Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystäväni mielestä ostimme liian kalliin

Vierailija
23.05.2014 |

synttärilahjan tänään 8v. täyttävälle pojalle. Ostimme siis erään legopaketin, jolle tuli hintaa 120e. Poika oli  toivonut tuota jo pitkään eli tosiaan oli erittäin mieleinen hänelle.

Ei todellakaan olla rikkaita eli tuon hintaisia leluja emme osta kuin kaksi kertaa vuodessa (jouluna ja synttärinä). Tuotakin lahjaa varten varten laitoin vähän sivuun rahaa eli sinällään ei tee lovea kuukausibudjettiin. 

Mitä av sanoo? Oliko tuo nyt sitten liian kallis lahja? Jäin vain itse ihmettelemään ystäväni tokaisua.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
24.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata mennä kertomaan omista, yksityisistä asioista kavereille. Parempi kun eivät tiedä mitään yksityiskohtia, niin ei tule valituksiakaan.

On teidän oma asianne, kuinka paljon laitatte lapsen lahjaan. Legot on kestäviä ja monet jopa kerää niitä.

Vierailija
22/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taas.

Kyseessä siis Lego Castle-sarjaan kuuluva Kuninkaanlinna. Ystäväni itse kysyi että mitä ostimme ja hintaa ja vastasin, totta kai.. Sitten alkoi päivittely siitä, että noin kalliin lahjan menitte sitten ostamaan. 

Ymmärtäisin päivittelyn jos tuon takia joutuisimme lainaamaan rahaa, elämään makaronilla tms. seuraavan kuukauden mutta kun asia ei ole noin. Synttärit (ja joulu) tulevat joka vuosi joten osaamme varautua hyvissä ajoin.

Jäin sitten tosiaan miettimään, onko 120e harvinaisen iso raha (pienituloisilla) laitettavaksi lahjaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän moni lapsi saa lahjaksi elektroniikkaa, joka hinnaltaan kyllä hakkaa legolinnan mennen tullen ja palatessa.. 

Vierailija
24/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan pienituloisia ja silti ostan välillä satasen lahjoja. Joululahjaksi meni omalle lapselle 150e, synttäriksi sai pyörän jotain samaa hintaluokkaa ja lisäksi n. 30 arvosta leluja. On 3v. En säästä lapsista vaan omista menoista jos tulee tiukkaa.

Vierailija
25/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä yhteydessä oli tarpeellista kertoa muille lahjan hinnan? Toisaalta 120 euron lahja ei nyt ole kamalan kallis, varsinkin ku se oli mieluinen. 

Vierailija
26/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaverin pojan. Ap

Vierailija
27/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos valitat rahspulaa jstkuvasti, ihmettelisin minäkin

Vierailija
28/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lahja siis ystävän pojalle? Jos se oli hänestä liian kallis, niin silloin se oli liian kallis.

Vierailija
29/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ostettiin omalle 10-vuotiaalle synttärilahjaks 400 euron polkupyörä. Se tarttee sitä ja on mieleinen. Isovanhemmat osallistuivat myös muutamalla kympillä.

Vierailija
30/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.05.2014 klo 00:33"]

Ap taas.

Kyseessä siis Lego Castle-sarjaan kuuluva Kuninkaanlinna. Ystäväni itse kysyi että mitä ostimme ja hintaa ja vastasin, totta kai.. Sitten alkoi päivittely siitä, että noin kalliin lahjan menitte sitten ostamaan. 

Ymmärtäisin päivittelyn jos tuon takia joutuisimme lainaamaan rahaa, elämään makaronilla tms. seuraavan kuukauden mutta kun asia ei ole noin. Synttärit (ja joulu) tulevat joka vuosi joten osaamme varautua hyvissä ajoin.

Jäin sitten tosiaan miettimään, onko 120e harvinaisen iso raha (pienituloisilla) laitettavaksi lahjaan.

[/quote]Ei ole. Minä satsaan aina jouluihin ja synttäreihin ja yksittäiset lahjat ovat olleet kalleimmillaan tonnin luokkaa. t.yh

Vierailija
31/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä merkitystä hinnalla on? Ymmärtäisin jos taloudenhoitajanne olisi sen olevan liian kallis.

Vierailija
32/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kummeja? Jos ette niin oli minustakin turhan kallis. Ystäväsi tarkkoi ehkä, että ei heille noin kalliita lahjoja tarvitse ostaa, että hän vähän nolostuu tms.

Vierailija
33/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan tytölle kalliin lahjan synttäreinä ja jouluna. Yleensä ollu barbietalo, fillari, potkulauta, puhelin, läppäri.. Mitä helkkaria se kenellekkään kuuluu. Ostelen itsellenikin kalliita lahjoja, miksen siis ainoalle tyttärelleni..

Vierailija
34/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuon ikäisenä oman mopon, mikroauton, television, stereot ja vaikka mitä. Lopputuloksena ap:n ystävän kaltaiset vanhemmat puhuivat lastensa kuullen mitä sattuun, joka johti minun kiusaamiseen. Eikä edes oltu rikkaita vaan ihan tavallisia työläisiä. Ehkä olisin jonkun tavaran vaihtanut johonkin kalastus reissuun, niistä jäi parhaat muistot.

Vierailija
35/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pyritään siihen, että yli 50 euron lahjat ovat mielellään kimppalahjoja. Ei sinällään siksi, että lahja olisi liian kallis, vaan siksi että lapsi tuota kautta ymmärtää saaneensa jotain isoa. Ja toisaalta näkee sen, että aikuiset voivat yhdistää voimansa kivaa lahhjaa varten eikä kaikilta juhlavierailta välttämättä tarvitse tulla erikseen mitään, ja ihan siitä vieraasta itsestään voi olla iloinen. Lapsi on aina ollut ihan tyytyväinen ja iloinen vaikka kaikki eivät erillistä lahjaa ole tuoneetkaan. Ja itselläkin on kivempi olo, kun syntymäpäivät voi järjestää ilman ihan mieletöntä tavaraähkyä.

Paljon kyllä kytkeytyy siihenkin, että oliko tuo 120 euron arvoinen lahja ainoa, jonka lapsi sai - vai tuliko siihen lisäksi vielä sata ja kymmenen lahjaa muilta sukulaisilta ja kavereilta. Jos oli ainoa, niin hintaluokka vaikuttaa ihan ok:lta. Itse en kuitenkaan ymmärrä sitä, että miksi juuri vanhemmilta tulevan lahjan pitäisi olla se kaikkein kallein ja paras. Meillä ainakin sukulaiset kyselevät lahjatoiveita ennen synttäreitä, ja musta olisi hassua pantata itsellä sitä parasta ja jaella muille jotain b--luokan krääsätoiveita.

Vierailija
36/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kallis, mutta jos on tuota jo pidemmän aikaa toivonut, niin ei kai siinä muukaan auta kuin ostaa.

Vierailija
37/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut liian kallis.

Mä taas en ole ikinä ymmärtänyt sitä miksi kiltille lapselle ei voi ostaa mitä hän haluaa? Ja se sukulaisilta lahjan tai rahan kerjääminen, kun itse ei haluta oman lapsen lahjaan panostaa...

Vierailija
38/38 |
26.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä teen juuri noin. Ostan synttäreinä ja jouluna jotain ylikallista. Muuten en sitten ostele mitään. Monet saa pieniä "halpoja" juttuja jatkuvasti, mutta niistä kertyy helposti isoja summia. Itse ajattelen tosiaan, että parempi sanoa 50 kertaa ei ja sitten toteuttaa joku iso toive. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi