Joulu pilalla vegaanin takia
Tekee kaiken kysymättä, mistään ei kiitä, yhtään lahjaa ei ostanut ja viime joulun tapaan alkaa haukkua kaikkia murhaajiksi.
Kommentit (42)
Vaikka olen tuntenut elämäni aikana usean vegaanin (ja ollut yhdessä vaiheessa myös vegaani itse), en ole koskaan tavannut tälläistä hirmuvegaania, josta tällä palstalla kirjoitellaan.
Olen ainoastaan tavannut sellaisia palstoilla, jossa kirjoittaja on oikeasti lihafanaatikko, jolla on joku fetissi vegaaneja kohtaan ja esiintyvät näinä "feikki vegaaneina".
Vegaani syö kilon hyönteisiä vuodessa kasvisten mukana, kirvoja, matoja, toukkia, korreja...
Vierailija kirjoitti:
Ot, Ohisalolla kuuluu joulupöytään seitan"kinkku".
Olen sekaani, mutta mieluummin söisin jouluna ison kulhollisen rosollia kuin seitan"kinkkua".
Jotkut vegaaniväännökset ovat kaikkea muuta kuin herkullisia. Sen sijaan vihannekset, juurekset ja hedelmät ovat aina maukkaita (ja kauniiita).
Ja laatikot on todella helppo tehdä vegaanisina, kun kaurakermoja ym on hyllytolkulla nykyään.
Itse syön ainoastaan kalaa ja mereneläviä, mutten maitotuotteita, kananmunaa tai muuta lihaa. Juhlallinen kattaus saadaan silti kalojen, kasvisten ja laatikoiden kanssa. Meillä ei ole mitään tarvetta korvata kinkkua millään.
Niin harvapa sitä kestää kuulla mistä tai miten ruokansa tehty ja tuotettu.. ikävä kyllä. Ihmisillä ei mitään tajua ja kaikki tulee valmiina paketissa.
Vegaanisia valmislaatikoita ei harmikseni oikein ole. En ole vegaani, vaan lapseni muna- ja maitoallerginen, jolle olisi kiva löytää välillä valmista.
Miten ihmeessä joku jaksaa yrittää näin huonoa vegaaniprovoa vielä vuonna 2020? Yrittäisitte edes tarttua vähän ajankohtaisempiin aiheisiin, vegaaniprovojen kulta-aika meni jo vuosia sitten.
Vegaaniudessa on paljon mielenkiintoista.
Youtubessa on mielenkiintoinen kanava Keto Vegan. Joidenkin ihmisten luovuus on ihailtavaa.
Heavenly Fan on kanavan nimi.
T. 29
Sinappihuntu kirjoitti:
Kuka haluaisi viettää joulunsa vegaanin kanssa?
Totta, kuka haluaa pilata joulunsa mielenterveyspotilaan kanssa
Lakto-pesco-vege, miettikääs sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, nuo nimitykset ovat naurettavia. Jos syö maitoa ja kalaa, ei ole vege-liitteessä ole järkeä.
Sekasyöjä (syö lihaa kaiken muun lisäksi)
Kasvissyöjä (begetaristi tai vegaani)
Ei tarvita lisää erilaisia nimityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olen tuntenut elämäni aikana usean vegaanin (ja ollut yhdessä vaiheessa myös vegaani itse), en ole koskaan tavannut tälläistä hirmuvegaania, josta tällä palstalla kirjoitellaan.
Olen ainoastaan tavannut sellaisia palstoilla, jossa kirjoittaja on oikeasti lihafanaatikko, jolla on joku fetissi vegaaneja kohtaan ja esiintyvät näinä "feikki vegaaneina".
TÄMÄ. Jotkut sekaanit ei kestä jos kaikki ei syö niinkun ne. Ne on samoja ihmisiä jotka hyppii ympäri seiniä jos kaikki paikallaolijat ei vedä neljän promillen kännejä niinkun ne itse, vaikkei tämä vastapuoli puuttuisi hänen syömis/juomiskuvioihinsa mitenkään...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, nuo nimitykset ovat naurettavia. Jos syö maitoa ja kalaa, ei ole vege-liitteessä ole järkeä.
Sekasyöjä (syö lihaa kaiken muun lisäksi)
Kasvissyöjä (begetaristi tai vegaani)Ei tarvita lisää erilaisia nimityksiä.
...siis Vegetaristi...
Vegaanit pilaa kaiken. Niiden ruoka on pupujen ruokaa ja pupuilta ne itsekin näyttävät, kalpeine naamoineen ja ruipeloine vartaloineen. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanisia valmislaatikoita ei harmikseni oikein ole. En ole vegaani, vaan lapseni muna- ja maitoallerginen, jolle olisi kiva löytää välillä valmista.
Tälläinen urpo vegaanihippi pariskunta oli tänään kaupassa hienosti jumittamassa kassaa yhden kauramaidon takia. Olivat sellasta kunnon ylimielisen olosia luikkuja typerine baskereineen ym päähineineen ja miehellä sellanen typerä hippitukka ja parta.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Tuntemani vegaanit on olleet melkein väistämättä lämpimiä, empaattisia, useimmiten vielä varovaisia ja hiljaisia/ujoja. Ei todellakaan mitään päällepäsmärihirmuja. Kai niitäkin on jossain, mutta kumpi on todennäköisempää, että dominoiva paasaaja on tyyppi, joka julistaa 'minähän syön tunnontuskitta lihaa ja nyt menen lahtaamaan sian' vai tyyppi, joka julistaa että 'eläimiä pitäisi kyllä kohdella humaanimmin'?
Allergia on ainoa syy rajoittaa ruokavaliota. Meillä vegaanivieras saisi tuoda ruokansa itse, laitettaisiin lasten pöytään istumaan, ja saisi sitten perustella kyselyikäisille, miksi täti/setä syö tuommoista ja tuollaista.
Molemmat tuontitavaraa, kaukaa. Olette kyllä tyypillisiä vegaaneja 😅