä vain saat antaa lapsesi hoitoon, muutenkin kuulostat aika skitsolta. 

[/quote] Se oli kauppareissu ja en tehnyt niitä monta. Todsella annoin ohjeet että ei ulos ja lähdinkin päiväunien aikaan ja kerroin että lue satuja koska tykkää kuunnella vaikka tunnin. Olin huolissani. Soitinkin tuhkatiheään.

Vierailija
55/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No ehkäpä sitten olen tosiaan onnekas kun ei ole koskaan mennyt asuntoa alta. Musta se nyt on lähinnä vaan normaalia ettei niin käy. Eli ihan tylsää ja normaalia elämää ollaan kaiketi elelty, töitä tehden ja laskuja maksellen."

Huomasitkon sanan lähteä alta _,myyntiin_, jos asut vuokralla niin tuo voi käydä sinullekin. Omistaja päättää myydä kämpän ja silloin se lähtee sulta alta, joskus nopeallakin aikataululla.

Vierailija
56/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:09"]Ja kuinka monen järkytys ja suru pieneni kun kuuli, että kyseessä on mamuperhe?

[/quote]

Lapsen ja lapsenlapsen menetys on ihan yhtä suuri tragedia kansalaisuudesta riippumatta. Voimia perheelle!

Vierailija
57/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:12"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 09:04"]

[/quote]

[/quote] Se oli kauppareissu ja en tehnyt niitä monta. Todsella annoin ohjeet että ei ulos ja lähdinkin päiväunien aikaan ja kerroin että lue satuja koska tykkää kuunnella vaikka tunnin. Olin huolissani. Soitinkin tuhkatiheään.

[/quote]

Olet kyllä aika neuroottinen. Miten mummo on osannutkaan kasvattaa omat lapsensa. Minusta on hullua lukita aikuista ja lapsia sisään.

Vierailija
58/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tää mamuperhe on kotoisin?

Kuinkahan heidän kulttuurissaan/uskonnossaan suhtaudutaan kuolemaan?

Vierailija
59/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2014 klo 06:58"]

sillä poikani(2v) ehtii ihan minne vaan parissa sekunnissa.[/quote]

Vie ihmeessä se 100m lähtöviivalle, Boltiltakin menee 9.58 siihen matkaan.

Vierailija
60/113 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Musta se nyt on lähinnä vaan normaalia ettei niin käy. Eli ihan tylsää ja normaalia elämää ollaan kaiketi elelty, töitä tehden ja laskuja maksellen.""

Diplomiako haet? Niinkun muut eivät olisi vastaavalla tavalla eläneet. Mulla on velaton omakotitalo ja silti olen kanssasi erimieltä.Kämppä voi lähteä alta hyviltäkin ihmisiltä, eri syistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän