Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas pelottaa, että työn puolesta pitäisi olla ns. kesälomalla tavoitettavissa?

Vierailija
23.05.2014 |

Onko pakko? Jos vaan otan toisen liittymän käyttöön (kukaan töistä ei tiedä numeroa) enkä katsele sähköpostia?

Palkkakin on vaan 2800 € / kk. Ei kai tuolla rahalla pitäisi olla lomallaan tavoitettavissa?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pannaas kuitenkin oikeaan paikkaan: AP lisää

olikohan tuo ns. kesäloma freudilainen lipsautus? Siis kesälomalla ns. tavoitettavissa :)

Vierailija
2/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:14"]

Pannaas kuitenkin oikeaan paikkaan: AP lisää

olikohan tuo ns. kesäloma freudilainen lipsautus? Siis kesälomalla ns. tavoitettavissa :)

[/quote]No ehkä sen kuitenkin ymmärtää ihan oikein tuosta alkuperäisestä versiostakin. Kyllä huomaa, että olen loman tarpeessa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama huoli täälläkin. Sijainen palkataan taas aivan viime tingassa niin etten ehdi kunnolla häntä perehdyttämään ja sitten lomalla soitellaan, kun ei osata tehdä ja ei löydy sitä tai tätä. Ja palkka vain 1700e kk.

Vierailija
4/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:17"]

Sama huoli täälläkin. Sijainen palkataan taas aivan viime tingassa niin etten ehdi kunnolla häntä perehdyttämään ja sitten lomalla soitellaan, kun ei osata tehdä ja ei löydy sitä tai tätä. Ja palkka vain 1700e kk.

[/quote]lakihan ei tätä velvoita, mutta miksi pitää olla jokin kirjoittamaton sääntö tälle?

ap

Vierailija
5/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ei tietenkään ole pakko olla tavoitettavissa. Miten jotkut tämmöistä edes miettii? 

Itse en koskaan katso lomalla työpuheluita enkä vastasa työpaikan puhelinnumeroista tuleviin puheluihin. Olen IT-alalla, ja kyllä sitä kesäloman uhraamista riittäisi meilläkin jos siihen ryhtyisi. Mutta en ryhdy, vietän loman ilman työmurheita. Ja pomojen on se vaan pakko niellä, koska KETÄÄN ei voi velvoittaa olemaan työpaikan tavoitettavissa kesällä.

Vierailija
6/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama pelko. Yksi projekti käynnissä, toinen ehkä alkamassa ja molemmissa voi olla, että joutuu olemaan heinäkuussa tavoitettavissa. Huoh. Mulla ei edes ole toista puhelinta kuin tää työpuhelin.

Vierailija
7/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siitä ala palkka juosta jos joutuu töitä tekemää? Ja joku parin minuutin neuvonta puhelimessa tuskin haittaa. Sääli nyt vähän työkavereitas, jotka pyörittää puljua kesällä, eikä sais edes apuja kysyä.

Vierailija
8/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelonen jatkaa... ja loman jälkeen saan haukut kun en ole sitten muka tarpeeksi hyvin opettanut vaan jättänyt neuvomatta. Kyseessä asiakaspalvelutyö jossa eteentulevia tilanteita ei voi ennakoida. Tarvitaan kokemusta jotta tässä hommassa pärjää ja sitähän näillä tuurajilla on n. 2 viikkoa...

Vierailija
9/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se lukee ihan työsopimuksessa, joten ei ole kirjottamaton sääntö.

Vierailija
10/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:19"]

Eikös siitä ala palkka juosta jos joutuu töitä tekemää? Ja joku parin minuutin neuvonta puhelimessa tuskin haittaa. Sääli nyt vähän työkavereitas, jotka pyörittää puljua kesällä, eikä sais edes apuja kysyä.

[/quote]

Palkkahan juoksee kesälomalla joka tapauksessa, sitä kutsutaan loma-ajan palkaksi. Tarkoititko jotain päivystyskorvausta?

Vierailija
11/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:21"]

Mulla se lukee ihan työsopimuksessa, joten ei ole kirjottamaton sääntö.

[/quote]mitä siinä tarkkaan ottaan lukee?

Vierailija
12/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:19"]

[/quote]

Eli siis ihan ok jos puhelin alkaa jo ennen kahdeksaa soida ja jatkuu parhaimmillaan tunnin välein neljään saakka?

Vierailija
13/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kysäistä omalta ammattiliitolta, että miten tuo menee. Joitain tiettyjä sääntöjähän työpuhelin tuo tullessaan.

Jos siitä erikseen ei makseta, sitä ei lue työsopparissa jne. Niin ei todellakaan tarvitse olla tavoitettavissa. Sopparit kuitenkin on erilaisia ja juuri tuosta syystä se kannattaa kysyä esim. omasta ammattiliitosta.

Vierailija
14/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:19"]

[/quote]

Eli siis ihan ok jos puhelin alkaa jo ennen kahdeksaa soida ja jatkuu parhaimmillaan tunnin välein neljään saakka?

[/quote]

Toihan on sitte jo täystyöpäivä! Ota yhreyttä esinieheesi. Joku sisäinen ohje tuossa pitäö olla mikä on kohtuullista.

Vierailija
15/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:26"]

Kannattaa kysäistä omalta ammattiliitolta, että miten tuo menee. Joitain tiettyjä sääntöjähän työpuhelin tuo tullessaan.

Jos siitä erikseen ei makseta, sitä ei lue työsopparissa jne. Niin ei todellakaan tarvitse olla tavoitettavissa. Sopparit kuitenkin on erilaisia ja juuri tuosta syystä se kannattaa kysyä esim. omasta ammattiliitosta.

[/quote]

Niin tai lukea vaan ihan omasta työsopimuksesta.

Vierailija
16/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:28"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:24"][quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:19"]

[/quote]

[/quote]

Toihan on sitte jo täystyöpäivä! Ota yhreyttä esinieheesi. Joku sisäinen ohje tuossa pitäö olla mikä on kohtuullista.

[/quote]

Hahaa! eipä paljon auta ottaa esimieheen yhteyttä kun hän on se joka käskee minulle soittaa jos ei tuuraajalla homma suju. Ja jos en vastaa, alkaa itsekin soitella.... en tietenkään vastaa mutta stressaa, ärsyttää, vituttaa kun puhelin soi jatkuvasti. Ei sitä suljettunakaan voi koko lomaa pitää kun olisi sitä muutakin elämää. Sitä ei vaan tunnu firma/esimies käsittävän tai kunnioittavan.

Vierailija
17/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:26"]

[/quote]

Niin tai lukea vaan ihan omasta työsopimuksesta.

[/quote]

Työsopimukseen kirjataan yleensä työsuhteen muoto ja muut asiat, jotka on erikseen sovittu, palkkaluokka tai ylipäätään palkka jne. Sen sijaan puhelinkorvaus on joillain myös tessissä.

Vierailija
18/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:32"]

Ei sitä suljettunakaan voi koko lomaa pitää kun olisi sitä muutakin elämää. Sitä ei vaan tunnu firma/esimies käsittävän tai kunnioittavan.

[/quote]

Mikä puhelin sulla on? Moniin puhelimiin saa rajattua soittoryhmiä eli vain tietyt puhelut tulee läpi jne. Noin mä oon välillä tehnyt, kun on alkanut ottaa päähän, ku soittelevat töistä. Ja mulla ei siis edes ole työkännykkää vaan oma enkä todellakaan saa mitään korvausta vastatuista puheluista.

Vierailija
19/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tarkoitti ihan omaan puhelimeen soittelua. Jätän työpuhelimeni työpaikalle ja käytän sitä vain työpuheluihin.

Vierailija
20/42 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:35"]

[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 10:32"]

Ei sitä suljettunakaan voi koko lomaa pitää kun olisi sitä muutakin elämää. Sitä ei vaan tunnu firma/esimies käsittävän tai kunnioittavan.

[/quote]

Mikä puhelin sulla on? Moniin puhelimiin saa rajattua soittoryhmiä eli vain tietyt puhelut tulee läpi jne. Noin mä oon välillä tehnyt, kun on alkanut ottaa päähän, ku soittelevat töistä. Ja mulla ei siis edes ole työkännykkää vaan oma enkä todellakaan saa mitään korvausta vastatuista puheluista.

[/quote]

Samsungin puhelin. Eikä siis ole työkännykkään minulla, todellakaan - se on joku toinen tässä ketjussa jolla on.