viisivuotias ei pyyhi itse.
Minkä ikäisenä pitäisi opetella itse pyyhkimään? Miehen viisivuotias ei ole vielä edes harjoitellut sitä. Eikö vanhempien pitäisi jo opettaa ja kannustaa tuon ikäistä opettelemaan oman pyllyn pyyhkimistä?
Kommentit (8)
Ei tulisi mieleenkään antaa viisivuotiaan pyyhkiä itse. Meillä on siis just viisi vuotta täyttänyt lapsi ja kyllä tämä av-mamma ainakin pyyhkii sen pyllyn. Kauhistuttaa ajatellakin, että kakkaa tulisi käteen/pönttöön/mihin tahansa.
Esikoinen oppi pyyhkimään juuri ennen kuin meni eskariin.
Esikoinen (poika) alkoi pyyhkiä kesällä ennen eskarin alkua, oikein tietty harjoiteltiin.
3,5 v pikkusisko pyyhkii pissan, kakan pyyhkimistä saa ootellaa sinne eskarin pintaan..
Olen juuri äsken alkanut harjoituttaa 5,5-vuotiasta itse pyyhkimisessä. Ei sitö minusta tarvitse osata ennen kouluikää.
MLL antaa osviittaa, että kakan pyyhkimisen pitäis onnistua 5-6 vuotiaana. Siellä se lukee nettisivuilla. Paljon nuoremmalla ei välttis motoriikka pelaa tai ihan vaik ei yllä vielä hyvin, siinä saa vanhempi olla paljon varmistelemassa ja putsaamassa.
No mutta eihän sitä heti tartte olla mestari, mutta ei kai sitä opi jos ei harjottele. Eikös viisivuotiaan pitäisi jo vanhemman opastuksella harjoitella, vanhempi voi vieressä auttaa ja neuvoa, niin ei ole kakkaa kaikkialla ja jälki on puhdasta??
Hei. Me harjoteltiin kuusivuotiaan kanssa ennen eskaria edeltävänä kesänä. Vastusti kovin toimenpidettä mutta sanoin hänelle eskarissa osattava pyyhkiä, ettei tädeillä ole aikaa. Oppi hyvin, ja osasi sitten eskariin mennessään
Kyllä mamma pyyhkii.