Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maksamattomat vuokrat ja häätö. Tietoa

Vierailija
23.05.2014 |

Monta kk voi olla vuokrat maksamatta, että saa häädön?

Tuttu ei vaan millään usko, kun sanoin et lähellä on. EIkä hänellä ole mitään kiinnostusta hoitaa asioitaan. ELi tehdä edes maksusuunnitelmaa.

Kaupungin asunto. huhti-toukokuu kokonaan maksamatta, maaliskuusta iso osa ja kohta on kesäkuun vuokra erääntymässä.

Minä olen sitä mieltä, että parin viikon päästä tulee häätöilmoitus.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kk kun myöhästyy niin vuokranantaja saa purkaa välittömästi sopimuksen ja laittaa häädön vireille. 

Vierailija
2/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantaja voi hakea häätöä, jos 2kk vuokrat maksamatta. Häätö vaati käräjäoikeuden päätöksen, eli käytännössä jos kaverisi ei ole vielä saanut ilmoitusta vuokranantajalta vuokrasopimuksen purkuilmoitusta, niin aikaa maksuista sopimiseen on. Vielä siinä vaiheessa, kun purkuilmoitus tulee, vuokralaiselle on annettava mahdollisuus hoitaa rästit, mikäli ei hoida, menee oikeuskäsittelyyn ja jos sielläkään ei päästä maksuaikataulusta sopimukseen,  häätö voidaan toimeenpanna, eli on muutettava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eli en hirveen kaukana ollut. Mut olen osani hoitanut eli sanonut tutulle. Ei voi toista pelastaa. Jos ei kiinnostusta omien asioiden hoitoon ole niin ei voi mitään.

Olkoon sitten asunnoton. Ja kiitos vastauksista.

t. ap

Vierailija
4/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti ensimmisestä vuokrarästistä on tehtävä sopimus vuokranantajan kanssa.  Riippuu paikasta ja onhan asumisneuvoja.

Vierailija
5/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne vuokrarästit on maksettava, vaikka häädön saisikin, ulosoton kautta peritään.

Vierailija
6/6 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei sitä häätöä noin vaan pistetä toimeen vaan siinä on kaikenlaista byrokratiaa ja lisäks vielä jos vuokralaisella on alaikäisiä lapsia niin menee hyvinkin puolivuotta minkä saa asua asunnossa ennenkuin on pakko häipyä